Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ludix Start problemen.

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ludix Start problemen.

    Hi iedereen,

    Ik zit met het probleem dat mijn trouwe ludix niet meer wil starten en na drie weken zoeken en het scooterhulp forum uitgelezen te hebben (helaas tot nu toe zonder succes) heb ik maar besloten om zelf een topic te openen in de hoop dat iemand met de gouden tip komt.
    Heb zelf redelijk wat brommer/scooter ervaring maar dat is van meer dan 12 jaar geleden (vorige eeuw) dus ik ken de huidige scooters nog niet binnenste buiten maar begin er langzamerhand wel een beetje aan gewend te raken..

    Onlangs was mijn ludix tijdens het rijden uitgevallen (blluuuueeaaaa ppp, het zoek het zelf maar uit geluid), na 5 min en een paar keer kicken kon ik het weer aan de praat krijgen om een paar minuten later weer het zelfde geluid te horen. Mijn ludix had altijd al wat start problemen, was koud erg moeilijk te starten en moest soms 30 minuten kicken, de elektrische choke bleek stuk te zijn en is nu vervangen. Maar helaas heeft dat het probleem ook niet opgelost.

    Het is een “standaard” ludix met een sito uitlaat, zonder de vario ring en een 58 sproeier… (80+ op de teller)

    Gecontroleerd/vervangen:

    - bougie vonkt en is vervangen door en nieuwe, bougie wordt ook nat na een paar keer kicken (min of 30) zit me uitlaat vol met benzine.
    - carburateur heb ik schoon gemaakt. (sproeier maatje 58)
    - vlotter is niet lek en blijft drijven in een bakje water.
    - membraan kleppen heb ik ook vervangen en sluiten nu beter aan.
    - zuiger en de veren zien er nog goed uit. (scooter heeft pas 4000km op de teller dus vervangen leek me niet nodig.)
    - elektrische choke is vervangen
    - cilinder pakkingen heb ik ook vervangen
    - Met en zonder luchtfilter geprobeerd
    - krukas heeft een beetje speling van links naar rechts maar niet als ik eraan duw of trek
    - Gasnaald gecontroleerd en is niet afstelbaar of krom [**edit** 26-feb 20:23]
    - Inlaatspruitstuk ge´nspecteerd en met het blote oog ziet het er goed uit en is ook niet uitgedroogd.[**edit** 26-feb 20:34]

    Als ik remreiniger in de carburateur spuit start me scooter wel gelijk om me daarna weer te verwennen met het irritante geluid dat ie weer uitvalt.

    [**edit** 26-feb 22:19]

    PROBLEEM GEVONDEN!!

    Vlotternaald bleek stuk te zijn.. Hoe vaak kom je dat tegen.!!. en dankzij de nieuwe elektrische choke ie gelijk na 3 keer kicken...

    Aan Iedereen die mee heeft helpen denken.., bedankt...

    [/**edit**]

    Tips of suggesties zijn van harte welkom.

    Alvast bedankt,

    groet Namvilas.
    Last edited by namvilas; 26 February 2010, 23:29.
    Mijn garage ziet mijn auto alleen tijdens de APK, het sleutelen doe ik zelf.

  • #2
    Hallo,

    Zou ook even naar het luchtfilter kijken. Als je geen dicht geseald luchtfiltertje hebt. Anders vervangen of een nieuw schuimpie er in. Bij mij was hij ook vol/vervuild en kon hem ook niet meer aankrijgen terwijl de rest ook gewoon werkte.

    groeten kolfie
    Ludix weg :(
    [SIZE="6"]Maar nu een VETTE KYMCO :cool2:[/SIZE]

    Comment


    • #3
      Hi klofie

      Bedankt voor je snelle reactie maar ik heb ook geprobeerd zonder luchtfilter en zelfs dan doet hij het niet.
      (heb ook gelijk de lijst gecontroleerd/vervangen aangepast.)
      Last edited by namvilas; 26 February 2010, 15:17.
      Mijn garage ziet mijn auto alleen tijdens de APK, het sleutelen doe ik zelf.

      Comment


      • #4
        Hallo namvilas

        Kan het zijn dat de gasnaald (het ringentje dat er op zit) is verschoven?
        het klinkt als een benzine te veel. Rij zelf ook met sproeier 58. Heb je het spruitstuk nagekeken(bij mij was die gescheurt op de naat)

        Succes groet Kolfie :D
        Ludix weg :(
        [SIZE="6"]Maar nu een VETTE KYMCO :cool2:[/SIZE]

        Comment


        • #5
          Hi

          Ik zat inderdaad ook aan de spruitstuk te denken. Ga zo en zo voor de zekerheid eentje halen (zoveel kosten die dingen nou ook weer niet).

          De gasnaald zal ik vanavond controleren maar dat hoort toch meer bij de fijn afstelling van de carbu en niet bij de basis afstelling?

          groet.
          Last edited by namvilas; 26 February 2010, 18:52.
          Mijn garage ziet mijn auto alleen tijdens de APK, het sleutelen doe ik zelf.

          Comment


          • #6
            Nee zijn niet zo duur. Hopelijk hebben ze hem wel op voorraad. Pas op aan 1 kant zit een breekboutje. ja klopt meer fijn afstelling van de carb. maar als die verschoven is van boven naar helemaal beneden kan die toch verrot lopen/of niet lopen. Van je krukas geen idee nooit aan die van mij gevoelt eigenlijk. heb er zelf al 39000 km mee gereden en nog geen lager/krukas vervangen.

            Succes Kolfie
            Ludix weg :(
            [SIZE="6"]Maar nu een VETTE KYMCO :cool2:[/SIZE]

            Comment


            • #7
              Is (hoofd) sproeier 58 niet een beetje krap voor ontgrensde motor met sito zonder prop?
              Hoe zag je oude bougie eruit?
              Last edited by Flaming Rox; 26 February 2010, 16:51.

              Comment


              • #8
                lees dit eens :

                http://www.scooter-freaks.nl/forum/s...d.php?t=174510

                peug from hell lol :p
                [SIGPIC]

                [/SIGPIC]
                ............當您朝右边看时您什么都不能看到在左边!

                Comment


                • #9
                  Volgens de winkel waar ik de scooter heb gekocht hoort er standaard een maatje 54 in te zitten en volgens de tekeningen op easyparts een maatje 55...., dan lijkt me een 58 wel aan de goede kant. toch?

                  Hummm.., peug from hell.., ik hoop niet dat het zover komt maar bij mij stroomt er geen benzine uit het overloopslangetje. maar hoe dan ook het blijft gewoon #@$@#%% vaag...

                  Was het allemaal maar zo simpel als een citta uit '95 :D
                  Last edited by namvilas; 26 February 2010, 19:19.
                  Mijn garage ziet mijn auto alleen tijdens de APK, het sleutelen doe ik zelf.

                  Comment


                  • #10
                    Ja dat klopt idd, echter is het zo dat de (hoofd) sproeiermaat nogal mager is bij Peugeot.
                    Dus is het noodzaak om de sproeier te verruimen, zeker tijdens het ontgrenzen bij variateur maar ook bij het plaatsen van een andere (type) uitlaat (nog iets ruimer). Gemiddeld is het advies; 4 tot 6 maten groter/ruimer te monteren bij volledig ontgrensde scooter. Dit kan echter wel variŰren bij div type's/scooters dus dat is testen.

                    Maar hoe je het beschrijft komt op mij over als puur juiste (brandstof) mengsel tekort.
                    De (blluuuueeaaaa ppp, het zoek het zelf maar uit geluid) sound die je ervaart is echt een indicatie van te weinig brandstof.

                    http://helpdesk.scooterhulp.com/howt...r-werking.html

                    http://helpdesk.scooterhulp.com/afst...de-bougie.html

                    Comment


                    • #11
                      Het lijkt er inderdaad op dat de scooter te weinig brandstof krijgt maar wat vaag blijft is dat het meer dan een jaar prima gewerkt heeft me een 58... tot onlangs dan.. ... zal morgen ook gelijk kijken of ze een 60 hebben.
                      Mijn garage ziet mijn auto alleen tijdens de APK, het sleutelen doe ik zelf.

                      Comment


                      • #12
                        De gasnaald is niet afstelbaar en ook niet krom. hmm.. misschien dat de vlotternaald niet goed meer is waardoor die verzuipt
                        -- inlaatspruitstuk ziet er eigenlijk ook goed uit.. niets met de blote oog te zien..

                        morgen naar de scooterzaak voor een nieuwe vlotternaald en inlaatspruitstuk
                        Last edited by namvilas; 26 February 2010, 21:44.
                        Mijn garage ziet mijn auto alleen tijdens de APK, het sleutelen doe ik zelf.

                        Comment


                        • #13
                          Probleem gevonden !!! Vlotternaald bleek stuk te zijn.

                          Na lang zoeken heb ik een vlotternaald gevonden van een ouwe scooter van me.. ze leken op elkaar.. heb het geprobeerd en met succes. YeaH !

                          Morgen alsnog naar de scooterzaak om de juiste vlotternaald te halen...

                          Iedereen bedankt voor het meedenken.

                          Topic kan gesloten worden.
                          Last edited by namvilas; 26 February 2010, 23:24.
                          Mijn garage ziet mijn auto alleen tijdens de APK, het sleutelen doe ik zelf.

                          Comment


                          • #14
                            vlotternaald hmm? Knappe jongen als je die stuk zou hebben gekregen ... waar je meestal op moet letten is het gat waar die naald invalt .dat heeft nogal eens oxide pikkels aan de wand waarop ie slecht wil afsluiten ..beetje pollijsten met een sate prikker met stukje dun karton erom gewikkeld , beetje tegen de wand aan draaien wat oxide weghaalt waarop naald weer onbelemmerd op en neer kan .. ik denk dat met in uithalen van oude naald en nieuwe naald plaatsen je gewoon de pikkeltjes al beetje glad hebt gestoken en dat ie daarom nu weer draait .. peug is goede brommer maar dit soort grappen komt echt heel vaak voor , komt door ons natte koude klimaat denk ik
                            [SIGPIC]

                            [/SIGPIC]
                            ............當您朝右边看时您什么都不能看到在左边!

                            Comment

                            Footer Ad Widget

                            Collapse

                            Unconfigured Static HTML Module

                            Collapse

                            Static HTML Module Content
                            Working...
                            X