Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beta Ark 2x opgeknapt.

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beta Ark 2x opgeknapt.

Beta Ark gekocht en toen begon het pas hahahaha.
    Als eerste sorry voor de foto kwaliteit ,ze zijn gemaakt met al een ouder samsung toestel.

Scooter helemaal uit elkaar gehaald.
    Frame blank geschuurd ,grondig ontvet met thinner en siliconen verwijderaar daarna grondlak en 2K aflak erop.

Siliconen in de lak wordt ook wel aangeduid als "visogen".
    Om siliconen te verwijderen kunt u gebruik maken van een siliconenverwijderaar.
    Dit is een speciale ontvetter waarmee u de siliconen van het oppervlak kunt verwijderen.

Als afzuiging had ik nog een afzuigmotor van een grote tafel cirkelzaag en daaraan een 125mm slang met bak gemaakt met een Paintstop verfnevelfilter.
    Dat werkte prima ,ik kon zelfs zonder mondmasker spuiten.

20200405_184411.jpg 20200406_180733.jpg

Daarna het stuur, carterkap en schokbreker poten.
    Voorschokbrekers uit elkaar gehaald en keerringen + olie vernieuwd.

20200406_180718.jpg 20200406_180816.jpg 20200406_180706.jpg

Alle metalen delen de 2k lak uitgehard met een korte golf infrarood lamp.( na 15 min op 60 graden is de lak uitgehard) maar evengoed een nachtje laten staan/hangen.
    Daarna weer opbouwen en intussen de hele kabelboom open gepeld en alles vernieuwd wat slecht was en de hele kabelboom opnieuw afgewikkeld.
    Alle stekker verbinding ingevet met Dielectric grease tegen vocht en oxidatie.
    Benzine , vacuum slangen en oliepomp vernieuwd.
    Cilinder pakkingen en bougiekabel + dop vernieuwd.
    Carterolie vervangen en korte vertanding erin gezet.
    Balhoofdlagers vernieuwd.
    Alle schroeven en clips vervangen met de juiste maat ,er zaten wel 10 soorten houtschroeven in de kappen

20200406_182255.jpg 20200408_160106.jpg 20200408_203046.jpg

Hier konden we al een testritje maken
    Hier zat er nog een 49.9cc op met 12mm carb sproeier 68 en een yasuni Z.

20200409_213247.jpg 20200409_213259.jpg

Zo zag hij uit toen hij net klaar was.. nog even originele spiegel vervangen met runner spiegels
    20200424_213719.jpg 20200424_213730.jpg 20200825_195155.jpg

Daarna kreeg mijn zoon een valpartij waarbij de hele voorvork krom was en kappen kapot dus zijn we weer gaan sleutelen met onderstaand resultaat.

Van Aliexpress een km teller op gps ,dus geen km kabel meer
    Ook een benzine meter van Ali ( alleen in 190 Ohm of 240 Ohm te krijgen) omdat van Beta Ark alleen meters bestaan met witte cijferplaten, daarvoor moest ik wel een verloopring draaien omdat de diameter van het metertje net iets kleiner is.
    De beta ark tankmeter in de benzine tank werkt op 90 Ohm , nu een gemonteerd van 190 Ohm (passend bij de meter ) zodat de meting klopt.

Een setje aprilia SR wielen en op de plaats van het teller rondsel een afstand bus gedraaid met nylon kap.
    Een carbon kapje bij de stator...ziet net wat mooier uit.
    En zoals te zien een andere kappenset ( snor scooter gekocht voor onderdelen o.a voorvork en kappen) die wij nog veel mooier vonden dan de vorige.

Inmiddels zit er nu een DR70 op met dellorto 17.5 ,sproeier 76 en yasuni R .
    Koppeling en vario van Malossi , V-snaar van polini 248.003 die net ietsje breder is...

Nu ga ik nog de plastic lenzen van de verlichting vervangen voor glazen lenzen met 20W lampen.
    Mogelijk dat ik LED ga inbouwen als het licht nog te zwak is.

Mijn zoon weet me wel aan het werk te houden maar het is een leuke hobby vooral met dit eind resultaat.

Beta6.png Beta7.png Beta4.png Beta3.png
    Attached Files

Ziet er goed uit Eddy..., prachtige Ark!
    Two tone kleur is ook een goede keuze gebleken zie ik!

Zeer netjes hoor, en zoals je misschien wel weet, waardeer ik dit enorm..
    Showroom kwaliteit , en ook mooi om te lezen is dat je ook het avontuur opzoekt, en het e.e.a. wilt delen.

M.a.w., mooie verslag wat de oudere jongeren onder ons zeker zullen waarderen!

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
    Working...
    X