Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

SYM DD 50 2005 carburateur vraag

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• SYM DD 50 2005 carburateur vraag

Hallo Medeleden,

Momenteel heb ik een SYM DD 50 uit 2005 en mijn vraag gaat over de carburateur. Als ik namelijk weg wil rijden dan trekt mijn scooter langzaam op, eenmaal op gang lijkt die het wel goed te doen.

Nu ben ik op onderzoek gegaan en kwam ik erachter dat als ik mijn vinger op het buisje hield, welke omcirkelt op de foto, en gas geef dat de scooter wel snel optrekt. Ik heb verder ook de carburateur meer lucht proberen te geven om het sneller weg te laten trekken maar dit heeft geen effect.

Mijn vraag is nu eigenlijk waar is dit voor, wat kan ik hier aan doen om het goed te houden?

Tom

20200422_201345.jpg

Ik weet het niet zeker maar ik vermoed dat het omcirkelde op je foto het beluchtings slangetje van de vlotterkamer is.

Dat slangetje dichthouden heb ik nooit getest maar ik vermoed dat je hoofdsproeier te klein is.
    Kijk ook naar de kleur van de bougie die moet koffie mocca bruin zijn,is hij licht grijs dan zal er een grotere hoofdsproeier in moeten.

bougie.jpg

bwuuuuu is te veel lucht of te weinig benzine.
    Ttrrrrr bij vol gas is teveel benzine.

Zie video carb zuiver maken.
    https://www.youtube.com/watch?v=qRN_fDh3LKE

Bij de 2-takt brommers wordt vaak de uitlaat begrenst met een prop, wordt er een kleinere sproeier in de carburateur geplaatst en de luchttoevoer beperkt.
    Vaak is de oplossing om een 4 tot 6 maten grotere hoofdsproeier te plaatsen.( afhankelijk van de kleur van de bougie )

Comment

Hallo Eddy,

Bedankt voor je advies, dit heeft veel geholpen en dankzij de video is het mij gelukt om de carburateur schoon te maken.

Ik zit nu alleen nog met het volgende probleem:

Als ik 10 minuten hard heb gereden met mijn scooter, dan valt die in eens spontaan uit. Ik dacht eerst dat het te maken had dat die te warm was en heb dus gekeken bij de ventilatiehuis maar daar was alleen in orde. Ook krijg ik de scooter hierna moeilijk weer aan en moet ik hard en vaak soms 6x de kickstart gebruiken en gas bijgeven om het weer even aan de praat te krijgen. Maar als ik dan wil stoppen, nadat die een keer is uitgevallen, dan valt de motor automatisch uit.

Heb ik er op gereden zonder dat de motor een keer is uitgevallen dan kan ik gewoon stoppen zonder dat de motor uitvalt. Het gebeurd dus alleen wanneer die uit zichzelf een keer is uitgevallen wanneer die veel hard heeft gereden 10/15 minuten.

Heb je misschien nog meer advies?

Comment

Dat is een lastige
        Ik dacht eerst te weinig benzine toevoer met volgas rijden waardoor de vlotterkamer leeg raakt en dan is een scooter lastig weer aan
        te krijgen is,maar dan schrijf je dat als hij niet uitvalt dat alles het gewoon doet....

Is de kleur van de bougie goed en heb je al een andere bougie als eerste geprobeerd?
        Op het moment dat hij uitvalt al gekeken of er nog een goed vonk is?

Het kan je bobine zijn die te warm word en wegvalt.
        Mogelijk de CDI zijn maar dan zou hij slecht moeten lopen met hogere toeren.

De bobine met de stand Ohm door meten met een multimeter.
        Je meet op alletwee de contacten of de weerstand waarde evenveel is.
        Is de waarde goed dan is het nog mogelijk dat hij defect is door b.v een scheurtje in de behuizing.

Eerste gedeelde van de video voor de bobine.
        https://www.youtube.com/watch?v=PnzsuRAV-Ro

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
        Working...
        X