Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zekering sym fiddle 2 brandt door

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zekering sym fiddle 2 brandt door

Zoals de titel al beschijft, brandt de zekering van mijn sym fiddle 2 telkens door bij elektrisch starten. Als ik de sleutel omdraaide in het contact deed gebeurde er niks: geen lichtjes, geen toeter, benzinewijzer bleef op 0.

In de eerste instantie had ik het vermoeden dat de accu kapot was dus die heb ik vervangen. Totdat ik zag dat de zekering doorgebrand was (lastig te zien soms). Dus nieuwe zekering erin, scooter startte maar binnen een paar seconden sloeg 'ie weer af; zekering was opnieuw doorgebrandt.

Toen twee zekeringen van 10A erin (ipv 10A en 7A) en nu doet hij het met kickstart wel. Ik wil het alleen niet nog een keer proberen met elektrisch starten omdat ik dan weer 2 zekeringen armer ben en dat zijn de laatste die ik heb liggen. Mochten ze doorbranden dan kan ik niet meer naar de scooterzaak rijden.

Nu mijn vraag: ik vermoed dat het aan de startmotor ligt omdat hij wel opstart met kickstart. Wat denken jullie, is het het proberen waard om een nieuwe startmotor te kopen en het zo te proberen? Of zie ik iets over het hoofd, zou ik eerst de bedrading moeten checken oid?

Alvast bedankt voor de hulp!

Kijk eerst de massa punten na zodat die goed contakt hebben met het frame( vooral massa kabel startmotor)

Ik zou eerst de bedrading na kijken of die ergens open geschuurd is en het frame raakt.
    Vaak is dat bij het balhoofd /contactslot of bij de scharnierende ophanging van de motor.

Met een multimeter op Ohm stand kun je de kabels controleren.
    https://www.scooterhulp.com/forum/ho...-de-multimeter

https://www.scooterhulp.com/forum/sc...ng-controleren

https://www.scooterhulp.com/forum/sc...gelijke-fouten
    Last edited by Eddy22; 25 August 2020, 19:04.

Comment

Beste eddy22
      Ik heb een zelfde probleem met de scooter van mijn dochter een Lux 50 Chinees.
      Nieuwe zekering erin, nieuwe accu en toch bij het plaatsen van de nieuwe zekering sleutel erin van het stuurslot en klok doet het alarm doet het.
      Draai ik de sleutel een slag door om te starten dan vliegt de zekering eruit.
      Scooter is 14 maanden oud.
      Zal dit veel kosten als ik de scooter naar de shop breng, laatste reparatie was 450 euro blok was vastgelopen moest een nieuwe op.
      Mijn dochter heeft haar scooter nodig voor school.
      Bedrading heb ik ook gecontroleerd.
      Help.

Comment

Je hebt 2 of 3 jaar garantie.
        Als je de onderhoudsbeurten op tijd hebt laten doen dan is de garantie geldig voor dergelijke problemen.

Als de zekering eruit klapt moet toch ergens kortsluiting zijn.
        Stroomkabels vanuit de startschakelaar naar het relais en vanuit het relais naar de accu en startmotor controleren.

Met een goedkope multimeter kun je meten of een plus draad ergens het frame raakt ( massa maakt)
        Hoeveel zo`n reparatie kost kan ik je niet zeggen omdat ik zelf nog nooit ergens anders ben geweest voor reparaties.

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
        Working...
        X