Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speedfight 2 LC komt niet vooruit

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dat kun je al snel testen door de uitlaat ff iets los te draaien aan de cilinder,maar ik denk van niet omdat hij wel na 25 km/h goed doortrekt.

Van onderuit op toeren komen is vooral de stationair sproeier en lucht afstelling.
    Hoe is het membraam ,spuwd de carburateur veel benzine terug als je gas geeft ( natte luchtfilter) , zoja dan heb je kans dat de membraam klepjes niet meer goed sluiten.

Ik stel zelf af met een BPR7HS daarna kijk ik pas of er een koudere bougie in moet.

Rij je op n toerental naar topsnelheid?
    Is de koppeling al nagekeken ,misschien zijn de trekveertjes te zwak of er is een gebroken en grijp daardoor veel te vroeg aan.

Comment

• Membraan is pas vernieuwd, en nee luchtfilter word niet nat, maar hoe stel ik het onderuit op toeren komen af? Want ik heb dat namelijk al geprobeerd met verschillende sproeiers en luchtstelschroef.

Comment

• Rij je op n toerental naar topsnelheid?
        Is de koppeling al nagekeken ,misschien zijn de trekveertjes te zwak of er is een gebroken en grijp daardoor veel te vroeg aan.
        Als je scooter met de luchtschroef op anderhalve slag het hoogste toerental heeft dan is de stationair sproeier meestal al goed.

Ik heb een cilinder en zuiger van mezoly, vervangingskit voor de originele
        Ik heb geen ervaring met mezoly,dus kan je niet zeggen hoe de cilinder van onderuit hoort op te pakken.

Is er al een compressie meting gedaan?
        Heb je tijdens het monteren de Squish hoogte gemeten.
        Soms heb je door de toleranties of te dikke pakkingen teveel ruimte boven je zuiger waardoor de compressie lager valt.

Comment

• Ik ben bang dat je een lamme chinese cilinder gekocht hebt.. €55,- euro voor een cilinder met zuiger is erg goedkoop.
          Onderstaande kwam ik tegen op het internet.

Het enige wat mij opviel is het merk Mezoly, die niet bestaat. op naam staat van Karsemeijer Tweewielers aka K-parts. het viel me al gauw op dat ik de onderdelen herkende van Aliexpress & Alibaba.com

Comment

• Oh lekker dit.. ik ga even checken

Comment

• Nieuwe update; ik spoot met carb reiniger op de isolator tussen spruitstuk en carburateur en hij viel uit. Zal dit probleem dus toch aan de valse lucht kunnen liggen bij dat punt?

Comment

• Ja valse lucht laat een scooter slecht starten en moeilijk af te stellen.
                Monteer een nieuwe pakking en kijk gelijk of de O-ring nog goed is.

Comment

• Oke hier komt het, de o ring zit er niet eens meer tussen. Had gelezen dat die in principe niet echt nodig was en meerdere reden zonder.. maar als dit nodig is haal ik er zeker wel een.

Comment

• In je allereerste post staat dat alle pakkingen vervangen zijn en op valse lucht is getest.
                    Daarna heb je nog eens getest met remmenreiniger maar merkte niets, zie bericht #102
                    Bij de derde (valse lucht test) met carb reiniger vond je waarschijnlijk het probleem.

Als je een blokje opnieuw op bouwt vervang je het beste alle pakkingen en slangen , zeker als je niet weet wat de vorige eigenaar gesleuteld heeft.

Mogelijk is met een nieuwe pakking en O-ring alles opgelost.
                    Ook boven en onder het membraam zit een pakking!
                    spruitstuk.jpg

Comment

• Heb idd rondom het blok alle pakkingen ook vervangen en getest op valse lucht, de enige pakking die niet is vervangen is de isolator tussen de carb en spruitstuk, dat zal de boosdoener wel zijn geweest. Heb ze al besteld morgen komen ze binnen.

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
                      Working...
                      X