Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sym Fildde 2 2014 hoge toeren bij warme motor

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ok dus de choke doet zijn werk ook al hoor ik hem niet echt zoals bij mijn auto?

ik hoef dus geen hoger toerental te merken hij geeft een klein beetje extra lucht.

hemant

Comment

Overigens buurman heeft ook een sym fiddle maar zijn stationair toeren is een heeeel stuk hoger dan de mijne. Nu weet ik alleen niet of mijn sym heel laag staatbof die vanaf te hoog. Hij kwam toevallig net aanrijden

Comment

Is puur de afstelling,als het dadelijk wat kouder is zal de scooter ook even wat hoger lopen op de choke.
        Mijn eigen 4T loopt nu alleen morgens vroeg 1 min ietsje hoger en valt dan al stationair .
        Luister op 3.30 min naar zijn toerental.
        https://www.youtube.com/watch?v=nq-urtEzBeI

werking-controleren-van-de-elektrische-choke
        Last edited by Eddy22; 11 September 2020, 14:07.

Comment

Hoi Eddy,

Kan helaas geen .mov uploaden maar zo heb ik hem dus afgesteld exact weet ik niet. Aangezien de link buiten is en in binnen in een gelosten ruimte zit :)
          Sprak toevallg buurman even en die zei dat ie van hem door de dealer is afgesteld maar die is een stuk hoger dan op de video en die van mij.

Hoop dat ie nu goed is hij trekt goed op en zakt direct weer terug als ik gas los laat luchtschroef heb ik nu op 1.8 staan.
          Mocht je intersse hebben in mijn stationair geluid laat dan weten via het forum gaat het helaas niet.

Hemant

Comment

Bij een 4 takt kan het geen kwaad als hij mooi rustig loopt zolang hij maar niet afslaat als je snel stopt.

Comment

Hoi Eddy,

Heb nu 2 weekjes gerden en nu valt dus het volgende op.
              Warm rijd ie prima en trekt goed op. Bij een koude start draait ie nu juist lager in toeren dan dat ie normaal is. Als ik hem dus koud strat zou ik hogere toeren verwachten maar nu dus 2 minuten juist lager in toeren.

Weet je mischien waar dit aan kan liggen choke werkt en komt naarbuiten want ik merk het verschil na 2 minuten, vreemde is hij werkt juist andersom ipv hoog beginnen en na 2 min laag, gaat ie nu 2 min laag en dan normaal stationair als ik stukje heb gereden.

Hemant.

Comment

Zou kunnen dat de chokenaald niet hoog genoeg terug gaat en dus te weinig benzine en lucht geeft met koude start.
                De uitslag is in totaal iets van 4 tot 5 mm dacht ik.
                Als ik het goed is is jouw choke verstelbaar ,draai hem eens 2 mm verder in zodat het langer duurt voordat de chokenaald afsluit.

https://www.youtube.com/results?sear...E-choke+testen

Comment

Eddy,

Heb hem nu afgesteld op basis van deze instructie:
                  https://www.vespaforum.be/index.php?...trische-choke/

Ik weet niet of dit ook voor een sym geldt, ben benieuw hoelang een orginele sym choke de koperen buis uitsteekt vanaf de rand helaas heb ik geen orginele om te vergelijken.

Ga even rijden met deze setting en kijken of dat beter gaat bij een koude start. Ik houd je op de hoogte eens een weekje bekijken.

Ik had hem namelijk al wat verder uitgedraaid, maar merkte dat als ik even een korte stop dat dat de choke weer actief was dus denk dat ie te ver zat.

Hemant

Comment

Als ik het goed lees dan moet je de choke naald helemaal indraaien en daarna 2.7 mm uitdraaien.
                    Ik heb hier zelf nog nooit aan gesteld bij een scooter, maar wat jij nu hebt dat hij lager stationair loopt op de choke klopt in ieder geval niet.

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
                    Working...
                    X