Web Analytics

Announcement

Collapse

Forum regels.

Op het forum gelden een aantal regels.

Deze regels zijn er op het forum om de topic's interessant, actueel, gezellig en werkbaar te houden. Iedere forumgebruiker wordt geacht deze regels goed door te nemen en zich er aan te houden. Het (herhaaldelijk) overtreden van de regels kan ertoe leiden dat je account op slot gezet wordt, zodat je niet kan reageren en geen topics kan openen (de vervelende ban).
Doen we overigens heel zelden!

Een topic openen.

Geef de nodige aandacht aan de inhoud van het geplaatste topic.

Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt opstarten, maak dan ook een duidelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert,en waarom dat zo is!
Loze mededelingen en topicstarts van maar één regel worden niet zo gewaardeerd.

Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.

Bedenk een onderwerp gerelateerde titel!

Voorbeeld: Je hebt een probleem aan een instrument(onderdeel),formuleer de titel dan niet: ''probleem met lamp'' maar bv, ''verlichting voor functioneerd niet'' of ''dashboardverlichting werkt niet''.

Vermeld ook zoveel mogelijk de huidige staat van de scooter/set-up,evt veranderingen (bv motorisch) en de gereden km's.

Voordat je een topic opent:

1 Probeer de search/zoekfunctie eens.
2 Neem de forum-FAQ's eens door.
3 Neem de forum how-to's eens door.
4 Stel je vraag in het juiste sub-forum.
5 Lees de policy / FAQ van het betreffende sub-forum over de daar geldende huisregels.

Het forum is, in de enkele jaren online een vergaarbak geworden van veel problemen. De kans is dus groot dat iemand anders jou al voor is geweest met hetzelfde probleem/vraag of dat het opgenomen is in een FAQ, maak daar gebruik van. Problemen die via de search of een FAQ opgelost kunnen worden of anderszins niet voldoen aan de policy zullen gesloten of verwijderd worden. Ook zijn inmiddels vele manuals en schema's opgenomen in database van S-H...Gebruik dus éérst de Search!!

Plaats het topic in het juiste forum of in de sub-fora's.

Algemene vragen,
Opvoeren (voorzien van enkele howto's),
Electronica (voorzien van enkele howto's),
Afstellen en starten (voorzien van enkele howto's),
Injectie scooters,
Technische vragen,
Technische vragen 4 takt (voorzien van FAQ)


Een reactie plaatsen.

Wees ten allen tijde behulpzaam.,

Toon respect voor anderen op/en het forum.

Maak van de mede forumgebruikers geen spoorzoekers.

Houd de reacties ontopic.

Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

Plaats geen onzinnige replies.

Quote alleen relevante delen van een bericht en voeg altijd je (passende) reactie toe.

Op dit forum is de voertaal ABN (algemeen beschaafd Nederlands)

Plaats een topic maar één keer in één forum of sub-fora (niet dubbel of crossposten)

Stel ook geen vragen in andermans topic, maar open er zelf één!
Op die manier blijft het overzichtelijk voor iedereen.

Dit soort vragen/topic's laat men het best ook maar achterwege op het forum. Aangezien wij op geen enkele wijze met dit soort vragen geconfronteerd of geassocieerd willen worden!!

Ben je op zoek naar scooter/brommer onderdelen/accessoires of wil je wat te koop aanbieden, plaats dit dan hier: http://www.scooterplein.com/ Advertenties (in welke hoedanigheid dan ook) op het forum zijn niet gewenst en zullen dan ook verwijderd worden! Voor zakelijk adverteren s.v.p contact opnemen met Admin @:info@scooterhulp.com

Kom je iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de zogenaamde wiseguy gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt. Dit kan door de beheerder (Admin) te mailen (pm) of door één van de Moderators op de hoogte te brengen.
Zo blijven we allen happy scooteraars!



Als je het niet eens bent met een Beheerder/moderator-actie, mail je daarover met de Beheerder (Admin). Daarbij gaan we niet in conclaaf op het forum.

Veel plezier toegewenst op het forum.

Bvd ScooterHulp Team.
See more
See less

Afstellen carbarateur yamaha neos 2006

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Afstellen carbarateur yamaha neos 2006

    Ik heb gelezen dat je de lucht schroef ongeveer 3 halve slagen uit moet draaien, als ik dat doe reageert hij niet (wrooeh).. Als ik hem 7 halve slagen naar buiten draai loopt hij bijna goed maar reageert bij boven drie kwart gas niet meer. tevens na 1 minuut stationair lopen valt hij uit. Moet hier nu een andere sproeier in (groter of kleiner)? Er zit een standaard carburateur op en een nieuwe uitgehoonde standaard cilinder (1e overmaat en 200 km ingereden) op. Bedankt alvast voor de moeite.

  • #2
    De stationair sproeier is alleen voor het stationair toerental,als jij die 7 halve slagen uitdraaid dan verzuipt hij stationair maar krijgt de hoofdsproeier wat extra van de stationair sproeier waardoor hij tot half gas nog loopt.

    Je hebt de stationair sproeier voor stationair lopen.
    Tijdens het optrekken regeld de stand van de gasnaald de hoeveelheid benzine.
    Volgas is de hoofdsproeier.

    Heb je de originele bougie erin,een verkeerde hittegraad geeft ook problemen.
    Als er geen vacuum lekkages zijn dan zou er een grotere hoofdsproeier in mogen omdat de cilinder diameter ietsje groter is geworden..
    Heb je nu ook een andere ( sport) uitlaat en vario dan origineel, dan zeker een grotere hoofdsproeier monteren soms wel 6 maten of meer groter.

    Symptomen van te kleine sproeier:

    Maakt wel gewoon veel toeren, trekt hard door.. ook op top! (niet altijd.., beetje uitlaatgevoelig i.s.m. carb)
    Het bekende BLuuh geluid,
    lastige gasreactie, blijft in toeren hangen,
    lastig/niet starten als hij koud is,
    Loopt bij koude motor vaak heel hoog stationair.


    Inhouden ( het bluuuh geluid) is niet het verzuipen van scoot/brommer.
    De meeste mensen denken van wel omdat het zo klinkt maar het mengsel ontbrandt simpelweg niet, omdat het te arm is…, plaats dus een grotere sproeier!!
    Ook als je maar heel voorzichtig gas kan geven omdat ie anders afslaat is een te kleine sproeier de oorzaak.
    Last edited by Eddy22; 2 March 2020, 23:48.

    Comment


    • #3
      Bedankt voor je antwoord. Maar ik zei de lucht afstel schroef 7 x een halve slag naar buiten. Terwijl ik overal lees de lucht schroef moet ongeveer 4x een halve slag naar buiten. Tevens trekt hij niet hard door, maar wel tot 3 kwart gas. tevens bij weg trekken uit stilstand reageert hij niet meteen. bij koude motor blijft hij hoger stationair lopen. Bedankt alvast als je dit nog leest.

      Comment


      • #4
        Welke carburateur?
        Is dit de Dellorto PHVA of de Gurtner YP12..
        En is de Neo's nog volledig standaard?

        Zoals ik het nu zie, is de sproeier gewoonweg te klein..., welke maat zit er momenteel in?
        Last edited by Flaming Rox; 3 March 2020, 16:41.

        Comment


        • #5
          Hoi, sorry dat ik een beetje laat reageer.
          Het is een standaard carburateur. dmp uitlaat zonder prop. standaard cilinder. Mag ik vragen wat het verschil is tussen de 2 carburateurs, is er een beter?. Want ik heb net een gurtner eraf gehaald en een andere erop gezet (welke geen idee). sproeier en gasnaald positie geen idee Ik heb vol gas gereden en de motor uitgezet: de bougie electroden waren verroest bruin, dus niet beige. Tevens met iets meer kwart gas trekt hij beter ( en niet veel slechter dan vol gas) t/m snelheid 50 goed op. volgas heeft dan bijna geen zin meer. (varioset 5 75gr minarelli 15x 12mm) (luchtsproeier nu op 4 x 360 graden naar buiten) (vraagje gaat hij met een grotere sproeier veel meer "zuipen")
          Last edited by pedroos; 3 March 2020, 21:20.

          Comment


          • #6
            Als er een (DMP) terugloper onder zit zonder prop , ga ik er ook vanuit dat er geen ring meer tussen de poulies zit van de variateur.
            Hierdoor is dus een ruimere sproeier van belang, en nee, het gaat per definitie niet meer verbruiken.
            Sterker nog is dat het juist zuiniger wordt, mits de motor juist is afgesteld.

            Hieronder de standaard setting en afstellingen van de standaard 12 mm carburateurs.





            Nog even over de uitlaat, heeft men ook de trekveren vervangen voor iets stuggere?
            Standaard drukveer is goed, tenzij men een 25 km/u scoot heeft.
            Ik vind persoonlijk dat de rollen nogal aan de zware kant zijn, ik had zelf op m'n Neo's i.c.m. de DMP 4,7 gram.
            Last edited by Flaming Rox; 4 March 2020, 17:56.

            Comment


            • #7
              Dank je wel voor je reactie. Ik heb meerdere vragen: lichtere rollen= sneller trekken/lagere snelheid/meer benzine? zit er verschil in luchtsproeiers (dus de een niet in een andere carburateurs gebruiken, want ik heb nl sproeiers /gasnaalden//luchtafstelschroeven gewisseld). En ook Is een van jouw genoemde carburateurs beter?. Ik weet trouwens ook niet welke drukveren erop zit ( de set heb ik door de brommer zaak laten doen, ik weet wel: dat hij eerst 1 op 35 liep (toen de cilinder niet gehoond was) en nu 1 op 22. Vrijdag ga ik de gurtner carburateur er weer opzetten. Dan weet ik meteen welke sproeier en welke stand de gasnaald staat. En ook main jet, is dat de sproeier maat?, zo ja bv.:#72 kan je beter niet gebruiken voor by 12/1 gurtner/ of te wel de #72 sproeier werkt bij elke carburateur anders. Moet je de aanbevolen schema aanhouden bij een standaard cilinder. Kan je mij ook uitleggen wat de dingen betekenen: zoals pilot jet/screw etc. Ik werk s'avonds dus ik reageer laat. Ik wil je nog een keer bedanken. en hoop dat je mij verder wilt helpen.
              Last edited by pedroos; 5 March 2020, 13:46.

              Comment


              • #8
                Originally posted by pedroos View Post
                Dank je wel voor je reactie. Ik heb meerdere vragen: lichtere rollen= sneller trekken/lagere snelheid/meer benzine?
                Het juiste gewicht en veertjes is snel optrekken en hoge top snelheid,je toerental moet bijna gelijk blijven vanaf wegrijden tot volgas dan zit je goed met de gewichten en trekveren.

                zit er verschil in luchtsproeiers (dus de een niet in een andere carburateurs gebruiken, want ik heb nl sproeiers /gasnaalden//luchtafstelschroeven gewisseld).
                Het verschil bij hoofd en stationair sproeiers is de schroefdraad diameter, bij gasnaalden de dikte , luchtschroef heb ik geen info over.

                En ook Is een van jouw genoemde carburateurs beter?. Ik weet trouwens ook niet welke drukveren erop zit ( de set heb ik door de brommer zaak laten doen, ik weet wel: dat hij eerst 1 op 35 liep (toen de cilinder niet gehoond was) en nu 1 op 22. Vrijdag ga ik de gurtner carburateur er weer opzetten.
                De Gurtner of Dellorto carburateur is de originele en kost ook wat meer als de imitaties die je overal koopt. ( boven de 120 euro voor een originele)

                Moet je de aanbevolen schema aanhouden bij een standaard cilinder.
                Als alles standaart is Ja , hoogstens de hoofdsproeier ietsje groter in de winter of als de scooter te zuinig is afgesteld vanuit de fabriek ( komt vaak voor)
                je hebt geen standaart cilinder en uitlaat dus een grotere hoofdsproeier monteren is nodig zoals ik al aangaf in mijn eerste antwoord.

                Kan je mij ook uitleggen wat de dingen betekenen:
                Main jet = Hoofdsproeier
                Jet needle = Gasnaald
                Pilot jet = Stationair sproeier
                Pilot screw = Luchtschroef


                Ik werk s'avonds dus ik reageer laat. Ik wil je nog een keer bedanken. en hoop dat je mij verder wilt helpen.
                Ik denk dat je met deze antwoorden wel eruit komt.

                Comment


                • #9
                  Dank je wel voor je reactie volgende week ga ik effe sleutelen. Als ik problemen of vragen heb, hoop ik dat ik het weer hier kan plaatsen. Dank je wel.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by pedroos View Post
                    . Er zit een standaard carburateur op en een nieuwe uitgehoonde standaard cilinder (1e overmaat en 200 km ingereden) op.
                    Een uitgehoonde cilinder met een overmaat zuiger verbruikt sowieso iets meer dan een standaard setje.
                    Maar dit zal vrijwel niet merkbaar zijn op de wat langere afstanden. Korte ritjes is funest voor het verbruik, dat dan weer wel helaas.
                    Is immers een oude 2 takt E1/E2 variant. Wat wel een punt is, is dat de scoot zonder originele uitlaat met katalysator een stuk zuiniger, schoner en wat meer power heeft qua vermogen. Noodzaak is om de juiste afstelling te vinden qua carburateur i.c.m. de uitlaat en overbrenging naar het achterwiel.

                    Comment


                    • #11
                      Dank je dat jij nog reageert.
                      Ik heb de andere gurtner erop gezet en deze doet het beter (hij blijft nu (ook|) rustig stationair lopen). De sproeier is 70 (afgesteld op 1 3/4) en gasnaald staat 2/3.
                      Probleem voor mij nu is: tot en met 55 trekt hij snel op en dan duurt het heel lang dat hij doorgaat t/m 60/70 (dus van 3 kwart gas naar vol gas, het lijkt wel dat het even duurt dat hij "over " toeren wilt maken).
                      Ik heb nu 2 vragen:
                      1. Hoe kan je de optimale luchtschroef instelling bereiken
                      2. Heb ik een grotere/kleinere luchtsproeier nodig, zo ja ongeveer welke.

                      Dank je alvast als je hier antwoord op wilt geven .

                      Comment

                      Footer Ad Widget

                      Collapse

                      Unconfigured Static HTML Module

                      Collapse

                      Static HTML Module Content
                      Working...
                      X