Web Analytics

Announcement

Collapse

Forum regels.

Op het forum gelden een aantal regels.

Deze regels zijn er op het forum om de topic's interessant, actueel, gezellig en werkbaar te houden. Iedere forumgebruiker wordt geacht deze regels goed door te nemen en zich er aan te houden. Het (herhaaldelijk) overtreden van de regels kan ertoe leiden dat je account op slot gezet wordt, zodat je niet kan reageren en geen topics kan openen (de vervelende ban).
Doen we overigens heel zelden!

Een topic openen.

Geef de nodige aandacht aan de inhoud van het geplaatste topic.

Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt opstarten, maak dan ook een duidelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert,en waarom dat zo is!
Loze mededelingen en topicstarts van maar één regel worden niet zo gewaardeerd.

Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.

Bedenk een onderwerp gerelateerde titel!

Voorbeeld: Je hebt een probleem aan een instrument(onderdeel),formuleer de titel dan niet: ''probleem met lamp'' maar bv, ''verlichting voor functioneerd niet'' of ''dashboardverlichting werkt niet''.

Vermeld ook zoveel mogelijk de huidige staat van de scooter/set-up,evt veranderingen (bv motorisch) en de gereden km's.

Voordat je een topic opent:

1 Probeer de search/zoekfunctie eens.
2 Neem de forum-FAQ's eens door.
3 Neem de forum how-to's eens door.
4 Stel je vraag in het juiste sub-forum.
5 Lees de policy / FAQ van het betreffende sub-forum over de daar geldende huisregels.

Het forum is, in de enkele jaren online een vergaarbak geworden van veel problemen. De kans is dus groot dat iemand anders jou al voor is geweest met hetzelfde probleem/vraag of dat het opgenomen is in een FAQ, maak daar gebruik van. Problemen die via de search of een FAQ opgelost kunnen worden of anderszins niet voldoen aan de policy zullen gesloten of verwijderd worden. Ook zijn inmiddels vele manuals en schema's opgenomen in database van S-H...Gebruik dus éérst de Search!!

Plaats het topic in het juiste forum of in de sub-fora's.

Algemene vragen,
Opvoeren (voorzien van enkele howto's),
Electronica (voorzien van enkele howto's),
Afstellen en starten (voorzien van enkele howto's),
Injectie scooters,
Technische vragen,
Technische vragen 4 takt (voorzien van FAQ)


Een reactie plaatsen.

Wees ten allen tijde behulpzaam.,

Toon respect voor anderen op/en het forum.

Maak van de mede forumgebruikers geen spoorzoekers.

Houd de reacties ontopic.

Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

Plaats geen onzinnige replies.

Quote alleen relevante delen van een bericht en voeg altijd je (passende) reactie toe.

Op dit forum is de voertaal ABN (algemeen beschaafd Nederlands)

Plaats een topic maar één keer in één forum of sub-fora (niet dubbel of crossposten)

Stel ook geen vragen in andermans topic, maar open er zelf één!
Op die manier blijft het overzichtelijk voor iedereen.

Dit soort vragen/topic's laat men het best ook maar achterwege op het forum. Aangezien wij op geen enkele wijze met dit soort vragen geconfronteerd of geassocieerd willen worden!!

Ben je op zoek naar scooter/brommer onderdelen/accessoires of wil je wat te koop aanbieden, plaats dit dan hier: http://www.scooterplein.com/ Advertenties (in welke hoedanigheid dan ook) op het forum zijn niet gewenst en zullen dan ook verwijderd worden! Voor zakelijk adverteren s.v.p contact opnemen met Admin @:info@scooterhulp.com

Kom je iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de zogenaamde wiseguy gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt. Dit kan door de beheerder (Admin) te mailen (pm) of door één van de Moderators op de hoogte te brengen.
Zo blijven we allen happy scooteraars!



Als je het niet eens bent met een Beheerder/moderator-actie, mail je daarover met de Beheerder (Admin). Daarbij gaan we niet in conclaaf op het forum.

Veel plezier toegewenst op het forum.

Bvd ScooterHulp Team.
See more
See less

probleem speedfight met nieuwe uitlaat

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • probleem speedfight met nieuwe uitlaat

    Hallo allemaal

    Ik heb een speedfight 2 en heb de volgende setup

    50 cc airsal
    Gianelli reverse
    Stage 6 koppeling 1 segment per 3 en oranje medium trekveertjes
    mallosi vario met witte malossi drukveer
    6 gram rollen die zaten bij de uitlaat


    Ik heb het volgende probleem ik heb een nieuwe uitlaat gekocht voor mij speedfight ik heb gezocht ol internet en vond een gianelli reverse de beste uitlaat volgens iedereen en dat is het ook me scooter trekt op als een beest maar voor dat ie optrekt geburt er eerst dit

    scooter start zonder probleemen en maakt 1500 toeren

    ik geef gas en scooter maakt 5000 toeren maar komt niet vooruit
    De scooter houd dat soms 5 seconde soms 3 soms 8 vol en

    dan schiet hij in een keer naar de 8500 en trekt als een beest naar de top als ik hem koud start gaat hij tussendoor wel nog beetje stotere maar dat vind ik ni zo erg ik wil wel dat hij gwn in een keer naar zijn top gaat ik heb samen met de scooterzaak getest en we zijn uitgekomen op sproeier 76 data geintje heeft me 65 euro gekost en wil nu derest zelf doen mijn vraag is wat moet ik eraan doen om hem in een keer te laten optrekken ik heb verschillende dingen gehoord

    andere rolletjes heb er nu 6 gram in zitten die zaten bij de uitlaat

    Andere trekveertjes stage 6 heeft er 3 soorten wit / oranje /rood
    ik heb oranje en kan ze nog iets strakker zetten of moet ik juist gwn wit erin doen

    Nieuw membraam eerlijk gezegt weet ik het niet of deze goed is

    weten jullie meschien wat ik moet doen
    oja in heg begin als hij koud is komt er veel rook uit me scooter weet iemand waardoor dat komt of hoort dat zo

    ,gino

  • #2
    Snap niet waarom je een stage6 koppeling hebt gekocht.. Het voegt helemaal niks toe aan jou setup.. Gewoon een goede origineel model erin en dan de juiste trekveertjes in de koppel.. Je kan beter het koppelingshuis vervangen (want normaal rond de 15 euro kost) dan dat je een dure 60 euro kostende race koppeling koopt.. Het standaard huis is vaker van bagger kwaliteit omdat waar de koppeling aangrijpt helemaal glad word wat het aanpakken van de koppeling niet echt mee helpt.. Daarnaast heeft een racekoppeling (die verstelbaar is) zoveel mogelijkheden (die je niet nodig hebt) maar het alleen maar meer ingewikkelender maakt dan nodig.. Vaak heb je de slapste trekveertjes nodig van een set met drie voor de originele koppeling.. Hoogenstens heb je het midden setje nodig.. De allerstrakste heb je nodig bij een mid-range setup.. Alles daarboven heb je wel een race koppeling voor nodig omdat de standaard koppeling dan te zwaar word en je geen latere start positie meer kan instellen.

    Comment


    • #3
      Mijn andere kopeling was door me carterkap geschoten dus drm heb ik toen een nieuwr aangeschaft maar wat moet ik proberen on hem in een keer te laten trekken

      Comment


      • #4
        Nieuwe onderdelen betekend ook een nieuwe afstelling voor de carburateur ;)

        Comment

        Footer Ad Widget

        Collapse

        Unconfigured Static HTML Module

        Collapse

        Static HTML Module Content
        Working...
        X