Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Carterkap

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sorry eddy ik heb je even verkeerd begrepen ik zie nu idd de ontluchtingsslang zitten idd en deze mag niet gekneld zitten bedoel jij? Want dat zit deze namelijk wel ik heb deze met het vervangen van het blok ooit in elkaar gewikkeld omdat ik niet wist waar hij nou precies voor diende ik zal deze meteen vrij laten lopen zodat deze niet geknelt zit! Waf kan ik hier verder nog mee doen met die slang?

Comment

Ik heb nog eens eventjes gekeken en die slang loopt wel helemaal vrij, daarnaast ligt een loze slang die niet aangesloten is op iets en ik dacht eigenlijk dat het die slang was maar dat is dus niet zo haha, die ontluchtingsslang loopt dus vrij en ik dacht eigenlijk dat dit een overloopslang was! Maargoed wat kan en moet ik hiermee doen?

Comment

Als de ontluchtingsslang vrij loopt dan kan je benzinetank geen vacuum trekken,dus dat is ook niet de oorzaak.

Blijft over het onderdruk filter in de vacuumslang tijdelijk te verwijderen en dan weer testen.

Ik zou bijna zeggen zet de oude kraan weer erop om te kijken of hij dan weer normaal rijd.
        Zolang de vlotternaald goed afsluit kan de carburateur niet overlopen/lekken.

Comment

Oke werkt het ook gewoon zonder die filter? Ja oude kraan plaatsen gaat hem niet worden want ik heb dus vanalles geprobeerd met de vlotternaad enz zelfs nieuwe carb gekocht omdat ik zo klaar was met het lekken en nu heb ik die nieuwe pomp erop zitten en het lekken is voorbij dus ik ben daar echt blij mee haha alleen ding moet gewoon goed functioneren... gaan die filters vaak kapot of raken ze vaak verstopt? Kan ik die ontluchtingsslang doorblazen of heeft dit geen nut?

Comment

De meeste scooter hebben die ondrukfilter niet eens ertussen zitten,dus die kun je verwijderen.
            Benzine en luchtfilters kunnen verstopt raken,je kan dan alleen vernieuwen.

Comment

Heb de filter ertussen uit gehaald en het probleen is er nog steeds ben echt einde raad... aanvoerslang ook losgekoppeld toen de motor liep en toen spoot het ook gewoon echt goed eruit..

Comment

Jouw skipper 125 LX is toch een 2 takt ?

Heb je al een nieuwe bougie geplaatst met de juiste hittgraad?

Het is wel een raadsel dat hij niet meer goed loopt na het verwisselen van een kraantje ,ik ga nu denken dat er ook iets anders gelijktijdig defect is geraakt
                Als de benzine toevoer goed is dan is het volgende de carburateur controleren.

-Gasnaald die los zit of te laag afgesteld(standaart is midden)?
                -Vlotterniveau niet op juiste hoogte of de vlotternaald is niet goed ingehaakt waardoor hij te vroeg afsluit?
                -luchtfilter verstopt en krijgt te weinig lucht bij volgas?
                -Een vuiltje in de sproeiers of misschien toch een iets te kleine sproeier?

Andere mogelijkheden:

-Haarlak/deo spuiten op het spruitstuk waar die valse lucht zou kunnen hebben.( bij een lek verandert het toerental)
                -Scheurtje in de keerring van de krukas,(valse lucht) ( Alleen bij 2 Takt
                -Massa controleren van elektrische onderdelen. (loshalen, schoonmaken, aanhalen)
                -Een andere CDI "lenen" bij een dealer.

Als je het na deze punten niet vind dan weet ik het ook niet meer

Comment

Ik ga de punten eens nalopen, beginnen met de carb! Gasnaald staat in het midden standaard en met de vlotter was ook niks aan de hand voordat ik de kraan heb verwisseld. Hij reed daarvoor gewoon super haha denk toch eerder dan een vuiltje in de carb ofzo. Nieuwe bougie ga ik ook eens proberen die kunnen altijd stuk gaan idd en de deo test is ook een goede want nu komt het natuurlijk aan dat ie op vacuum loopt en dan is de kraan nog gevoeliger voor valse lucht want eerst stroomde de benzine er vanzelf in ( toen de kraan stuk was )

Comment

Ik heb waarschijnlijk het probleem gevonden! Na het schoonmaken van de carb en het dubbelvouwen van mijn vacuumslang zodat hij constant benzine kreeg. Heb de deo test gedaan bij het spruitstuk en deze pakking is dus lek, het toerental zakt meteen in zodra ik deo spuit en omdat je nu ook gaat letten op het geluid hoor je hem ook echt goed sissen en zodra ik op de carb druk is het sissen weg ( het geluid van valse zuigende lucht) dus maar eens snel een nieuwe pakking bestellen en hopelijk is gedonder dan weg haha

Comment

Gelukkig maar dat je het probleem gevonden hebt ,omdat hij goed liep tevoren en je alleen een kraantje vervangen had verwacht je eigenlijk geen ander probleem en dan word het zoeken.

Comment

Ja idd blijft een zoektocht, heb me spruitstuk gedemonteerd en hij is zelfs helemaal ingescheurd aan de onderkant dus geen wonder dat hij valse lucht trekt haha, ik wil dus een nieuw spruitstuk kopen alleen kan ik hiervoor echter geen pakking vinden...

Comment

Vaak zit er een rubber randje ( verdikking) onder en heb je geen pakking nodig.
                          https://www.sip-scootershop.com/NL/P...iABEgLn4vD_BwE

Pakking papier kopen en zelf snijden of silicone pakking zou je ook kunnen gebruiken.
                          De schroefjes van het spruitstuk mogen niet te hard aangedraaid worden!

Silicone pakking zoals hieronder of een andere olie en benzine bestendige silicone pakking,
                          https://www.scooterdiscounter.nl/vlo...siliconen.html
                          Last edited by Eddy22; 15 March 2020, 19:56.

Comment

Oke thanks ik zie idd dat er een verdikking op het spruitstuk zit dus jij zegt dat ik eigenlijk geen pakking hiervoor nodig heb?

Comment

Je kan wat vloeibare pakking smeren maar als het pasvlak van het blok mooi glad is dan is het in principe niet nodig om er een extra pakking onder te maken.

Comment

Probleem zo goed als opgelost, nieuw spruitstuk erop gezet ( probleem bleef zich herhalen) uiteindelijk het vlotterniveau een stuk hoger gezet lipje iets verbogen en hij blijft nu doortrekken met vol gas! Echter reageert hij niet meer goed op het gas nadat ik stukjes vol gas rij, alsof hij nog steeds te weinig krijgt valt een beetje dood ofzo moet dan met me gas spelen... gasnaald of luchtschroef? Hiervoor deed hij dit zeker niet.

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
                                Working...
                                X