Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Benzhou Q10 Bifuel LPG dus

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Benzhou Q10 Bifuel LPG dus

Hallo forumleden

Hier eens totaal wat anders .
    Ik rijdt sinds 1 jaar en 4 maanden op een Benzhou Q10 Bifuel,oftewel een scooter die zowel op benzine en op LPG rijdt .
    Allereerst het is van zichzelf al een vrij stevige scooter qua gewicht ,de eerste weken heb ik nog best wel lopen zoeken naar de juiste afstellingen want mijn scooterdealer waar ik hem van gekocht heb had er ook geen ervaring mee want het was de enige die hij destijds had ingekocht en de vorige eigenaar had er maar net 700 km mee gereden en heeft hem ingeruild vanwege slecht rijden en starten.
    Maar aangezien ikzelf veel aan scooters sleutel zag ik het wel zitten om hem goed te krijgen .
    Zodoende na een paar weken puzzelen rijdt hij al meer dan een jaar perfect.
    De snelheid is best in orde ,bij windje mee ongeveer 65\70 (km teller gaat maar tot 60) en bij wind tegen 45\50,ik kan er mee leven .
    Wat zuinigheid betreft hahaha ik lach me een breuk ,1 keer per week naar de pomp na ongeveer 130 km te hebben gereden en dan 2 euro aftikken bij de kassa .wie doet me na .
    dat betekent dus 1 op 40 ongeveer .
    Er zit dus onder de buddy een gastankje van 4,5 liter maar die krijg ik nooit echt leeg (iets met de gasdruk denk ik)
    Ik heb er nu 7000 km mee gereden en heb 2 keer de klepjes gesteld ,eerste keer wilde hij dus bijna niet meer starten en de 2e keer was preventief .
    verder heb ik er nog niks aan hoeven vervangen maar zal hem bij 10.000 wel een grote beurt geven en dan ook maar de kleppen vervangen.

Dus mensen LPG is zo gek nog niet .

heb je vragen stel ze gerust .

ge John
    Attached Files

Wel mooi , er zijn maar weinig mensen die die scooters echt goed aan het lopen kregen.

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
    Working...
    X