Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektrische star Peugeot Jetforce

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Elektrische star Peugeot Jetforce

Ik heb ongeveer 2maanden geleden mijn Speedfight2 ingeruild op een Jetforce C-tech, ik heb veel scooters gehad maar dit rijd echt zo super fijn zeker met de bochten met hogere snelheid ligt hij zeer stabiel in de bocht door de midden veer ipv de achtervering.

Ik heb de uitvoering van 2005 (LC 49cc C-Tech-- zonder digitaal display en met de onder standaard startbeveiliging)

Ik heb nooit geen problemen gehad met de scooter alleen mijn elektrische start werkt al niet vanaf het begin dit vond ik niet zo hinderlijk maar afgelopen week heb ik besloten om er toch even naar te kijken.

Ik heb er een goede volle accu ingezet (gemeten 12,8V en 7Ah) dit heeft niks uitgemaakt, ik heb mijn stekker losgemaakt die vanaf de startmotor komt en rechtstreeks op de accu gezet en de startmotor draaide gelijk, ik heb even wat kleine dingen nagekeken zoals het startrelais en deze heb ik vervangen voor een nieuwe maar dit hielp ook niks, mijn zekering (7,5A) was ook heel die zich nabij de accu bevind, ik heb ook nog gemeten of het maakcontact gemaakt wordt op mijn startrelais en als ik mijn linker rem in knijp en de startknop indruk maakt deze netjes contact over het relais.

Ik heb ook mijn spanningsregelaar vervangen maar dit maakte geen verschil behalve dat mijn STOP lampje continue gaat branden op mijn cockpit.

Ik heb ook gemerkt dat als ik mijn contact sleutel ronddraai tot aan het punt dat ik hem kan starten werkt ook mijn brandstofmeter en mijn display niet en dit hoort volgens mij gewoon te werken als er een volle accu in zit?

Heeft iemand ook ervaring met zulke problemen?

Alvast bedankt groeten Cornelis

Hoi je sprak aan het begin van je post over een standaard beveiliging bedoel je hiermee een bokstandaard beveiliging ???
    Voor zo ver ik weet hebben jetforces die er niet standaard op zitten weet wel dat chinese scooters dat hebben zoals agm en capri bijv.
    En die geven dus heel wat problemen als ze niet goed werken als die niet werken start je scooter ook niet op de kickstarter Als die er dus wel opzit of opgemaakt is zou ik als 1e hiernaar kijken en eventueel afkoppelen en doorverbinden.

Ik heb er een goede volle accu ingezet (gemeten 12,8V en 7Ah) dit heeft niks uitgemaakt, ik heb mijn stekker losgemaakt die vanaf de startmotor komt en rechtstreeks op de accu gezet en de startmotor draaide gelijk,

Dat is dus een teken dat er een probleem zit in de bekabeling die begint voor het starten op je stuur met het inknijpen van de rem en het indrukken van de startknop kijk deze na op vervuilde contactjes remhandel signaal kan je checken door te kijken of je remlicht gaat branden

ik heb even wat kleine dingen nagekeken zoals het startrelais en deze heb ik vervangen voor een nieuwe maar dit hielp ook niks,
    mijn zekering (7,5A) was ook heel die zich nabij de accu bevind, ik heb ook nog gemeten of het maakcontact gemaakt wordt op mijn startrelais en als ik mijn linker rem in knijp en de startknop indruk maakt deze netjes contact over het relais.

Gaat je remlicht branden tijdens het inknijpen van linker/rechter remhandel en hoor je het relais tikken of een schakelgeluid maken als je dat doet ???
    Zo ja werkt het elektronische systeem goed vanaf je stuur.
    En moet je het probleem zoeken in de bekabeling vanaf je startrelais naar je startmotor ff doormeten tot waar die de juiste spanning geeft en of deze niet verzwakt.
    Waarschijnlijk slechte massadraad of verbinding vanaf startrelais naar de startmotor of een lekstroom of storing onderweg

Ik heb ook mijn spanningsregelaar vervangen maar dit maakte geen verschil behalve dat mijn STOP lampje continue gaat branden op mijn cockpit.

Zie : https://www.scooterhulp.com/howtos/26...ouwde-cdi.html

Ik heb ook gemerkt dat als ik mijn contact sleutel ronddraai tot aan het punt dat ik hem kan starten werkt ook mijn brandstofmeter en mijn display niet en dit hoort volgens mij gewoon te werken als er een volle accu in zit?

Precies die horen het gewoon te doen met volle accu dus bekijk ff wat daar loos is het kan zijn dat daar je probleem ligt en teveel spanning wordt weggetrokken
    Last edited by jetforceservice; 19 June 2018, 03:05.

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
    Working...
    X