Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar zit mijn luchtsproeier?

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Waar zit mijn luchtsproeier?

Mijn Vivacity 2T krijgt teveel lucht want als ik mijn luchtfilter gedeeltelijk afsluit loopt ie goed.
    Dus ik heel moedig (met 2 linkerhanden) wil ik dit afstellen. Stationairsproeier hoger zetten, dan de luchtsproeier heeeel langzaam open draaien tot hij niet hoger in toeren kan. dan de stationair weer lager tot de scooter nog net blijft lopen. zo heb ik het gehoord dat het moet.
    Maar ik zie wl de stationairsproeier (1 op de foto) maar geen luchtsproeier. Wel een koperkleurig ding (2 op de foto) waar geen gleuf inzit en je ook niet met je vinger kan draaien.

Attached Files

Dat messing schroefje (NR2 op jouw afbeelding) is idd de luchtschroef,je kan met een ijzerzaagje /dremel een klein sleufje erin maken.
    Of zelf een tool maken van een klein buisje met een plat kantje.

Lees hier ook even.
    https://www.scooterhulp.com/forum/sc...a-bougie-kleur
    Last edited by Eddy22; 8 April 2020, 07:54.

Comment

Eddy22: Dank je wel. Ik heb gisteren nog even goed gekeken maar zag dat er in de luchtfilter geen schuimrubberen filter zat. Ik heb er een gekocht en nu loopt hij beter. Heb de stationairsproeier zo afgesteld dat hij net nog goed blijft lopen. Dus de luchtsproeier stellen is niet nodig. Ik ga nu naar de volgende problemen kijken:

Als ik weg wil rijden geeft ik gas en dan duurt het ong. een seconde voordat hij op het gas reageert. Dan is het alles of niets. Rustig optrekken gaat niet. Hij gaat ineens flink optrekken. Zelfs als hij goed warm is. Daarna kan ik wel het gas iets terugdraaien en dan rijdt hij wel rustig.
      Is dit koppeling, trekveertjes, rolletjes? Ik roep maar wat :-) Ik vind ook dat hij best veel toeren maakt op topsnelheid. (nou ja, 48 volgens GPS, zonder tegenwind).

Comment

Ik vermoed te zware trekveertjes,dan zou je naar de kleur moeten kijken.
        Hoe zwaarder het trekveertje hoe hoger het toerental voorat de scooter begint te rijden.( toerental wanneer de koppeling aangrijpt)

Richtlijnen ( even uitgaande van Malossi drukveren omdat deze het meest voorkomen, worden gebruikt.)

– Originele cilinder : vrijwel altijd originele drukveer
        – 50cc gietijzer: origineel of wit
        – 50cc aluminium middeltoerig: wit of geel
        – 50cc aluminium hoogtoerig: geel of rood.
        – 70cc gietijzer laagtoerig: geel
        – 70cc aluminium middeltoerig: geel of rood
        – 70cc aluminium hoogtoerige: rood.

De sterkte van Malossi trekveren in volgorde zijn voor deze merken:
        Minarelli : wit – geel – rood
        Honda / Kymco / Peugeot / Piaggio : geel & rood
        Kymco / Peugeot / Piaggio = 105mm : wit – groen – paars – blauw
        voor Piaggio Zip / Sfera = 107mm : geel – rood – blauw

Comment

Pfff. Nu maak je het moeilijk voor mij haha.
          Ik heb de scooter vorige maand gekocht en hij deed dit eigenlijk de eerste dagen niet.
          Ik dacht dus dat er iets flink aan het slijten zou zijn. De scooter heeft bijna 19.000 km gereden.
          Ik denk dat er nu de lokale scooterboer maar naar moet kijken.

Comment

Originally posted by fendo View Post
            Ik denk dat er nu de lokale scooterboer maar naar moet kijken.
            Die heeft er toch al naar gekeken en het e.e.a. vervangen?

Zie: https://www.scooterhulp.com/forum/sc...-met-koud-blok

Op deze manier wordt het gissen waar het probleem zit.
            Verschillende dingen kunnen namelijk grondslag zijn aan de symptomen welke je momenteel ervaart.

Het had ook beter geweest om je vraag in hetzelfde topic te plaatsen i.p.v. een nieuwe te openen.

Comment

Ik had hem alleen dit gevraagd. Hij heeft de scooter niet gezien.
              Maar dit is een ander probleem dan het eerste, dat ie niet wegrijdt met koude motor dus ik dacht dat dat topic voorbij was. Ik heb niet veel verstand van forums. Ook al niet :-(
              Maar ik doe mijn best.
              Ik zal in dit top[ic niets meer posten dan als dit niet goed is.

Denk dat ik dus de scooter maar een keer wegbreng. Ik wilde zelf met hulp kijken omdat dit veel geld gaat schelen. De scooterboer ben ik € 55 per uur kwijt.
              Maar als er zoveel mis kan zijn zit er niets anders op.

Nogmaals excuses als ik dit foutief gepost heb.

Comment

We gaan in het eerste topic verder.

https://www.scooterhulp.com/forum/sc...428#post111428

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
                Working...
                X