Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kymco people s slaat niet aan

Collapse

Header ad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Ben elk geval goed gestemd dat het apparaat weer start en rijdt. Daar is die tenslotte voor, in plaats van een schuur ornament...

    Is het geluid er na een aantal keer rijden cq starten nog steeds is eventueel verder onderzoek nodig.
    Heeft natuurlijk wel weer een maand of 2 stil gestaan.

    Wijze les voor mij voor de toekomst, is de bendix defect koop ik ook een nieuwe starterkrans. €20 origineel Kymco.

    Comment


    • #62
      Was de scooter al warm dat hij zo snel aanslaat?
      Was het met de kickstarter of electrisch?
      Dat hij langer heeft stil gestaan betekent niet dat je rare geluiden moet krijgen met starten.

      Comment


      • #63
        Was met de electrische start, de scooter was in het fragment nog koud. Was de 2e start. De eerste duurde een heel stuk langer, dat kan ik nog voorstellen na 2 maanden stilstaan.

        Comment


        • #64
          Misschien komt het tok tok geluid met aanslaan door de hoge compressie, bij een diesel hoor je dat ook.
          Na de tok tok het rateltje klinkt als de bendix die nog even meeloopt,.

          Eerst maar eens rijden en kijken of het geluid minder word.

          Comment


          • #65
            Beste Eddy,

            De scooter slaat koud nog steeds lastig aan, kost een paar keer doorstarten. Eenmaal opgewarmd slaat deze goed aan.
            Geluid is na een rit van totaal 60km en diverse keren starten nog steeds aanwezig.

            Heb de carterkap weer los, en tot mijn verbazing zie ik direct de oorzaak. De nieuwe 'originele' starterkrans is al fors beschadigd, en op de nieuwe 'imitatie' bendix zijn ook al slijtage sporen te zien.

            De dealer legt de schuld bij mij neer (vrij onbeschoft ook), en kan/wil de delen die een dag oud zijn niet retourneren.

            Kunt u uw licht eens laten schijnen over de foto van de pasbus welke ik als bijlage zet? Lijkt dit blok uitgeslagen in uw optiek?

            Ik zie inderdaad dat de ronding waar de pasbus in zit niet volledig rond is, de pasbus zit wel strak. Heb geen idee of deze ronding vanaf fabriek 100% rond behoort te zijn?

            Video van de starterkrans;
            https://youtube.com/shorts/cByRQtNlt-I
            Attached Files
            Last edited by Someren; 22 January 2021, 16:30.

            Comment


            • #66
              Al was het busje niet helemaal rond de bendix zit in het busje in het blok en in het busje in de carterkap.
              Hij kan dus niet scheef gaan hangen.

              Het ttrrr geluid was dus dat de bendix niet snel genoeg terugslaat als de motor aanslaat en nog tegen het tandwiel blijft draaien.

              Ik denk nu:
              Past het tandwiel van de bendix goed is de starterkrans ,schuift hij er makkelijk in en uit omdat het lijkt of hij ertegenaan blijft lopen.
              Veer in de bendix te slap of gebroken waardoor hij niet snel genoeg terug gaat in de uitgang positie?
              Als je nog de originele kymco bendix hebt vergelijk dan eens de veersterkte.

              Als je nog een oude carterkap hebt kun je die openslijpen en zo starten, dan zie je hoe het in elkaar grijpt.
              Helaas is daar geen bestaand gereedschap voor dan moet je al zelf iets fabriceren .
              Als het ware slijp je een gat erin zie rode lijn.
              kap.jpg

              Comment


              • #67
                De dealer, zei me enkel garantie te geven als ik de scooter lopend breng, en door hun laat beoordelen. En uitrtaard betsken hiervoor...

                Een uitgerekt bendix gat was volgens hen de oorzaak. Is 30km rijden van hier, en werd aan de telefoon vrij dreigend te woord gestaan.

                Ik zal straks de 2 delen in een video vastleggen.

                Een uitgerekt gat lijkt mij nml vrij stug, daar de bendix ook in de carterkap klemt?

                Comment


                • #68
                  en werd aan de telefoon vrij dreigend te woord gestaan.
                  Bij personen die zo reageren koop ik dus nooit meer iets.

                  Garantie krijg je toch niet op de onderdelen omdat ze dan zeggen ligt aan de busjes / montage en niet aan de verkochte onderdelen.

                  Een uitgerekt gat lijkt mij nml vrij stug, daar de bendix ook in de carterkap klemt?
                  Al heeft de as 0.5 mm speling in de lagerbus dan nog moet hij gewoon starten.

                  Comment


                  • #69
                    De bus in de carterkap heb ik eerlijk gezegd niet goed naar gekeken/bij stil gestaan, de dealer ook niet overigens. Maargoed, daar zit wel wat speling op. Als de bendix gemonteerd is en dus aan 2 zijde klemt, lijkt het me dat deze volledig 'opgesloten' zit. Ga dit busje wel nog even vervangen.

                    https://youtu.be/XEij_J340Dg

                    Wat u zegt, is het hem inderdaad. Met de kap erop zie je niets aangaande de werking. Helaas heb ik geen extra carterkap om aan te passen.

                    De bendix gaat even snel terug als degene welke ik nog heb. De nieuwe rammelt enkel niet, wat de oude wel doet.

                    https://youtu.be/SmOf7uo6zGQ

                    Kan hoogstens de rechtsbijstand eens contacteren hieromtrent.

                    Heb jaren lang in de autogarage gewerkt, dat nieuwe onderdelen defect kunnen zijn is me niet vreemd.

                    Comment


                    • #70
                      Het lijkt alsof de bendix te ver de carterkap ingaat, normaal ligt het busje gelijk met de aluminium.
                      Als hij idd te ver de carterkap ingaat kan het rondsel tegen de starterkrans blijven lopen.
                      lager-oud.jpg

                      Zoals hieronder zou het uit moeten zien.
                      lager.jpg
                      Last edited by Eddy22; 22 January 2021, 22:58.

                      Comment


                      • #71
                        In het dorp is een jonge ondernemer een eigen scooter reparatie zaak begonnen. Heb hem de scooter op laten halen en 'opdracht' gegeven om de kymco goed te laten starten.
                        Erbij gezegd dat het geen haast heeft gezien enkele operaties ervoor zorgen dat ik de afgelopen en komende weken geen voertuig mag besturen.

                        Wie weet komt het goed!

                        Comment


                        • #72
                          Dan ben ik benieuwd naar wat hij heeft moeten vervangen om de scooter weer in orde te maken.
                          Ik denk wel dat de carterkap compleet of alleen het lager busje vervangen word.
                          Het is altijd afwachten hoe hoog de rekening word, maar je kan altijd afspreken bij een bedrag hoger dan .......even een belletje voor overleg.

                          Comment


                          • #73
                            De scooter is opgehaald door de eigenaar, de carterkap had ik alweer los.
                            Had hem aangegeven wat er allemaal gedaan is, en elk geval opdracht voor busje in carterkap te vervangen (had ik al uit gehaald), en opnieuw de starterkrans.

                            Aangegeven dat ik het kickstartsysteem treurig van kwaliteit vind en de electrische start belangrijker vind. Dat moet naar behoren werken.
                            De scooter rijdt prima verder, wellicht fijn afstelling nodig.

                            Heb afgesproken dat ik voor kosten vooraf akkoord wil geven, en dat het geen haast heeft.
                            Als ik nieuws heb zal ik het delen hier, aangezien u waardevolle tips hebt gegeven en heeft meegedacht.

                            Door een oog en rug operatie even uit de running.

                            Comment


                            • #74
                              Zojuist even een terugkoppeling van de scooterzaak/monteur.

                              Hij heeft gedaan wat ik ook al deed, de aftelling van de carburateur, compressie, bougie,compressie etc..
                              Nieuwe starterkrans,busjes etc.

                              De scooter ratelt nog steeds met starten, en slaat moeizaam aan.
                              Zijn advies was een andere kopen, daar ze niet zo duur zijn. Mijn idee daarachter is dat je nooit weet wat je koopt, dus ben ik huiverig. Deze als die aanslaat loopt 'ie' prima.

                              Of zijn advies was het motorblokje demonteren en volledig op nieuw opbouwen. Dat is deels al gedaan eigenlijk door mij, nieuwe krukas en pakkingen etc.

                              Dit repareren kan, maar zou dan minimaal 400-500e kosten gezien hij het ook niet weet.

                              Vreemde zaak...

                              Comment


                              • #75
                                Moeizaam aanslaan is vaak de accu , start relais of de startmotor zelf maar dan is zeker geen reparatie van 400-500 euro
                                Als de startmotor geen krachtige draai geeft dan word de bendix ook niet goed in het tandwiel geduwd.

                                Comment

                                first post ad

                                Collapse

                                Footer Ad Widget

                                Collapse
                                Working...
                                X