Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kymco people s slaat niet aan

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Overigens was dit wat er gebeurde met de kickstart, heb deze veelvuldig gebruikt na het vervangen van de bus. Dat heeft de carterkap geen goed gedaan, maargoed na uw tip met een hoop loctite is dat verledeb tijd.

https://youtu.be/-U0F8MbnBW4

Comment

Mocht de loctite niet meer houden dan zou je al moeten gaan verbussen of lassen en nabewerken , dan is een tweedehands carterdeksel kopen vaak voordeliger.
      Dan moet de lagerbus wel nog in orde zijn natuurlijk.

http://123scooterparts.nl/

https://www.bmsparts.nl/

Comment

Heb na veel 5en en 6en een nieuwe accu toegestuurd gekregen, de webshop laat weten dat een 4t scooter ook met een defecte accu zou moeten starten met de kickststart en dat mijn model scooter een foutieve eigenschap heeft. Is dat correct? Ik en de wegenwacht kregen dat niet voor elkaar.

Comment

Een scooter met een AC CDI start gewoon met de kickstarter.
          Een Kymco heeft een DC CDI en heeft zover ik weet een accu nodig om aan te kicken.

Ik weet niet hoe de bedrading aangesloten is van een 4T Kymco maar:
          Als de spanningsregelaar in orde is start een scooter in theorie ook met een DC-CDI , ook zonder accu door te kicken.
          De cdi krijgt dan tijdens het kicken spanning van de spanningsregelaar, misschien zal hij wel wat minder snel/goed starten.

Comment

Heb het ook niet paraat, de anwb wist te vertellen dat dit niet kon..Maargoed, om het even.
            Nieuwe accu erin, en toch eens naar de regelaar gekeken. Daar hoef je niet voor geleerd te hebben, de kunststof beschermlaag is open gebarsten, zo te zien al even. Gek dat dit nu opspeelt, de accu laadde wel op volgens wegenwacht, had het immers ook gezien, 14,2v.
            Nieuwe besteld, en weer zien.

Comment

Nieuwe spanningsregelaar zojuist geplaatst, stationair meet ik over de accu 13,1V. Vanavond/morgen nog eens meten wanneer achterwiel draait,of tijdens een ritje de meter aansluiten.
              De constructie is wat matig, daar er cruciale connecties zitten achter de voor grill welke bij regen direct nat worden en corroderen. Diverse stekkers zijn van enkele ritten door regen flink groen uitgeslagen. Had dit bij een eerdere cdi wissel al opgemerkt en zo dacht ik,verholpen door te reinigen. Wellicht fabriceer ik iets wat ik achter de grill plaats waardoor water minder kans heeft.

De oude regelaar, de gesmolten achterkant was gescheurd en viel er zo af.

Langzaam komt er schot in, de eerste 10 electrische starts gingen probleemloos.
              Attached Files

Comment

Ow daar is echt corrosie aan de gang door het water, Lijkt me inderdaad verstandig om een en ander af te schermen voor de weersinvloeden.
                Veel mensen gebruiken zuurvrije vaseline om de stekker contacten te beschermen maar er is beter spul te krijgen.

S100 Corrosie Protectant Voor roestgevoelige plekken aan je frame. chroom enz.

Dielectric grease speciaal tegen corrosie van electrische contakten,ik gebruik dit al jaren aan auto, scooter ,buitenboordmotor enz.

Ik prop wat dielectric vet in de stekkers en duw ze in elkaar, vocht heeft dan geen kans meer en waar de stekkers in elkaar schuiven is ook contact.
                Je kan aluminium delen ermee insmeren het is een niet stroom geleidend silicone vet.
                Last edited by Eddy22; 1 October 2020, 15:54.

Comment

Dank voor uw reactie, inderdaad bij de auto materialenzaak raadde men ook dielectric grease aan. Heb me daar een 'potje' van aangeschaft en diverse verbindingen mee ingesmeerd. Dat zit dus wel weer snor.

Heb wat tijd gehad om enkele metingen uit te voeren:
                  Stationair 13,1V
                  Tijdens rijden 13,5-13,8V, enkele uitschieters 14,2V

De Kymco heeft handvat verwarming, middels een zekering direct op accu aangesloten. Gebruik ik deze dan komt er tijdens het rijden niet meer dan 12,5V over de accu. Dat is dus eigenlijk een no go, terwijl het juist erg aangenaam is.
                  Deze snor scooter maakt erg weinig toeren (40 km/u teller = 31km/u gps), wellicht heeft dat nog iets vandoen met het voltage.
                  Zodra ik de rem inknijp, zakt het voltage met 0,2V, vast door het remlicht wat gaat branden.

Als laatste: er hangt permanent een druppellader aan voor accu onderhoud. Toch wil deze bij de koude start niet electrisch aanslaan. Gaat iets te langzaam rond. Na paar minuten rijden en uitzetten, slaat deze wel electrisch aan. Wellicht temperatuur afhankelijk. De accu is een Nitro ytx7Abs, een zwaardere past niet in de ruimte.

Het lijkt verder opgelost, vind u de waardes die ik schrijf acceptabel?

mvg,

aanvulling: tijdens koude start zakt het voltage tot 11,2V.
                  Last edited by Someren; 7 October 2020, 13:27.

Comment

De waardes zien er goed uit ,maar idd de handvatverwarming vreet stroom.
                    Meer info over de accu en laadspanning.

Met koude start heeft mijn kymco ook even moeite om rond te draaien bij de eerste compressie slag maar slaat daarna gelijk aan.

Deze snor scooter maakt erg weinig toeren (40 km/u teller = 31km/u gps), wellicht heeft dat nog iets vandoen met het voltage.
                    Hij zou volledig moeten laden rond de 3000 toeren.

Comment

Dan gebruik ik de verwarming niet meer denk ik zo, met 12,5V zou de accu nog wel geladen moeten worden maar het is niet ideaal.

De scooter is niet het enige vervoer, maar voor de makkelijkheid en de lol.

Vanmorgen 90km gereden zonder problemen, we gaan het zien in de nabije toekomst. Bedankt voor al uw duidelijke hulp!

Comment

Graag gedaan en met een beetje geluk duizenden kilometers met alleen wat onderhoud.

Comment

Beste Eddy, toch nog een vraag eigenlijk.
                          Was een beetje aan het rondzoeken, en zag ontstekingsspoelen met 5 of 8 spoelen, kost eigenlijk geen drol.

Is het zo dat een met 8 spoelen meer stroom opwekt? Heb er nu 1 met 5 spoelen. Dacht als dat nu de realiteit is, is het me wel 2 tientjes waard als er meer voltage opgewekt wordt en de verwarming wel in gebruik zou kunnen zijn.

Comment

Meestal leveren die evenveel maar je kan niet alleen de spoel vervangen het magneetwiel heeft dan ook een andere binnenkant ( meer magneet segmenten ) zover ik weet.
                            Je zou al gegevens moeten opvragen en met welk magneetwiel het past.

Comment

Beste,

Helaas moet ik me weer wenden tot dit forum.
                              Heb een 1000km goed gereden, door een hernia staat deze nu vaak lang stil en aan de druppellader.

Net getracht een ritje te maken, de scooter wilde met geen mogelijkheid aanslaan. Zowel electtisch niet als met de kickstrart. Er zit momenteel zelfs een haarscheurtje in het carterdeksel van het veelvuldig aantrappen.

Heb de scooter aan de auto gekoppeld met startkbels zodat de starter wat sneller rond zou draaien, maar helaas. Filmpje van wat er gebeurd:

https://youtu.be/pkZz2ihZifY

Na een hoop aantrappen deed deze het weer. Eenmaal gestart rijd de scooter sterk, genoeg vermogen. Heb een led voltage metertje ge´nstalleerd, de accu laad tijdens het rijden nog steeds keurig 14,1V.
                              De motor gebruikt geen olie o.i.d, de compressie heb ik ook gemeten en is 9,5bar. Volgens de meter in het groen.
                              Motortje klinkt gezond:

https://youtu.be/0QKOF8YJ8qQ

Na het opstarten een rondje van plm 30km gereden, accu prima geladen.
                              Bij thuiskomst pas uitgezet, maar toch wilde deze niet meer starten. Klinkt alsof er iets vast zit achter het carter, of er iets klem zit. De starter draait ook 'door' af en toe. Kan echter niets geks ontdekken.

https://youtu.be/MmSlutx_5ck

De accu is onder garantie vervangen icm spanningsregelaar, de bendix en startmotor zijn ook vernieuwd in dezelfde tijd dat de krukas vervangen is.

Wat zou dit kunnen veroorzaken?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Comment

Het klinkt of hij hem elektrisch amper rond gedraaid krijgt.
                                Uitlaatklep misschien te strak geteld ( 0.10mm ) dat niet het uitlaatgas niet volledig weg kan?
                                Hij liep vrij hoog stationair ,nu met de koude lucht kun je de luchtschroef wel 1/4 indraaien omdat het mengsel anders te arm word. ( dit kan ook het start probleem veroorzaken)
                                Je kan de choke werking controleren of die niet blijft hangen waardoor je met warme motor starten teveel benzine krijgt ( als de choke niet klopt krijg je de lucht ook niet afgestelt)

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
                                Working...
                                X