Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Carterkap

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Heb je al een andere bobine geprobeert?
    Ook als de waarder goed zijn is al vaker meegemaakt dat het toch de bobine was.

Wel zit de shoke gewoon op de carb maar niet aangesloten
    De E-shoke werkt ook op warmte er zit een was in wat uitzet op warmte zodat de choke eraf is met warme motor,(de sproeiernaald kan hangen en blijft dan open staan.)

Beter is om er dan een handchoke op te plaatsen,dan weet je zeker dat de choke eraf is ook i.v.m afstellen stationair/luchtschroef.

Werking van de elektrische choke.
    De warmte die door de PTC-weerstand gemaakt wordt, zorgt ervoor dat de thermische was gaat uitzetten.
    Het membraan drukt de zuigerstang en zuiger naar beneden.
    De sproeiernaald sluit de benzinesproeier af en de luchtschuif sluit de luchttoevoer af.

Comment

Nee nog niet geprobeerd wel meteen een nieuwe besteld en die komt morgen binnen ( ik hoop echt dat het dat is )
      Met de shoke heb ik eigenlijk nooit problemen gehad maar mischien inderdaad wel verstandig om er een handshoke op te zetten alleen is het zo een gedoe om steeds met buddy Seat eruit te pakken om de shoke aan/uit te zetten. Is het mogelijk om op die Mikuni 20,5mm een handshoke te zetten? Wat gebeurd er als ik de elektrische shoke gewoon helemaal demonteer en het gat gewoon afdop?

Comment

Wat gebeurd er als ik de elektrische shoke gewoon helemaal demonteer en het gat gewoon afdop?
        Geen idee of je dat gewoon kan afdoppen.

Ik bedoelde de handchoke ook als afdichting,Mikuni heeft meestal andere chokes maar omdat jij een met E-choke
        uitvoering hebt zal een gewone handchoke ook passen.( vergelijk afsluiter )

Je kan er trouwens ook een kabelchoke van maken of het gemakkelijkste de E-choke weer erop.

https://www.zandri.nl/motoronderdele...phva-phvb.html

Comment

aah oke dan ga ik eens kijken voor mij is de elek shoke geen optie want deze aansluiting zit niet op deze gemaakte kabelboom! Ik heb net de nieuwe bobine gemonteerd en ook dit werkt niet, ik moet wel zeggen dat hij wel beter van z’n plek afkomt nu en niet van stilstand aan het stotteren is als voorheen. Ik heb ook nog een de nieuwe cdi in combinatie met de nieuwe bobine uitgeprobeerd maar ook dan blijft hij hetzelfde probleem vertonen, ik ga de shoke eraf halen want dat is het laatste wat het nog zou kunnen zijn, al lijkt het me sterk dat deze ineens aangaat terwijl hij niet aangesloten zit en voorheen ook nog nooit zoiets heeft vertoont.

Comment

Probleem gevonden! Zonder luchtfilter rijd hij dus ik heb mijn filter eens opengemaakt, en omdat ik hier gaten in heb geboord 4 maanden geleden is het filter ( schuim ) meegedraaid met de boor en daardoor waren het allemaal vrotjes geworden en blijkbaar verstopt gaan raken voor de aanzuiging naar de carb... De scooter rijd nu weer alleen wat beroerde afstelling ( zonder filter ) koud gaat hij als een raket en heeft hij enorm veel pit maar zodra hij warm is niet, ook reageert de luchtschroef bijna niet ( komt bijna niet hoger in toeren) zoals je mij vertelt hebt af te stellen. Weet jij wat dit kan zijn? Heb al een ander filter schuim erin gezet om met filter te rijden maar dan komt hij gewoon ‘ niet’ van z’n plek en stottert hij weer als een gek zoals hij al eerder deed maar dan helemaal extreem!

Comment

Een 2T heeft koud altijd iets meer vermogen dan met bedrijfstemperatuur.

Je schreef dat je scooter ineens niet meer goed liep,zit niet ergens een super klein stukje schuim in je carburateur vast?
              Daarvoor liep de scooter goed dus ik zou het in de carburateur gaan zoeken en alles goed met perslucht doorblazen.

Comment

De scooter liep weer goed maar vonkte uiteindelijk niet
                meer dus ik was er best klaar mee en heb het originele blok er weer onder geschroefd aangezien de Vespa nu mijn vaste en enigste vervoer is geworden Haha alles werkt weer naar behoren en en blokje loopt goed, alleen nu werkt mijn tankmeter niet meer ( bij het vorige blok en andere kabelboom ook al niet) daarvoor heeft hij altijd gewerkt alleen nu vraag ik me af wat kan er aan kapot zijn is het de sensor zelf? En waar zit deze precies? Moet hiervoor de tank gedemonteerd worden? En hoe gaat dat in zijn werk bij een Vespa s?

Comment

Kunnen 3 dingen zijn: Vlotter in je tank blijft hangen, ergens een los contact, of je teller is kapot.
                  De vlotter is een buis bovenkant tank waar die in een gat geschoven word.

Als je de buddybak verwijdert kom je er waarschijnlijk al aan.
                  Je kan kijken met een Ohm meter of de weerstand veranderd als je de vlotter omhoog schuift.
                  Kabels kun je ook doormeten met een ohm meter.

Comment

Probleem verholpen, na het doormeten erachter gekomen dat de benzine niveau meter defect was deze vervangen en aangesloten. Zodra je het contact aan zet en de benzine niveau meter die in je tank gaat heen en weer beweegt zie je dat je teller ook op en af loopt! Bedankt Eddy
                    Last edited by Nckk2; 9 August 2020, 23:43.

Comment

• Graag gedaan ,een werkende benzine meter is makkelijker dan het aantal kilometers steeds bijhouden

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
                      Working...
                      X