Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoofdsproeier

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Origineel peugeot 2 takt voor 2008 brom 8,5 gram en snor ik geloof 13 gram

Comment

Het rolletjes gewicht stel je zo af dat de scooter in een toerental naar de top rijd.

Te zware rollers schakel je te snel mee omhoog ,je verliest toeren en trekkracht.
      Te lichte rollers schakel je te langzaam en maak je veel toeren met weinig trekkracht.

Zijn de rolletjes veeeel te licht dan haal je de eindsnelheid vaak niet omdat de v-snaar niet hoog genoeg komt.
      Te zware rolletjes maakt de scooter langzamer met optrekken ,de eindsnelheid en toerental blijft hetzelfde met een begrensde vario.

Mooie uitleg van de CVT werking ( Continuously Variable Transaxle )

Comment

Geweldig stukje techniek, op een duidelijke wijze uiteen gezet. Dank daar voor.

"Te lichte rollers schakel je te langzaam en maak je veel toeren met weinig trekkracht"

Das zou best eens bij mij kunnen spelen. Iets zwaardere rollertjes er in, kon wel eens goed uitpakken.
        Dat ga ik eerst proberen!

Comment

Originally posted by peugeotdriver View Post
          robin4,

Ze zijn allebei vorig jaar vernieuwd, de kap om de vin, 2 maal zelfs in korte tijd.
          Er moet voldoende ruimte zijn tussen vin en kap. Zorgen dat er van de vinnen zoveel afgeschuurd wordt, is van groot belang, wil je het spul heel houden. Heb trouwens nog een kap voor de vin op reserve.
          Anders zet je de ventilator erop van het vertikale blok.. Die past er namelijk ook erop.. En heeft niet van die losse vinnen maar nog een ring aan de buitenkant.

Comment

Dat is ook nog een goede tip. Die lijken mij ook meer te kunnen hebben dan zonder ring. Als het maar niet zo is dat ik daar ook eerst mee aan het schuren moet, om het passend te krijgen.
            Vind het zo wie zo apart dat ik eerst de vinnen moet afslijpen voor dat het past.

Comment

Heb vandaag er 10 gram Vario rollertjes in geplaatst. Ben er wel over tevreden. De scooter kon nog stevig doorrijden in de stevige wind hier.
              De snelheid en ook het toerental is ook ietsjes lager. Een en ander moet nog wel beter afgesteld worden, hij pruttelt toch nog wel enigszins.
              Vlak na een rit ook, is dat er nog!

Comment

Even naar de bougie kijken voor de juiste hoofdsproeier.
                10 gram is al veel voor een brom ,8.5 is standaard dus je zou iets lichter kunnen gaan als hij te langzaam optrekt.

Comment

Er zaten bij aankoop en tot nu toe, 9 gram rolletjes in. Het optrekken ben ik nu niet ontevreden over.
                  Het gas is nogal gevoelig, de scooter reageert er snel op.

(Ik heb een 17 mm carburateur en onbegrensde uitlaat)

In bericht 5 heb ik na een testrit van 10 min vol gas, de bougie middels een foto getoond, die er toen goed uitzag.

Daar berichte jij, dat de sproeier goed was. Dat gepruttel wil ik toch wel graag oplossen. Dus als jij een voorstel hebt welke maat sproeier ik eventueel kan gaan uitproberen, wil ik dat wel gaan bestellen en uit proberen. Hinderlijk is het namelijk wel.

De reden van iets zwaardere rollertjes was, om het hoge toerental wat te verlagen.
                  Last edited by peugeotdriver; 2 April 2021, 18:18.

Comment

Ik vond de bougie goed omdat er ook geen sprake meer was van gepruttel ,en ik laat het liever iets te rijk dan te arm omdat het allemaal via foto`s gaat.

Doet hij alleen stationair pruttelen?
                    Of alleen met volgas nog stotteren/pruttelen?

Ik weet niet of jouw carb een losse stationair sproeier heeft?
                    Met volgas pruttelen is sowieso de hoofdsproeier kleiner.

Ik zou met 1 maat per keer kleiner gaan dan wat er nu in zit en steeds na een rit de bougie bekijken.

Deze plaatjes zeggen je alles.
                    bougie.jpg

Comment

Van afstand iets beoordelen is ook moeilijk, daar moet je als topic starter ook rekening mee houden.
                      Stationair pruttelen doet hij niet. Met het weg rijden begint het.
                      Of de Gurtner carburateur een losse stationair sproeier heeft, ik weet dat niet.

Ik ga één en ander bekijken, en kom er op terug.

Comment

Als al het begint met het wegrijden dan is de hoofdsproeier degene die kleiner moet.

Comment

Goedemorgen Eddy22,

Dan zal ik zorgen voor kleinere maat sproeiers. Kom ik in de loop van de volgende week op terug, met m'n bevindingen!

Comment

Vandaag heb ik maat 54(was 56) hoofdsproeier uitgeprobeerd. Koud weg gereden. Het is wel weer beter geworden. Na een uurtje ben ik weer weggeweest, verschil is zeker te merken, ook dit gaat nu beter. Het zit er nog wel. Toch denk ik als ik nog een maatje kleiner gaat, de motor dan nog wel voldoende benzine krijgt met vol gas. Soms was het net of de scooter zich eventjes inhield. Wil toch binnenkort een keer een geluidsopname maken. Wellicht gaat het met warmer weer, nog beter.

Comment

Eerst op 10 min volgas afstellen op de bougiekleur.

Ook kan de diffuser ( waar de hoofdsproeier in zit) in de carburateur te grote gaatjes hebben daar hij ontworpen is voor een 100cc scooter.
                              Als er geen andere diffuser in kan dan zou een andere type gasnaald kunnen helpen zodat hij in het middengebied minder benzine krijgt.
                              Zo`n carburateur goed afstellen is geen makkelijke taak.

Je kan als de hoofdsproeier in orde is eens de gasnaald laten zakken ( clipje hoogste stand) om minder benzine in het midden-bereik te hebben.
                              https://www.scooterhulp.com/forum/ho...rateur-werking

Zoek hier eens op ( voor de zekerheid) of je de juiste cdi erin hebt zitten.
                              Een cdi doet op basis van het toerental de ontsteking vervroegen.
                              https://www.easyparts.nl/models/Peug...Elegance-m2751

Comment

Dan ga ik de carburateur eerst weer opnieuw afstellen na 10 min. vol gas te hebben gereden.
                                Dat afstellen is inderdaad best wel een dingetje.
                                En het werken aan motoren, is eigenlijk iets wat mij niet echt ligt.
                                Geduld heb ik in overvloed, dat is een groot plus punt. Dat is het halve werk.
                                Deze CDI heb ik.
                                5 pins
                                Attached Files
                                Last edited by peugeotdriver; 9 April 2021, 14:55.

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
                                Working...
                                X