Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

AGM SP50 Euro4 luchtschroef afstellen

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• AGM SP50 Euro4 luchtschroef afstellen

Hallo,

Ik ben bekend met het afstellen van scooters.
    Alleen word mijn huidige scooter met een ECU en Lambda geregeld.

Het is een soort hybride systeem met carburateur.

Ik heb het idee dat als ik de luchtschroef probeer af te stellen dan de ECU ook bij regelt.
    Kortom.. ik krijg geen goede afstelling.

Is het mogelijk om bvb. de lambda tijdelijk af te koppelen zodat de ECU ook tijdelijk in storing gaat zodat hij op een vaste basis instelling loopt.

Zodat je dan de luchtschroef goed kunt afstellen...

Daarna storingen wissen, lambda weer aansluiten en klaar is kees.

Wie heeft hier ervaringen mee?

Wat is er dan precies mis?

Het is een systeem met een elektronisch aangestuurde carburateur i.c.m. een lambda sensor en 2 magneet ventielen/kleppen.
    De ECU/ECS module krijgt informatie van de lambda, als het zuurstofgehalte varieert, dan zal de module 1 of beide magneetventielen aansturen op een e.v.t. rijker of armer mengsel.

Voor meer info, zie: Workshop manual Peugeot 4T Euro 4 engine with ECU/ECS carburetion system - ScooterHulp - Hulp bij scooter pech en problemen
    Is van Peugeot/Sym, maar jouw scooter heeft vrijwel een identiek systeem.

En heb je al storingen?
    Last edited by Flaming Rox; 14 April 2021, 19:28.

Comment

Ik snap hoe het systeem werkt.

Het gaat om de luchtschroef afstellen.

Ik heb het idee dat als je er aan draait ook de ecu mee doet.
      Dus geen goed afstelpunt krijgt.

Nu was de vraag kun je de ECU in een basis instelling laten komen dmv bvb een storing (lambda lostrekken) zodat je rustig de luchtschroef kunt afstellen.

Ik ken dit systeem niet goed genoeg om de luchtschroef af te stellen.

Klacht:
      Als je denkt goed afgesteld te hebben kan het bij een volgende keer starten lager in toeren lopen of slechter starten. Of juist weer goed.

Kortom als de luchtschroef niet goed staat regelt de ecu steeds bij.
      Begin zonder eind dus.

Comment

Oké, klacht is duidelijk...

Ik zou dan persoonlijk de uitgaande signalen van de magneetkleppen los koppelen.
        Waarom? De beide magneetkleppen worden tegelijkertijd aangestuurd door de module.
        Door continu te controleren voor het juiste mengsel wordt naar gelang lucht toegevoegd in het stationair en/of hoofdcircuit.
        Dit is zowel in stationair, deel en volbelasting van de motor. Dit wordt continu aangepast door het signaal van de lambda naar de module.

Maar ik denk eerder dat de gasklepsensor hiervoor verantwoordelijk is dan de luchtinlaat van de carburateur.
        Dit is echter een aanname..., maar om nou de gehele module in een storing gooien vind ik niet zo'n goed idee.

Last edited by Flaming Rox; 14 April 2021, 20:47.

Comment

Ik ga van het weekend wel even experimenteren

Thank you

Comment

Hallo Steenwijk,

Was nog even aan het rondneuzen op het www, en vond een manual aangaande dit systeem v.w.b. de Chinese GY6 scooters.
            Misschien wel handig om deze ook erbij te hebben aankomend weekend, zie bijgevoegd bestand.
            Attached Files

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
            Working...
            X