Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peugeot vivacity valt weg na 10 meter

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Peugeot vivacity valt weg na 10 meter

Hallo ik heb een Peugeot vivacity uit 2005 (snor)
    Maar ben nu al een tijdje bezig met de afstelling.
    Als ik rij valt hij na 10 meter weg in toeren en vermogen . Na even met het gas te spelen en rustig te rijden . Is het vermogen weer even terug . Maar valt daarna weer na 10 m weg . Heb met gevaar voor eigen leven een filmpje gemaakt maar die kan ik helaas niet toevoegen . Oh ja en er zit nu een brom uitlaat onder met sproeier 52 heb 56 ook al geprobeerd maar daar liep hij stationer oké maar zodra ik gas gaf viel hij weg .

Als het goed is dan is het een 2 takt luchtgekoeld.
    Door een andere uitlaat verander je ook de tegendruk wat weer een heel andere afstelling nodig heeft.
    Bij het optrekken stottert de scooter dan bij hogere toeren egaal welke hoofdsproeier je probeert? zoja dan kan het ook een defecte cdi zijn.

-De vacuumkraan zelf kan defect zijn,niet genoeg benzine toevoer.
    -Roest /slurrie in de tank wat de kraan verstopt heeft.
    -Een verstopte benzinefilter ,let ook op de pijl op het filter voor de stromings richting.
    -De ontluchting van de benzinetank verstopt.
    -Luchtfilter helemaal dicht zitten met vuil en stof.
    -lekkend spruitstuk ( test met deo of remmenreiniger )

Plaats altijd eerst een nieuwe bougie,hij kan ook vonken en toch niet goed zijn!
    Kick de scooter met de vacuum naar de benzinekraan aangesloten en de toevoerslang naar de carb los,dan moet met een keer kicken al benzine stromen.
    Gebeurd het vacuum zuigen door de scooter niet goed...
    Dan trek je waarschijnlijk valse lucht langs je spruitstuk, of er zit een scheurtje in het spruitstuk of in de vacuum slangen..
    --------------

Carburateur zuiver maken.
    Sproeiers doorblazen,vlotterhoogte controleren,slecht sluitende vlotternaald (lekt benzine via overloop).
    Controleer ook of de gasnaald goed bevestigd is aan de gasschuif ,dat wilt wel eens fout gaan met monteren.

stotteren = te grote sproeier.
    bwoapen = te kleine sproeier of teveel lucht.

Stationair afstellen.
    Motortje warm draaien, uitzetten en luchtschroef helemaal in draaien, daarna 1 1/2 slag uitdraaien. Motortje starten en dan de luchtschroef zodanig draaien (in of uit) dat het toerental zo hoog mogelijk is. Daarna het stationair toerental afstellen .
    Last edited by Eddy22; 26 February 2020, 03:48.

Comment

Super dankjewel voor de reactie . De carburateur lekt inderdaad als een ..... aan de onderkant bij de vlotter.
      hoe moet ik die vloternaald dan afstellen ?

Comment

Heb de carburateur schoon gemaakt dus de vlotter naald misschien wel verbogen . Heb er ook al een nieuwe bougie in gedraaid

Comment

vlotternaald.png
          1. De vlotternaald kan doordat het rubber puntje slecht is niet meer goed afsluiten.
          2. Een andere mogelijkheid is dat de vlotter zelf lekt en vol benzine zit en daardoor niet omhoog drijft.
          3. Mogelijk dat de vlotternaald niet aan de vlotter bevestigd /aangehangen is.

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
          Working...
          X