Enkele bericht bekijken
  #6 (permalink)  
Oud 22 June 2008, 07:23
Chemado's Avatar
Chemado Chemado is offline
Scooter Hulp Admin

Leeftijd: 39
Rep Kracht: 10
Chemado is on a distinguished road
Dank voor je feedback, moet idd maar het jaar van de 50cc worden..... maar welke ????
Ps. had vroeger een Honda MT...beetje aangepast...en altijd al gevoel gehad dat het een licht motorvoertuig was.. ;-)

Toch vind ik de regeling onzinnig. De NL overheid zou bijvoorbeeld met een restrictie kunnen komen door de voorwaarde te stellen dat je min 2 jaar een rijbewijs B moet hebben voordat op een licht motorvoertuig te mogen rijden.

1. In dit geval heb je verkeerservaring opgedaan
2. Met een rijbewijs B mag je ook op een brommer waarmee je ervaring op kunt doen op de openbare weg.
3. Vaardigheden tussen een scooter en een licht motorvoertuig naar mijn mening niet of nauwelijks verschillen.
4. Ook andere landen waar het wel is toegestaan om met een B op lichte motorvoertuigen te rijden men verkeersveiligheid ongetwijfeld hoog in het vaandel heeft.

Ik begrijp niet waarom men met een B wel op een Quad mag zonder helm nota bene maar niet op een licht motorvoertuig ? Omdat dit 4 wielen heeft is naar mijn mening een non argument want dat zou betekenen dat men bang zou zijn dat we op de 2 wieler kunnen omvallen ?!? Als men zich met een scoot kan verplaatsten zonder om te vallen dan lijkt mij dit ook geen probleem te zijn tot maximaal 125 cc.

Alle meningen, argumenten voor of tegen welkom !

Laatst aangepast door Chemado : 22 June 2008 om 07:27.
Met citaat antwoorden