Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kymco people s slaat niet aan

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hoi Eddy, de zekeringen thv accu zitten inderdaad correct, goede opmerking!

Heb het achterlicht gedemonteerd, dat ziet er correct uit. Lampje is heel, stekkers zien er goed uit. Heb dat destijds goed ingesmeerd met 'electrisch vet', geen vocht problemen etc idem bij de koplamp.
    Het lijkt erop dat wanneer ik de lamp achter demonteer, het knipperen met remmen op houd.

Wat me verbaasd is dat de koplamp gaat branden bij het claxoneren, richting aanwijzers gebruiken. Dat doet me vermoeden aan een euvel in de linker stuur schakelaar. Ga er van de week mee verder.

De koplamp brand normaliter altijd, is ook niet uit te zetten. Enkel seinen met groot licht.
    Nu brand de koplamp tijdens rijden dus niet, enkel bij remmen/claxoneren/r.a.w gebruiken.

Comment

Helaas kan dat een echt zoekwerkje worden, vaak is het makkelijk om alles af te koppelen ( knipperlicht /remlicht /claxon/starter/schakelaars) en weer een voor een aan te sluiten/testen.

Het lijkt erop dat wanneer ik de lamp achter demonteer, het knipperen met remmen op houd.
      De achterrem krijgt stroom van de accu die waarschijnlijk via de massa van het frame naar de koplamp geleid word.

Een contact wat slecht is.( stekker zelf /kabelbreuk)
      Mogelijk kortsluiting /breuk in de bedrading. ( zoek ook bij bewegende delen zoals het balhoofd)

https://www.scooterhulp.com/forum/sc...gelijke-fouten
      ScooterHulp moderator

Comment

Het zal nog wel even een zoek werk worden inderdaad, dat laat ik vooralsnog voor wat het is.
        Komt in het naseizoen wel wat meer actie op.

Inmiddels eindelijk de scooter kunnen gebruiken waarvoor deze is, rijden. De eerste 500km zitten erop, zonder lekkage's of problemen. Had de scooter reparateur gevraagd als deze groots ging sleutelen om een grotere cilinder te monteren, daar is helaas geen gehoor aan gegeven ivm budget klaarblijkelijk.

Woon relatief zuidelijk, en met twee personen en 50cc is een ritje door licht glooiend landschap lastig. Ben aan het denken om alsnog een grotere cilinder te (laten) monteren, 72cc voor enkel wat meer trekkracht.

Van de ene kant twijfel ik, daar nu alles eindelijk goed werkt. Andere kant is natuurlijk dat het motortje behoorlijk met trekken nu.

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
        Working...
        X