Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

agm vx50 start erg lastig

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • agm vx50 start erg lastig

    Hallo iedereen,

    Ik heb een nieuw blok in mijn scooter gezet en hier inmiddels 1000km mee gereden. De eerste 1000km gingen prima, niets aan het handje.

    Echter nu start de scooter erg lastig. Electrisch soms, maar dan moet ik hele kleine snelle gashendel bewegingen doen om hem aan de praat te krijgen. Alsof je er benzine in moet pompen zeg maar. Te veel gas en start niet idem bij te weinig.
    Kick start gaat vaak al wat beter, maar ook hier moet ik regelmatig kicken met vol gas. De eerste paar keer gebeurd er vaak niks, je hoort niet dat het blok aan gaat zeg maar. Daarna hoor je dat het blok bijna aangaat en na nog een paar keer kicken slaat ie aan.

    Enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb de kleppen nog niet nagekeken en deze zo vanuit de fabriek zo gelaten. Zou dit het kunnen zijn?

  • #2
    -Als eerste altijd de bougie vervangen en vonk controleren.
    -Mogelijk de klepspeling te krap die worden na het inrijden tussen de 500 en 1000km samen met een beurtje nagestelt.
    -Mogelijkdat een sproeiertje verstopt is,heb je een filter tussen tank en carburateur?
    -Mogelijk een lek in de vacuumslangen of het spruitstuk ( deotest doen)

    https://www.scooterhulp.com/forum/ho...starten-wat-nu

    https://www.scooterhulp.com/forum/sc...4takt-scooters

    0,05 in/0,10 uit, (over het algemeen de beste klepspeling standaard)
    0,06 in/0,10 uit,
    Toepasbaar op meerdere merken o.a Baotian, AGM, Kymco, Fosti, Sirelli, Killerbee, SYM, Zhongyu en alle andere Chinese 4takt scooters met een gelijke opbouw/type blok.

    https://www.allwheeldeals.nl/kleppen...-takt-scooter/

    Comment


    • #3
      Originally posted by Eddy22 View Post
      -Als eerste altijd de bougie vervangen en vonk controleren.
      -Mogelijk de klepspeling te krap die worden na het inrijden tussen de 500 en 1000km samen met een beurtje nagestelt.
      -Mogelijkdat een sproeiertje verstopt is,heb je een filter tussen tank en carburateur?
      -Mogelijk een lek in de vacuumslangen of het spruitstuk ( deotest doen)

      https://www.scooterhulp.com/forum/ho...starten-wat-nu

      https://www.scooterhulp.com/forum/sc...4takt-scooters

      0,05 in/0,10 uit, (over het algemeen de beste klepspeling standaard)
      0,06 in/0,10 uit,
      Toepasbaar op meerdere merken o.a Baotian, AGM, Kymco, Fosti, Sirelli, Killerbee, SYM, Zhongyu en alle andere Chinese 4takt scooters met een gelijke opbouw/type blok.

      https://www.allwheeldeals.nl/kleppen...-takt-scooter/
      Dankjewel voor je reactie! Ik zal er morgen eens naar gaan kijken.

      Wat ik er nog wel bij moet zeggen trouwens is, dat dit alleen gebeurd als de scooter koud is. Met koud bedoel ik langer dan 3 uur stil gestaan, tot 3 uur stilstaan start ie weer zonder problemen. Oh en de scooter loopt als een zonnetje, als ie eenmaal gestart is natuurlijk :)

      Wellicht dat dit een paar dingen kan uitsluiten?

      Comment


      • #4
        Als hij eenmaal gestart goed loopt en trekt dan zijn het niet de kleppen!

        Wat ik er nog wel bij moet zeggen trouwens is, dat dit alleen gebeurd als de scooter koud is. Met koud bedoel ik langer dan 3 uur stil gestaan,
        Als hij helemaal koud is en slecht start dan komt dat waarschijnlijk doordat de E-choke niet goed werkt.

        Automatic Choke Operation & Testing
        https://www.youtube.com/watch?v=IVLHaVPf7SI

        Comment


        • #5
          Originally posted by Eddy22 View Post
          Als hij eenmaal gestart goed loopt en trekt dan zijn het niet de kleppen!



          Als hij helemaal koud is en slecht start dan komt dat waarschijnlijk doordat de E-choke niet goed werkt.

          Automatic Choke Operation & Testing
          https://www.youtube.com/watch?v=IVLHaVPf7SI
          Ah top. Ja scooter loopt erg fijn en trekt erg goed op. De e choke werkt overigens wel, ik hoor na 1,5min ofzo de toeren terug gaan naar stationair. Maar ik ga het morgen toch nog even goed bekijken.

          Comment


          • #6
            Nu je zegt dat de choke goed werkt maar hij evengoed slecht start met koude motor dan zou je de stationair sproeier eens moeten nakijken.
            Staat de benzine /luchtverhouding van de carburateur goed afgesteld?
            Ik zou toch even de klepspeling nameten afstellen voor de zekerheid omdat ze nog nooit gesteld zijn geworden, het is mogelijk dat de speling net iets te krap is met koude motor.


            Comment

            Footer Ad Widget

            Collapse

            Unconfigured Static HTML Module

            Collapse

            Static HTML Module Content
            Working...
            X