Web Analytics

Announcement

Collapse

Scooter lifestyle project's!

"Lifestyle" projecten! (your personal project)

Omschrijving volgorde van plaatsen:

>Personalia van project starter,
>Informatie over je brommer/scooter verleden,
>Reden waarom je dit project begint,
>Plannen met dit project, zowel optisch als motorisch,
>Foto van je brommer/scooter in de huidige staat.
>Foto's van evt. inspiratie (tekening)bronnen voor je project,
>Foto's van onderdelen die je al hebt aangeschaft, of vorderingen tot nu toe,
>First start Project. (Het prille begin)

Voor elke tuner/sleutel beunhaas heeft het project waar men aan begint enigsinds een emotionele waarde. Enerzijds vanwege het volledig tunen en anderzijds tot het wederop bouwen van een conventionele straatscooter.
En dat is nou precies waar we naar op zoek zijn hier. Dus ben je ergens mee bezig of ga je beginnen, post het dan hier!

Enkele Richtlijnen/Regels.

Je project bestaat uit Tekst en Foto's.
Zorg ervoor dat je tekst overal van hetzelfde lettertype is voorzien, en identieke grootte en uitlijning heeft, dit leest een stuk aangenamer.
Met kleuren werken om bepaalde dingen te accentueren mag, maar maak er geen regenboog show van!

Een kleine tip:

Zet je hele tekst van het project eerst in Word of een andere tekstverwerker. Hierin verwerk je alles, ook je linkjes naar je foto/plaatjes.
Gebruik dit ook als backup voor als er evt iets misgaat! (scheelt flink wat irritatie)

Een scooter opknappen om hem vervolgens te verkopen mag men plaatsen, het is echter geen project. (omschrijf het dus als zodanig, zo blijft het duidelijk voor allen om wat voor project het gaat!) Je kappen een nieuw kleurtje geven, of wat Neon eronder hangen evenmin. Daar is een ander topic voor! We verlangen niet van je dat je een compleet getuned blok opbouwt, maar maak er iets speciaals van, zoals het een echte "Special Project Scoot" betaamt. (vanaf scratch tot een volwaardig ros!)

Zorg dat je al even bezig bent met je project, zodat je alvast wat foto's kunt posten van je tot dusver gevorderde werk motorisch of bodywork. En wat je e.v.t verdere toekomst plannen zijn.

Veel foto's plaatsen/toevoegen/uploaden zijn een must..., de "lezers" hier kijken meer plaatjes dan dat ze daadwerkelijk de tekst lezen die tussen de foto's staat. (yes, me to!)

Zorg er ook voor dat je foto's het doen, en niet te groot of te klein zijn (512x384 is een prettig formaat om te bekijken), en dat ze een goede kwaliteit (hoge resolutie) hebben. (blur of wazige foto's bekijkt niet prettig)
Meerdere foto's van één enkel onderdeel moet je zien te vermijden, liever één goede foto dan 4 van hetzelfde onderdeel.
info over foto's plaatsen/verkleinen vind je hier: Klik voor info.

Nog een kleine tip!

Zet je Projectfoto's allemaal bij elkaar in één map, zo heb je altijd alles bij de hand en het werkt ook stukken makkelijker met uploaden.

Suc6 met het tunen/pimpen van je project.

See more
See less

Yamaha Aerox Optische tuning

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Yamaha Aerox Optische tuning

Ik heb een Yamaha Aerox gekocht. hij was niet netjes maar het blok was gereviseerd. <-- altijd maar afwachten maar een gok moet je toch nemen. Daarnaast rijd de scooter erg mooi dus het lijkt gelukt. ik ga hier op een later tijdstip aandacht aan besteden en de wensen zijn:
    - hydrolische vering, zo zodat de scooter op de grond staat met een beschermplaat eronder. <-- hoe ik dat ga maken weet ik nog niet. tips hierover welkom
    - knipperlichten verbergen in de voor kap. <-- zeer waarschijnlijk een stuk wit plexiglas plaatje met een oranje bolletje erachter.
    - de blok standaard lijkt te kort, de scooter staat scheef. <-- zorgen voor een hogere standaard? tips hierover welkom
    - de elktra moet nagelopen worden.
    - pakkingen lijken te lekken. wss met vloeibare pakking gewerkt. nieuwe pakkingen en dan controleren of er nog olie lekt.
    - de uitlaat spuiten of wrappen <-- vanwege de hitte ben ik hier nog niet helemaal uit.
    - motorblok spuiten.

wat heb ik wel gedaan.
    Nou de scooter zag er zo uit:

Achter de "buddysit" zat een rubberen plaat als het ware, boven de tankdop. dat was niks. de originele kreeg ik mee maar was kapot. dus dat gemaak & gespotent:

daarna heb ik de hele kappenset aangepakt. de onderkap was kapot, nieuwe gebruikte voor gekocht. helaas was er een klein stukje af van de kap. dat maak ik binnenkort met glasvezel. het is maar een klein stukje.
    Hoe dan ook, nadat ik alles wit had gespoten wilde ik een andere kleur erbij, dat is limegroen geworden. details heb ik groen gespoten.
    Toen maakte ik een spuit "foutje" ik had een wit kapdeel liggen die wit was en spoot net wat verder de velg groen. helaas maar toch weer niet komt er dan een waas groen over je wit heen. had ik niet door dus ik maak wit af met blanke lak en het resultaat was prachtig.
    Een soort van groen parelmoer over het wit heen. dus vanaf dat moment heb ik het wit overal zo behandeld.

het resultaat:

Nou zie ik dat alles keurig is gespoten maar ik mis nog iets. ik heb een yamaha logo gevonden. dit in photoshop bewerkt en mijn eigen sticker zetje gemaakt en laten drukken bij de lokale drukker. Het kostte me in totaal 25 euro voor de linker en rechte sticker op de onderkap, het logo groot 2x en het logo klein los 1 x in de kleur lime groen en het ziet er prachtig uit al zeg ik het zelf.

dat kleine stukje wat mist wordt gemaakt met glasvezel.

voor degene die deze stickers ook zelf willen laten drukken heb ik hieronder het uitgewerkte designtje. alles is op grootte. mocht je de PSD file willen hebben dat mail me even en dan stuur ik die op.

je kan ze in elke kleur laten printen. Letop ik heb de stickers zo gemaakt dat het opstrijk stickers zijn (geen idee hoe dat heet maar zo noem ik ze:) )
    dat betekend dat je dit ook moet aangeven bij de drukker, je moet ook een waterbestendige folie uitzoeken met de drukker.

Tips zijn altijd welkom. groetjes Patrick
    Attached Files

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
Working...
X