Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speedfight 70cc afstelling

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Speedfight 70cc afstelling

hallo,
    ik heb een speedfight met een malossi mhr 70 l/c cilinder
    malossi koppeling gele drukveer rode trekveertjes, malossi vario 6 gram rollen
    21mm spruitstuk en dellorto 21mm carb
    yasuni r uitlaat
    bougie warmte graat 7
    rond welke grote sproeier maat moet ik ongeveer zitten? en is de afstelling van koppeling en vario ongeveer goed of raden jullie iets anders aan?

Helaas kan ik je niet aangeven wat juist is omdat iedere scooter weer anders reageerd.

Principe van afstellen.
    Lichtere rolletjes om een hoger toerental te krijgen met optrekken.
    Zwaardere trekveren om met het ideale toerental ( meeste power) de koppeling te laten aangrijpen.
    Stel na montage van de zwaardere trekveren dan weer af met rolletjes tot je het ideale toerental hebt (vanaf optrekken tot top in ongeveer een toerental)

Begin met de zwaardere trekveertjes dan kom je al hoger in toeren voordat de koppeling aangrijpt.
    Je hebt dan lichtere rolletjes nodig omdat de varioriem door het hogere aangrijp moment te hoog komt in de vario voordat de koppeling aangrijpt,en je in principe in de tweede of derde versnelling wegrijd.

Gebruik een witte drukveer op een 50cc en een gele drukveer op een 70cc ,de druk van de drukveer wordt voornamelijk gebruikt om slip van de riem in de vario tegen te gaan.

Haal je de topsnelheid niet helemaal dan de rolletjes iets zwaarder en de trekveertjes hierop aanpassen (verstellen/zwaarder).

Let ook op de bougie kleur na 10 min volgas!! beter een iets te rijk mengsel dan te arm.

bougie warmte graat 7
    Begin met een NGK bougie 8 als je cilinder watergekoeld is ,dus een koudere bougie.
    Heb je een luchtgekoelde cilinder dan zou ik zelfs een 9 nemen,zeker van de zomer met 35 graden buiten..
    Als een bougie te heet word zie je o.a. dat de electroden verbranden/smelten.

Bijvoorbeeld: Een NGK bougie nummer B6 is een warme bougie en een NGK B10 is een koude.
    Let op! Bij bougies van het type Bosch loopt de warmte/hittegraad codering andersom!!
    Als we een te warme bougie nemen dan zal er voorontbranding plaatsvinden.

https://oldtimerrestauratie.com/inde...e-vertelt-veel

Hoofdsproeier is uitproberen.
    Test met 90 100 110 , en daarna met kleinere stappen afstellen.
    Begin met "te groot"en wat extra olie in de benzine met inrijden van een nieuwe cilinder ( 1:40 )

stotteren = te grote sproeier.
    bwoapen = te kleine sproeier of teveel lucht.

Comment

Topp danku dan zet ik er een sproeier 90 in

Comment

Beter met een te grote sproeier beginnen ,een te arm mengsel zorgt voor een vastloper.
        Als je een NGK bougie hebt dan is een 7 misschien te warm wat voorontsteking kan veroorzaken en een gat in je zuiger.

Comment

Maar het moet wel echt volgas zijn? Hoe zit het dsn met inrijden? Want je kan toch niet je cilinder lekker in rijden Zonder de juiste afstelling

Comment

Als je alleen even optrekt en hij doet met iets meer dan half gas al trrrrrr dan een kleinere sproeier.
            Je moet toch even testen om af te stellen wil je kunnen inrijden, beter iets te rijk dan te arm afstellen.

Comment

Ja dat is ook zo. Maar denk dat ik met sproeier 89 best prima zit?

Comment

Originally posted by Philipvdwal View Post
                Ja dat is ook zo. Maar denk dat ik met sproeier 89 best prima zit?
                Mogelijk dat 89 goed is , je kan altijd nog even naar de kleur van de bougie kijken als je gereden hebt.

Comment

Ik doe er wel een sproeier 100 in dan weet ik zeker dat ik geen vastnaaier heb. Maar op een of anderen manier is speedfight zoizo laag in sproeier kan dat? Want ik had koffie bruin met sproeier 70 12mm carb 70cc

Comment

De 12mm carb was zeker een gurtner en dat loopt wel maar heeft geen echte power op een 70cc,de sproeiermaat is ook afhankelijk van hoeveel lucht je geeft .
                    Een 19 was al groot genoeg voor een 70cc maar een 21 geeft idd meer power en een draaikolk in je tank

Ik neem aan dat je een carbon membraan hebt omdat het niet bij je setup staat.
                    De yasuni r uitlaat is echt een fijne uitlaat voor 50 en 70cc zogauw je toeren maakt voel je de power.

Comment

Ja idd carbon membraan en powerfilter in geolied

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
                      Working...
                      X