Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yamaha Jog R / MBK Mach

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Yamaha Jog R / MBK Mach

Tijd om ook maar weer eens een duit in het zakje te doen.

Sinds een paar maanden heb ik de Jog R in mijn bezit en kan ik wat ervaringen delen. Daar deze scooter exact gelijk is aan de MBK Mach en door Yamaha onder hun merknaam verkocht wordt, geldt dit verhaal voor beide modellen.

De Jog R is een vrij kompakte scooter met een relatief laag gewicht. Dit maakt 'm zeer wendbaar en makkelijk in de omgang. De vering is lekker komfortabel maar voor 2 zwaargewichten waarschijnlijk aan de lichte kant. Nou zullen diezelfde zwaargewichten hun kont ook niet al te goed kwijt kunnen op dit model :) Voor normale mensen voldoet het allemaal prima.

De techniek is prima in orde. Het blok is van Minarelli, zodat er zeer veel keuze is aan vervangingsonderdelen. Gunstig voor de prijzen. Elektra is betrouwbaar. Alhoewel de koplamp met gloeilamp niet meer van deze tijd is. Halogeen had veel beter geweest.

Sleutelen is wat lastiger dan bij mijn vorige scooter (Kymco Agility), daar er al snel een hoop plaatwerk gedemonteerd moet worden om ergens bij te komen. Het is zaak om dat met beleid te doen. Sommige plaatdelen hebben vrij kwetsbare ophangpunten die het makkelijk begeven als ze niet op de juiste manier gedemonteerd cq bevestigd worden. Gelukkig is ook het plaatwerk bij TNT en DMP verkrijgbaar, die veel goedkoper zijn. Helaas niet altijd in de originele Yamaha kleuren.

ik heb ook een jog r sinds juni 2009. rijd super alleen start slecht. vooral als het koud is. elektrische start doet het dan niet en moet super vaak kicken. voor de rest doet hij het super! alleen km teller is kapot en weet niet hoe je dat moet maken.. aansluiting is totaal verroest.

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
    Working...
    X