Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speedfight 2 LC komt niet vooruit

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Speedfight 2 LC komt niet vooruit

Hallo,

Ik heb een speedfight 2 LC gekocht laatst als opknapper. Cilinder en zuiger waren versleten en die hebben we vervangen. Scooter startte toen niet nu wel, blijft ook stationair lopen. Reageert alleen erg slecht op gas, geef te snel gas valt hij uit, als je weinig gas geeft bouwt hij langzaam aan toeren op en dan voel je dat de scooter vooruit wilt, daarna als je vol gas geeft valt hij weer terug en blijft hij gewoon op zijn plek staan. Carburateur is helemaal schoongemaakt meerdere keren, nieuwe benzine, nieuwe olie, alle pakkingen ververst, vacuumpomp doet het, electrische oliepomp doet het, choke weten we niet zeker maar de scooter zou op zijn minst wel iets van trekkracht horen te hebben, de sproeiers in de carb zijn beide origineel, 54 en 42. Valse lucht hebben we ook gecheckt, ik probeerde laatst te kijken of ik de gasnaald kon afstellen maar dat ging niet. Gasnaald heeft een vaste afstelling. Ook start hij in het begin heel lastig maar zodra hij eventjes gelopen heeft kun je hem zelfs als je wilt met je hand op de kickstarter starten zo makkelijk.

Weet iemand nog wat we zouden kunnen doen?

Mvg,
    Remo
    Last edited by Riemoe; 9 March 2021, 12:45.

Ik denk dat je een slechte massa hebt waardoor de vonk zwak is.

Controleer als eerste of de bougiedop nog goed vast zit in de bougiekabel, anders ongeveer 8 mm afknippen en opnieuw indraaien.
    Kijk ook of de bougiekabel nergens beschadigd is /doorgesleten.
    De sterkte van de bougievonk controleren op mooie blauwe vonk.

Massa aansluitingen naar de startmotor, accu naar het frame en massa bobine controleren.
    Controleer ook het vlakje op de stator( roest ) waarmee de pickup contakt maakt.

Als je daar niets vind zou je het membraam kunnen controleren of het nog goed sluit.
    Als het membraan slecht is of kapot dan blaast hij ook benzine achter uit de carburateur.
    Als laatste mogelijk een compleet verstopte uitlaat.

Comment

Ga ik zo snel mogelijk eventjes bekijken, membraan is het niet want die hebben we een nieuwe gekocht. De bougiekabel is idd een hap uit het rubber, geen idee of dat het zou kunnen zijn maar gaan eventjes controleren, dankuwel alvast!

Comment

Heb net even massapunt van het blok naar het frame schoongemaakt met staalborstel en wd40, toen gestart en hij reageerde al beter op het gas en je hoorde ook een iets zwaarder geroffel, maar nog niet optimaal. Hebben een vliegwieltrekker besteld en gaan morgen even kijken of de stator goed schoon is.

Comment

De stator zelf komt niet gauw voor , eerder de pickup en de verdikking op het vliegwiel wat geroest kan zijn.
          De bobine zit op het frame geschroefd dat is ook een massa punt wat je zuiver moet maken.

Comment

Reageert alleen erg slecht op gas, geef te snel gas valt hij uit, als je weinig gas geeft bouwt hij langzaam aan toeren op en dan voel je dat de scooter vooruit wilt, daarna als je vol gas geeft valt hij weer terug en blijft hij gewoon op zijn plek staan.

Ik denk eerder aan een te kleine hoofd sproeier. Ik zat met alles standaard al op sproeier 58.. En nou met sito plus zelfs al op 62.
            Raad je ook aan om te kijken of dat de gasnaald goed staat (of het clipje op de juiste positie is.)

Als je weinig gas geeft dan gaat ook de gas schuif niet helemaal open, en kan er daarom minder lucht door.
            Bij meer gas gaat de gas schuif wel helemaal open en zal er vrij veel meer lucht door gaan vandaar je sproeier te klein is en dus weg zakt.
            Last edited by robin4; 10 March 2021, 02:36.

Comment

Zodra het vliegwieltrekkertje binnen is ga ik het checken, als dat het niet is dan kan ik idd eventjes naar de sproeier kijken of ik misschien een kleinere nodig heb

Comment

Originally posted by Riemoe View Post
                Zodra het vliegwieltrekkertje binnen is ga ik het checken, als dat het niet is dan kan ik idd eventjes naar de sproeier kijken of ik misschien een kleinere nodig heb
                Zoals Robin4 al aangeeft juist een grotere hoofdsproeier als de massa punten / bougievonk in orde zijn.

Je hebt nu 54 erin ik zou eens naar 56 /58 gaan en als de uitlaat ontgrenst is ( prop eruit) zelfs naar 64/68
                Het makkelijkste is om een sproeiersetje te kopen zodat je hem goed kan afstellen.

stotteren = te grote sproeier.
                bwoapen = te kleine sproeier of teveel lucht.

Comment

Bij te klein hoeft hij niet perse bwoap te doen, kan ook gewoon als je gas geeft inzakken en weg vallen of dat de motor gewoon uitvalt.

Comment

Originally posted by robin4 View Post
                    Bij te klein hoeft hij niet perse bwoap te doen, kan ook gewoon als je gas geeft inzakken en weg vallen of dat de motor gewoon uitvalt.
                    Klopt ik gebruik de term bwoapen om aan te geven in welke richting hij moet zoeken.
                    Als hij al gelijk met een beetje gas geven wegvalt is de sproeier wel erg veel te klein of er is iets anders aan de hand.

Comment

Hebben het nog niet voor elkaar gekregen om de starterkrans los te krijgen, zelfs niet met luchttol dus moeten daar denk ik gewoon een stop voor halen, maar zodra dat gecheckt is ga ik door naar de sproeiers idd, de prop zit nogsteeds in de uitlaat

Comment

Sorry, excuses, zat eventjes in de mix met vliegwiel en starterkrans, vliegwiel moeten we nog aan beginnen omdat we dan weer de koelvloeistof leeg moeten halen, starterkrans krijgen we niet los, dat was om te checken of de rolletjes niet versleten waren

Comment

Hebben het nog niet voor elkaar gekregen om de starterkrans los te krijgen, zelfs niet met luchttol dus moeten daar denk ik gewoon een stop voor halen,
                          Haal liever een vario blokkeer sleutel , met een zuigerstop kun je de boel behoorlijk beschadigen ...zeker met een luchtratel.
                          Vario blokkeer sleutel monteren ( kruipolie erop en even laten intrekken ) en met een stevige ratel /ringsleutel lostrekken.
                          Als hij dan nog niet los wil even het moertje warm stoken, kruipolie erop en lostrekken.
                          Als dat nog niet wilt dan blijft niet veel meer over dan het moertje doorslijpen en een nieuwe monteren.

Als je toch de vario en het vliegwiel eraf hebt kijk dan ook of de keerringen lekken, dat is vaak ook een oorzaak van slecht lopen ( valse lucht).
                          varioblokkeer.jpg
                          zodra dat gecheckt is ga ik door naar de sproeiers idd, de prop zit nogsteeds in de uitlaat
                          Als de prop er nog in zit moet je zeker nog kleiner met de hoofdsproeier.
                          P.s luchtfilter origineel laten en steeds volledig aansluiten als je gaat testen anders krijgt je carburateur teveel lucht.

Comment

Originally posted by Riemoe View Post
                            Hebben het nog niet voor elkaar gekregen om de starterkrans los te krijgen, zelfs niet met luchttol dus moeten daar denk ik gewoon een stop voor halen, maar zodra dat gecheckt is ga ik door naar de sproeiers idd, de prop zit nogsteeds in de uitlaat
                            Draai je wel de goede kant op. Want ik heb dit zo los.. Heb ook een slagmoer sleutel liggen, alleen niet dat slappe ding van de lidl. En nee geen zuigerstop in een peugeot motor draaien. Heb je zo ook nog een gaatje in de zuiger zitten.. Bougie gat staat niet haaks op de zuiger maar onder bepaalde graden..

Echt beter een vario blokkeer plaatje kopen.

Als je in het zuiden woont mag je desnoods even bij mij langs komen zal ik hem wel even voor je los maken.
                            Last edited by robin4; 11 March 2021, 14:15.

Comment

Heb idd een blokkeerplaatje besteld, ik wou dus vandaag kijken of de scooter nog startte maar helemaal niks, geen idee wat er mis kan zijn want normaal gesproken liep hij dus wel gewoon nog stationair. Alles is origineel, maar dan ook echt alles, BEHALVE de cilinder, het is een nieuwe cilinder +zuiger. Ik neem trouwens aan bij een peugeot speedfight dat ik gewoon linksom moet draaien, tenminste dat kom ik op google ook tegen

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
                              Working...
                              X