Web Analytics

Announcement

Collapse

Forum regels.

Op het forum gelden een aantal regels.

Deze regels zijn er op het forum om de topic's interessant, actueel, gezellig en werkbaar te houden. Iedere forumgebruiker wordt geacht deze regels goed door te nemen en zich er aan te houden. Het (herhaaldelijk) overtreden van de regels kan ertoe leiden dat je account op slot gezet wordt, zodat je niet kan reageren en geen topics kan openen (de vervelende ban).
Doen we overigens heel zelden!

Een topic openen.

Geef de nodige aandacht aan de inhoud van het geplaatste topic.

Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt opstarten, maak dan ook een duidelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert,en waarom dat zo is!
Loze mededelingen en topicstarts van maar één regel worden niet zo gewaardeerd.

Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.

Bedenk een onderwerp gerelateerde titel!

Voorbeeld: Je hebt een probleem aan een instrument(onderdeel),formuleer de titel dan niet: ''probleem met lamp'' maar bv, ''verlichting voor functioneerd niet'' of ''dashboardverlichting werkt niet''.

Vermeld ook zoveel mogelijk de huidige staat van de scooter/set-up,evt veranderingen (bv motorisch) en de gereden km's.

Voordat je een topic opent:

1 Probeer de search/zoekfunctie eens.
2 Neem de forum-FAQ's eens door.
3 Neem de forum how-to's eens door.
4 Stel je vraag in het juiste sub-forum.
5 Lees de policy / FAQ van het betreffende sub-forum over de daar geldende huisregels.

Het forum is, in de enkele jaren online een vergaarbak geworden van veel problemen. De kans is dus groot dat iemand anders jou al voor is geweest met hetzelfde probleem/vraag of dat het opgenomen is in een FAQ, maak daar gebruik van. Problemen die via de search of een FAQ opgelost kunnen worden of anderszins niet voldoen aan de policy zullen gesloten of verwijderd worden. Ook zijn inmiddels vele manuals en schema's opgenomen in database van S-H...Gebruik dus éérst de Search!!

Plaats het topic in het juiste forum of in de sub-fora's.

Algemene vragen,
Opvoeren (voorzien van enkele howto's),
Electronica (voorzien van enkele howto's),
Afstellen en starten (voorzien van enkele howto's),
Injectie scooters,
Technische vragen,
Technische vragen 4 takt (voorzien van FAQ)


Een reactie plaatsen.

Wees ten allen tijde behulpzaam.,

Toon respect voor anderen op/en het forum.

Maak van de mede forumgebruikers geen spoorzoekers.

Houd de reacties ontopic.

Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

Plaats geen onzinnige replies.

Quote alleen relevante delen van een bericht en voeg altijd je (passende) reactie toe.

Op dit forum is de voertaal ABN (algemeen beschaafd Nederlands)

Plaats een topic maar één keer in één forum of sub-fora (niet dubbel of crossposten)

Stel ook geen vragen in andermans topic, maar open er zelf één!
Op die manier blijft het overzichtelijk voor iedereen.

Dit soort vragen/topic's laat men het best ook maar achterwege op het forum. Aangezien wij op geen enkele wijze met dit soort vragen geconfronteerd of geassocieerd willen worden!!

Ben je op zoek naar scooter/brommer onderdelen/accessoires of wil je wat te koop aanbieden, plaats dit dan hier: http://www.scooterplein.com/ Advertenties (in welke hoedanigheid dan ook) op het forum zijn niet gewenst en zullen dan ook verwijderd worden! Voor zakelijk adverteren s.v.p contact opnemen met Admin @:info@scooterhulp.com

Kom je iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de zogenaamde wiseguy gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt. Dit kan door de beheerder (Admin) te mailen (pm) of door één van de Moderators op de hoogte te brengen.
Zo blijven we allen happy scooteraars!



Als je het niet eens bent met een Beheerder/moderator-actie, mail je daarover met de Beheerder (Admin). Daarbij gaan we niet in conclaaf op het forum.

Veel plezier toegewenst op het forum.

Bvd ScooterHulp Team.
See more
See less

Carterkap

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Carterkap

    Hallo ik wou mijn rollertjes gaan vervangen nu heb ik dit gedaan en ik heb alles teruggezet zoals ik het ook los heb gehaald, alleen op de een of andere manier loopt de kickstart ( ronsel schijf) nu ineens tegen mij caterkap aan? Ik kan niet meer starten niks, hoe is dit mogelijk? Heb al zovaak rollertjes vervangen alleen nog nooit dit probleem gehad...

  • #2
    Gebroken veer,aanslag in de carterkap afgebroken?
    Het halvemaan tandwiel is over de aanslag gegaan doordat je b.v. het kickstart pedaal hebt los gehad?
    Ik heb ook geen idee over welk type scooter het gaat

    Misschien heb je iets aan deze video.
    Gy6
    https://www.youtube.com/watch?v=DVSO5YUXUd4

    Comment


    • #3
      Eddy bedankt het is gelukt, ik kreeg op de een of andere manier mijn voorste schijf ( kickstartronsel) niet ver genoeg op mijn krukas en nu dus wel en is het probleem verholpen! Echter heb ik nu een ander probleem
      Mijn vacuumpomp was kapot ( benzine bleef doorstromen op de aanvoer) dus carburateur liep telkens over, deze verbangen allemaal gelukt alleen daarvoor liep mijn scooter vol gas op top zonder haperingen of smorren, nu doet hij dit wel sinds ik de nieuwe werkende vacuumpomp erop heb gemonteerd... enig idee wat dit zou kunnen zijn? Sproeier te klein ? Nu de benzine er niet meer ( harder instroomt) omdat de vacuum pomp nu wel werk? Ik hoor graag van je!
      gaat trouwens om een Vespa s met een 125cc skipper lx blok.

      Comment


      • #4
        Je kan na 10 min volgas eens kijken naar de kleur van de bougie of gewoon als test een sproeier van 4 maten groter plaatsen.
        Het is natuurlijk ook mogelijk dat je vacuum slang lekt of dat er niet genoeg vacuum trekt door afklemming /verstopping van de slang waardoor de kraan niet helemaal opend.
        Als je de benzine slang van de carburateur afhaald dan moet met een keer kicken ( vacuum trekken) al benzine stromen,zoniet dan zit daar je probleem.

        Comment


        • #5
          heb gister wel getest met zuigen of er benzine uit de aanvoer slang komt en dat was idd zo, hiervoor moest ik echter wel heel hard voor zuigen! Voorheen hoefde er niet gezogen te worden maar stroomde de benzine er uit zich eigen al hard uit, ik zal is proberen wat hij doet met kicken idd! Als er na 1x kicken dan niks uit komt zoals jij zegt, moet het dan aan de slang liggen? Want de vacuumpomp is dus net vernieuwd... voorheen toen de pomp stuk was liep er wel benzine door de vacuumslang toen de vacuumpomp nog kapot was ( als de motor liep)
          Last edited by Nckk2; 12 March 2020, 11:25.

          Comment


          • #6
            Denk namelijk niet dat het een sproeier probleem is als hij half uur voor het vervangen van de vacuumpomp nog gewoon super reed

            Comment


            • #7
              Nee sproeier zal het niet zijn als hij daarvoor goed liep .

              De nieuwe kraan moet een bepaalde onderdruk hebben om te openen ,dat kun je idd het beste testen met kicken of even kort electrisch starten.
              Is het mogelijk dat de vacuumslang op het verkeerde pijpje is aangesloten,omdat je eerder geen vacuum nodig had met de defecte kraan?

              Comment


              • #8
                Nee deze is wel 100% zeker goed aangesloten, ik zal eens proberen wat hij doet zodra ik kick of elektrisch start, mischien valse lucht ofzo? de scooter geeft ook alleen problemen wanneer ik vol gas ga een tijdje alsof dan de vlotter leeg is ofzo..

                Comment


                • #9
                  de scooter geeft ook alleen problemen wanneer ik vol gas ga een tijdje alsof dan de vlotter leeg is ofzo.
                  Mogelijk dat je benzinetank vacuum trekt ,dat het ontluchtingsgaatje van de tankdop verstopt is.
                  Blijft nog over dat het benzinekraantje zelf het probleem is, verder heb ik ook geen ideen meer.

                  Comment


                  • #10
                    Kraantje is splinternieuw uit de verpakking net erop gezet dus dat lijkt me ook niet dat die stuk is maar alles is mogelijk natuurlijk ontluchtingsgaatje van de tankdop wat bedoel je daarmee eddy? Echt bizar gewoon dit probleem ik lees op internet dat meerdere mensen hier last van hebben gehad alleen nog steeds geen cluw wat het nou kan zijn, Ik heb trouwens even de test gedaan die jij mij als tip gaf met het kicken: ik heb de benzineaanvoerslang afgekoppeld van mijn carb en toen aantal keren gekickt maar ik kan kicken wat ik wil er komt geen benzine uit me aanvoerslang! Maar de scooter start gewoon en loopt goed pas als ik vol gas ga zoals ik al eerder zei gaat ie smorren en valt ie uit eindelijk uit ( als ik vol gas blijf geven) gas minderen blijft ie lopen..

                    Comment


                    • #11
                      Als de scooter stationair loopt trek dan eens de benzine slang even eraf om te kijken of dan wel genoeg benzine uit stroomd,ik vraag me af of er wel genoeg vacuum is,of dat de kraan gewoon te weinig benzine doorlaat voor je 125cc ,je hebt tenslotte alleen maar een kraantje vervangen


                      ontluchtingsgaatje van de tankdop wat bedoel je daarmee eddy?
                      Sorry ,blijkt dat de Vespas daar een slang met klep voor heeft,maar dat moet eigenlijk allemaal goed zijn omdat hij liep met de kapotte kraan.
                      .https://www.jynkx.com/p/ontluchtings...era-origineel/

                      Comment


                      • #12
                        Ja is goed zal ik eens proberen! Zit er verschil in dan kwa kraan want de Vespa s bestaat ook in een originele 125cc 4 takt en die van mij is 2 takt alleen lijkt mij dan sterk dat er dan een andere kraan op zit? zou het kunnen dat hij valse lucht trekt ergens ofzo, er zit op mijn vacuumslang ook een zwart dingetje in het midden van de slang ( tussen carb en tank) weet niet of daar wat aan kapot kan gaan of dat deze mischien te weinig vacuum trekt ofzo ik moest trouwens wel behoorlijk hard zuigen aan de slang wil er benzine uitkomen!

                        die ene link die je trouwens stuurde is van een primera/ sprint deze heb ik er niet op zitten eddy

                        Comment


                        • #13
                          Klopt is had S van sprint in mijn gedachten...maar hier is de juiste afbeelding ( nr 14 in de tekening ) en in die ontluchtingsslang zit geen terugslagklep zo te zien.
                          Je kan wel kijken of de slang ergens afgeklemd word of even zonder tankdop rijden dan weet je dat de benzinetank niet vacuum getrokken word als de scooter dan nog hetzelfde probleem heeft.
                          Het zwarte dingetje in de vacuum slang is de vacuumslang onderdrukfilter ,je kan hem eens ertussenuit halen omdat die ook kan verstoppen.( is een luchtfilter in principe)

                          onderdrukfilter.png

                          Zover ik het kon nazoeken is de benzinekraan hetzelfde van de 50cc en 125cc.

                          tank.png

                          Comment


                          • #14
                            Oke bedankt ik ga een zonder dop rijden en kijken wat hij dan precies doet, slangen worden niet afgeklemd of iets deze lopen gewoon netjes mooi vrij...

                            Comment


                            • #15
                              De vacuumslang onderdrukfilter is dan het enigste wat overblijft,ik ben benieuwd wat de oorzaak uiteindelijk is.

                              Comment

                              Footer Ad Widget

                              Collapse

                              Unconfigured Static HTML Module

                              Collapse

                              Static HTML Module Content
                              Working...
                              X