Fietsers zouden eigenlijk ook een puntenrijbewijs moeten krijgen .. nee echt serieus .
praat je echt ook over een groep suicidaal levensgevaarlijkerts .... en je hoort ze niet aankomen he ..leer het ze nou niet pas als ze een brommertje krijgen maar nog al veel eerder :-)
In de goede tijd (lees : vroeger anno van agt ??) kreeg ik nog speciaal les van echte VVN vrijwilliger
met vrijwilligersspeld type 'Verdonk' aan wie je dan ook je fiets moest aanbieden , gepoetst en met witte strook op spatbord ,werkende remmen en verlichting en bel ... (reflectors bestonden nog niet eens !) .
en je ziet , t was toen niet anders als nu al zag het er professioneler uit ...want... je werd gewoon geexcommuniceerd als je niet recht je bochtjes fietste en dan bleef het bij lopen naast je fietsje totdat je rechte bochtjes kon fietsen ..siberische techniek gewoon maar wel gratis omdat het verplicht was ..ja mevrouw was het dan
Sorry jongens ..Ik ben er ook voor dat je examen zou/zult moeten doen . Niet ter beperking , maar ter bescherming ..kijk natuurlijk weet je al precies hoe je dingen doet in verkeer , maar gaat er juist om dat je weet wat al die andere idioten op de weg gaan doen en dan is beetje oefenen voor je het echte 'wild' in gaat best wel handig. Mensen doen overwachte dingen als remmen en richting aangeven en ook echt die kant opgaan enzo, zie het bijna dagelijks gebeuren .
Ik ben alleen wel bang dat er ook nog een slaatje geslagen gaat worden uit diverse opeenvolgende verplichte diensten en leges benodigt
Deze herken je vast in vele varianten : heeft u naast u paspoort ,digi-id,rfidcheck en sofinummer en rekeningnummer en geldig uittreksel burgelijkestand en geboorteregister ook nog iets bij u waarop uw naam op staat ? En heb je ook geen en-passant meegecheckte openstaande bekeuringen open staan en je hebt ook aan je volledige inburgering voldaan dan ben je meestal al veelvoud aan centjes armer als de aanvraagkosten alleen ???
Oom Henk .. wat denk je weer negatief ! Nee toch ? ..want:
Ik zou het liefst zien dat je voor die prijs er dan ook iets van een mooi publiek draagbaar ereteken bij zou moeten krijgen . Een mooie artistieke speld of zo met een door Marthe Rohling gestyleerd fietsje , scootertje ,bromfietsje ,rollator of sedgeway ?
De gevorderd-Ridder-bekwaam-in-verkeer-orde !?
Liefst een beetje luxe utgevoerd uiteraard en uitgereikt in zon fluweelpapier doosje , niet van dat defensie plastic ..je moet er immers wel met trots naar kunnen kijken, dus dat mag het best wat kosten .
Boys, Als jullie dan toch de failliete boedel van de RDW moeten helpen te gaan herstarten ,dan ook een ereteken om trots op te kunnen zijn ervoor terug ..fair toch ? RESPECT koning Euro ...laat je horen en eis je ereteken