Web Analytics

Announcement

Collapse

Forum regels.

Op het forum gelden een aantal regels.

Deze regels zijn er op het forum om de topic's interessant, actueel, gezellig en werkbaar te houden. Iedere forumgebruiker wordt geacht deze regels goed door te nemen en zich er aan te houden. Het (herhaaldelijk) overtreden van de regels kan ertoe leiden dat je account op slot gezet wordt, zodat je niet kan reageren en geen topics kan openen (de vervelende ban).
Doen we overigens heel zelden!

Een topic openen.

Geef de nodige aandacht aan de inhoud van het geplaatste topic.

Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt opstarten, maak dan ook een duidelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert,en waarom dat zo is!
Loze mededelingen en topicstarts van maar één regel worden niet zo gewaardeerd.

Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.

Bedenk een onderwerp gerelateerde titel!

Voorbeeld: Je hebt een probleem aan een instrument(onderdeel),formuleer de titel dan niet: ''probleem met lamp'' maar bv, ''verlichting voor functioneerd niet'' of ''dashboardverlichting werkt niet''.

Vermeld ook zoveel mogelijk de huidige staat van de scooter/set-up,evt veranderingen (bv motorisch) en de gereden km's.

Voordat je een topic opent:

1 Probeer de search/zoekfunctie eens.
2 Neem de forum-FAQ's eens door.
3 Neem de forum how-to's eens door.
4 Stel je vraag in het juiste sub-forum.
5 Lees de policy / FAQ van het betreffende sub-forum over de daar geldende huisregels.

Het forum is, in de enkele jaren online een vergaarbak geworden van veel problemen. De kans is dus groot dat iemand anders jou al voor is geweest met hetzelfde probleem/vraag of dat het opgenomen is in een FAQ, maak daar gebruik van. Problemen die via de search of een FAQ opgelost kunnen worden of anderszins niet voldoen aan de policy zullen gesloten of verwijderd worden. Ook zijn inmiddels vele manuals en schema's opgenomen in database van S-H...Gebruik dus éérst de Search!!

Plaats het topic in het juiste forum of in de sub-fora's.

Algemene vragen,
Opvoeren (voorzien van enkele howto's),
Electronica (voorzien van enkele howto's),
Afstellen en starten (voorzien van enkele howto's),
Injectie scooters,
Technische vragen,
Technische vragen 4 takt (voorzien van FAQ)


Een reactie plaatsen.

Wees ten allen tijde behulpzaam.,

Toon respect voor anderen op/en het forum.

Maak van de mede forumgebruikers geen spoorzoekers.

Houd de reacties ontopic.

Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

Plaats geen onzinnige replies.

Quote alleen relevante delen van een bericht en voeg altijd je (passende) reactie toe.

Op dit forum is de voertaal ABN (algemeen beschaafd Nederlands)

Plaats een topic maar één keer in één forum of sub-fora (niet dubbel of crossposten)

Stel ook geen vragen in andermans topic, maar open er zelf één!
Op die manier blijft het overzichtelijk voor iedereen.

Dit soort vragen/topic's laat men het best ook maar achterwege op het forum. Aangezien wij op geen enkele wijze met dit soort vragen geconfronteerd of geassocieerd willen worden!!

Ben je op zoek naar scooter/brommer onderdelen/accessoires of wil je wat te koop aanbieden, plaats dit dan hier: http://www.scooterplein.com/ Advertenties (in welke hoedanigheid dan ook) op het forum zijn niet gewenst en zullen dan ook verwijderd worden! Voor zakelijk adverteren s.v.p contact opnemen met Admin @:info@scooterhulp.com

Kom je iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de zogenaamde wiseguy gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt. Dit kan door de beheerder (Admin) te mailen (pm) of door één van de Moderators op de hoogte te brengen.
Zo blijven we allen happy scooteraars!



Als je het niet eens bent met een Beheerder/moderator-actie, mail je daarover met de Beheerder (Admin). Daarbij gaan we niet in conclaaf op het forum.

Veel plezier toegewenst op het forum.

Bvd ScooterHulp Team.
See more
See less

Speedfight 70cc afstelling

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Speedfight 70cc afstelling

    hallo,
    ik heb een speedfight met een malossi mhr 70 l/c cilinder
    malossi koppeling gele drukveer rode trekveertjes, malossi vario 6 gram rollen
    21mm spruitstuk en dellorto 21mm carb
    yasuni r uitlaat
    bougie warmte graat 7
    rond welke grote sproeier maat moet ik ongeveer zitten? en is de afstelling van koppeling en vario ongeveer goed of raden jullie iets anders aan?

  • #2
    Helaas kan ik je niet aangeven wat juist is omdat iedere scooter weer anders reageerd.

    Principe van afstellen.
    Lichtere rolletjes om een hoger toerental te krijgen met optrekken.
    Zwaardere trekveren om met het ideale toerental ( meeste power) de koppeling te laten aangrijpen.
    Stel na montage van de zwaardere trekveren dan weer af met rolletjes tot je het ideale toerental hebt (vanaf optrekken tot top in ongeveer een toerental)

    Begin met de zwaardere trekveertjes dan kom je al hoger in toeren voordat de koppeling aangrijpt.
    Je hebt dan lichtere rolletjes nodig omdat de varioriem door het hogere aangrijp moment te hoog komt in de vario voordat de koppeling aangrijpt,en je in principe in de tweede of derde versnelling wegrijd.

    Gebruik een witte drukveer op een 50cc en een gele drukveer op een 70cc ,de druk van de drukveer wordt voornamelijk gebruikt om slip van de riem in de vario tegen te gaan.

    Haal je de topsnelheid niet helemaal dan de rolletjes iets zwaarder en de trekveertjes hierop aanpassen (verstellen/zwaarder).

    Let ook op de bougie kleur na 10 min volgas!! beter een iets te rijk mengsel dan te arm.

    bougie warmte graat 7
    Begin met een NGK bougie 8 als je cilinder watergekoeld is ,dus een koudere bougie.
    Heb je een luchtgekoelde cilinder dan zou ik zelfs een 9 nemen,zeker van de zomer met 35 graden buiten..
    Als een bougie te heet word zie je o.a. dat de electroden verbranden/smelten.

    Bijvoorbeeld: Een NGK bougie nummer B6 is een warme bougie en een NGK B10 is een koude.
    Let op! Bij bougies van het type Bosch loopt de warmte/hittegraad codering andersom!!
    Als we een te warme bougie nemen dan zal er voorontbranding plaatsvinden.


    https://oldtimerrestauratie.com/inde...e-vertelt-veel

    Hoofdsproeier is uitproberen.
    Test met 90 100 110 , en daarna met kleinere stappen afstellen.
    Begin met "te groot"en wat extra olie in de benzine met inrijden van een nieuwe cilinder ( 1:40 )

    stotteren = te grote sproeier.
    bwoapen = te kleine sproeier of teveel lucht.

    Comment


    • #3
      Topp danku dan zet ik er een sproeier 90 in

      Comment


      • #4
        Beter met een te grote sproeier beginnen ,een te arm mengsel zorgt voor een vastloper.
        Als je een NGK bougie hebt dan is een 7 misschien te warm wat voorontsteking kan veroorzaken en een gat in je zuiger.

        Comment


        • #5
          Maar het moet wel echt volgas zijn? Hoe zit het dsn met inrijden? Want je kan toch niet je cilinder lekker in rijden Zonder de juiste afstelling

          Comment


          • #6
            Als je alleen even optrekt en hij doet met iets meer dan half gas al trrrrrr dan een kleinere sproeier.
            Je moet toch even testen om af te stellen wil je kunnen inrijden, beter iets te rijk dan te arm afstellen.

            Comment


            • #7
              Ja dat is ook zo. Maar denk dat ik met sproeier 89 best prima zit?

              Comment


              • #8
                Originally posted by Philipvdwal View Post
                Ja dat is ook zo. Maar denk dat ik met sproeier 89 best prima zit?
                Mogelijk dat 89 goed is , je kan altijd nog even naar de kleur van de bougie kijken als je gereden hebt.

                Comment


                • #9
                  Ik doe er wel een sproeier 100 in dan weet ik zeker dat ik geen vastnaaier heb. Maar op een of anderen manier is speedfight zoizo laag in sproeier kan dat? Want ik had koffie bruin met sproeier 70 12mm carb 70cc

                  Comment


                  • #10
                    De 12mm carb was zeker een gurtner en dat loopt wel maar heeft geen echte power op een 70cc,de sproeiermaat is ook afhankelijk van hoeveel lucht je geeft .
                    Een 19 was al groot genoeg voor een 70cc maar een 21 geeft idd meer power en een draaikolk in je tank

                    Ik neem aan dat je een carbon membraan hebt omdat het niet bij je setup staat.
                    De yasuni r uitlaat is echt een fijne uitlaat voor 50 en 70cc zogauw je toeren maakt voel je de power.

                    Comment


                    • #11
                      Ja idd carbon membraan en powerfilter in geolied

                      Comment

                      Footer Ad Widget

                      Collapse

                      Unconfigured Static HTML Module

                      Collapse

                      Static HTML Module Content
                      Working...
                      X