Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

4takt scooter start alleen zonder luchtfilter

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4takt scooter start alleen zonder luchtfilter

Hallo lezer.

Ik heb een btc grande retro 4takt uit 2010
    De scooter start alleen als het luchtfilter eraf is zet ik het er weer op de carbarateur dan start die niet meer zou iemand mij kunnen helpen wat het zou kunnen zijn .
    Hoor graag advies van jullie .
    Alvast bedankt voor je reactie

Mogelijk dat je scooter eens opnieuw stationair afgesteld moet worden als hij ook steeds uitvalt met stoppen tijdens het rijden (motor is dan wel al warm gereden)
    Andere mogelijkheid is dat de carburateur eens goed zuiver gemaakt moet worden omdat b.v. je stationair sproeier verstopt is.
    Er kan een probleem zijn met de E-choke maar dan start je scooter meestal alleen met warme motor of alleen met koude motor goed.

Begin hier mee:
    Stationair afstellen.
    Motortje warm draaien, uitzetten en luchtschroef helemaal in draaien, daarna 1 1/2 slag uitdraaien. Motortje starten en dan de luchtschroef zodanig draaien (in of uit) dat het toerental zo hoog mogelijk is. Daarna met de schroef naast de carburateur het stationair toerental regelen. Dat is die stelschroef op het halve maantje bij de gaskabel.
    Je stelt pas tussendoor het stationair toerental af als het toerental echt heel hoog wordt, dan even minder en weer verder met de luchtschroef.....

Dit kun je zelf controleren zie video.
    Mogelijk Electrisch probleem is dat de E-choke niet werkt of blijft hangen waardoor je scooter teveel benzine
    krijgt en dan zonder luchtfilter net een juiste lucht benzine verhouding krijgt.

Automatic Choke Operation & Testing
    https://www.youtube.com/watch?v=IVLHaVPf7SI

Comment

Dankje ik zou het morgen even proberen.
      laat je weten of het geholpen heeft.
      Fijne avond

Comment

Heb het geprobeerd maar het werkt niet ga nu proberen om een andere carbarateur te plaatsen hopelijk is het probleem dan opgelost

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
        Working...
        X