Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kymco people s slaat niet aan

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Wellicht drukte ik me foutief uit, de scooter gaat vlot rond volgens de monteur maar slaat slecht aan. Accu en startmotor zijn nieuw, startrelais getest. Carburateur nieuw (namaak), choke nagezien en werkt prima.

Er zijn door mij al vele zaken vervangen, zoals beschreven hier in dit topic, zonder al teveel resultaat. Ben dan weliswaar ook geen scooter monteur, maar opzich reselijk handig.

Voor een paar 100e koop je een andere, maar wie weet in welke staat. Dat is voor mij geen optie.
    Heb de monteur akkoord gegegeven om verder te kijken. Of een goed lopend 2e handa blok te monteren. Als deze het maar doet... Wel een bovengrens aan budget, en in overleg.
    Werkt alleen, dus kan even duren.

Comment

de scooter gaat vlot rond volgens de monteur maar slaat slecht aan.
      Een krachtige vonk en voldoende benzine toevoer.( hoofdsproeier 80 min)
      Lucht afstelling carburateur ( vooral bij 4T ) en compressie ( min 9 bar) dan moet hij goed starten.

3 a 4 keer het gas opendraaien ( steeds 2 sec openhouden ) ...dan starten zonder gas te geven.

Het gas geven zonder starten zorgt dat je via de acceleratie pomp extra benzine inspuit, werkt goed bij koud weer.

ScooterHulp moderator

Comment

Zojuist gebeld door de scooter reparateur, waar deze al vanaf eind januari staat.

Er is vanalles gedaan om het motorblok rammelvrij te krijgen, en fatsoenlijk te laten starten. Dat is wat ik ook heb getracht te doen met de hulp van dit forum.
        Dat is hem klaarblijkelijk ook niet gelukt, en heb vernomen dat er een gebruikt motorblok is ge´nstalleerd met een veel lagere km-stand.

Het oude blok bleef rammelen. Opzich gek, immers een nieuwe krukas geplaatst en vele andere zaken, en als deze aansloeg liep deze prima.
        Maargoed, ik kon er door verschillende redenen niet aan verder, en had er ook geen zin meer in.

Deze week de scooter ophalen, en maar weer eens wat kilometers proberen te maken. Dan zie ik wel weer verder.

Comment

Er is vanalles gedaan om het motorblok rammelvrij te krijgen, en fatsoenlijk te laten starten. Dat is wat ik ook heb getracht te doen met de hulp van dit forum.
          Dat is hem klaarblijkelijk ook niet gelukt,
          Dat is toch wel raar dat zelfs een scooterzaak het niet kan oplossen.
          ScooterHulp moderator

Comment

Correct, ook mijn gedachte.

Alles achter de carterkap had ik al vernieuwd, de monteur had gecheckt of dat alles correct gemonteerd was. Dat was het geval, en nog steeds niet zonder bijgeluid.
            Het aanslaan lukte ook maar niet, terwijl daar eigenlijk ook geen verklaring voor was. Compressie goed, benzine aanvoer en vonk...Voor mij was het ook een raadsel, mijn budget liet het schijnbaar niet toe om het hele blok reeds nogmaals te laten openen en te reviseren. (€500)
            Een 2e hands motorblok met eea aan nieuwe keerringen is geplaatst en startte direct hoorde ik.
            Monteur had het blok nagezien, geen speling op de krukas, kleppen gesteld, beurt etcetera.

Dan zal er ergens in het blok (32dkm) toch een defecft hebben gezeten. Al heb ik dat niet gezien bij de krukas montage.

Hopelijk deze week de scooter ophalen, en hopen dat het blok met 10dkm zich goed houdt.

Comment

Het is een raadsel wat met het oude blok aan de hand is maar misschien als je eens veel vrije tijd hebt het blok nog eens uit elkaar halen en zoeken waar het probleem zit.
              Gewoon om het te weten...
              ScooterHulp moderator

Comment

Heb de scooter inmiddels weer terug, en heb er 50km mee gereden. Start inderdaad prima en rijdt verder zoals voorheen. Daar is het dan ook wel mee gezegd..

Zoiezo slordig dat na maanden van 'reparatie' de banden te slap bleken. Toen ik na een poosje op de voltmeter keek die over de geschakelde plus zit, zag ik 18v als piek, maar tijdens rijden zoiezo boven de 16v. Stationair oke.
                Had nog een nieuwe regelaar liggen, dat maakt verder geen verschil. Laadspanning blijft te hoog.
                De scooter loopt ook na goede rit te hoog stationair, rijdt vanzelf weg. Toegegeven, een kleinigheidje.

Al met al gaat de scooter binnenkort terug, wang hier ben ik niet blij mee. Vorige blok laadde keurig 14,8v. Er is een slechte aflever controle gedaan.

Attached Files

Comment

Had nog een nieuwe regelaar liggen, dat maakt verder geen verschil. Laadspanning blijft te hoog.
                  De regelaar is een originele zie ik, controleer de massa aansluiting op het frame of dat voldoende is.
                  ScooterHulp moderator

Comment

Correct, een Kymco exemplaar. Stukje duurder, de goedkopere had ik slechte ervaringen mee.
                    De stekker klikt in de Kymco unit ook daadwerkelijk vast, bij de goedkopere niet.

Daarom vind ik het ook gek dat het niet echt uitmaakt, of de nieuwe stuk in een gesealde zal zat lijkt me stug natuurlijk.

Het massapunt op frame waar het montage boutje zit was enigsinds roestig, zit immers recht achter de grill. Heb dat zo goed mogelijk afgeschuurd en met een likje geleidingsvet ingesmeerd alvorens te monteren.

Morgen of zaterdag nog eens goed kijken, vermoedelijk is het massapunt schoon.

Comment

Kijk ook de stekker zelf na of alle pinnen een goed contact met de regelaar maken, ik begin te denken dat het probleem in de kabels/stekker zit.
                      Loop de bekabeling vanuit de spanningsregelaar eens na tot aan de stator met b.v een weerstand meting.
                      ScooterHulp moderator

Comment

Ben nu iets verder gekomen, als zijnde een nieuwe regelaar onder garantie. Laad nu 14,9V. De eerste originele welke retour gaat laadde tot 21V volgens de wegenwacht! Zeer vreemd dat een nieuw kymco deel defect laat zien.

Wat nu overblijft zo het lijkt, is dat zodra ik de rem (links en/of rechts), inknijp de verlichting (koplamp) feller gaat branden dan wanneer er geen rem ingeknepen wordt. Zie dan ook het controle lampje knipperen.
                        Wellicht van het even te hoog laden een euvel ontstaan in de bedrading.

Stuurkappen gedemonteerd, stekkers nagezien en geen afwijkingen. Ook een extra massakabel van de accu naar frame lijkt niet te helpen.

De scooter rijdt gewoon, maar dit is nieuw.
                        Wat een ellende.

Vanavond een video bij proberen te voegen.
                        Last edited by Someren; 5 June 2021, 15:19.

Comment

Mogelijk heeft de licht weerstand teveel stroom ( 21 volt) gekregen en is te heet geworden en defect.
                          Kan ook een slecht contact van bedrading zijn in je achterlicht of een verkeerd type lampje.
                          ScooterHulp moderator

Comment

https://youtube.com/shorts/uOBNwG2ymQo?feature=share

De eerste 5 seconde na het starten werkt alles prima.

De electrische start werkt prima, echter de knop van de claxon zorgt ook voor het oplichten van de verlichting.

Het achterlicht heb ik nagezien, dat is in orde. Het is inderdaad ontstaan na het te hoge voltage. Gister een 50km probleemloos gereden, motorisch dan, de nieuwe kymco regelaar doet zijn werk gelukkig goed.

Dank wederom, ga er naar kijken.
                            Last edited by Someren; 6 June 2021, 09:51.

Comment

Heb gisteren de stekker hiervan losgenomen, dat maakte geen verschil. Wist al niet wat dat was...
                              You do not have permission to view this gallery.
                              This gallery has 1 photos.

Comment

Het probleem kan in het achterlicht zitten omdat het gewone licht via de lichtspoel stroom krijgt en het remlicht via de accu.
                                Kijk de stekkers en contacten van de lampen een goed na van voor en achterlicht omdat het lijkt op een slechte massa probleem.

Misschien ver gezocht maar omdat alles los is geweest , dit kwam eens voor bij een andere kymco scooter:

Tussendoor heb ik constant de 2 glazen zekeringen gecontroleert of die niet gesprongen waren, en die waren ook altijd goed.
                                Maar ik heb er geen second bij stilgestaan dat de vorige eigenaar de polen zou omgewisselt hebben, dus normaal rood + zekering +rood en
                                zwart + zekering + zwart, maar hier zat het rood/zwart en rood/zwart.
                                Hier staat een en ander over de lichtweerstand ,wel een andere scooter maar in principe hetzelfde.

https://www.scooterhulp.com/forum/sc...-doet-het-niet

ScooterHulp moderator

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
                                Working...
                                X