Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Claxon speedfight 2 - 2008 werkt slecht

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Claxon speedfight 2 - 2008 werkt slecht

Goedemiddag allemaal,

Ik hoop dat mijn vraag hier goed staat, zo niet dan hoor ik het wel als die verplaatst word :)

Ik heb sinds kort een peugeot speedfight 2 - 2008 gekocht als opknapper. Motorisch is hij helemaal in orde, verlichting heb ik in orde gemaakt en de paintjob is opnieuw gedaan.

Nu is hij bijna af maar resteert mij één probleem, de claxon werkt nagenoeg niet.

Ik heb de claxon unit opzig al vervangen om uit te sluiten dat het deze qas, deze was ook aardig verroest.
    De nieuwe claxon heeft hetzelfde probleem: Je hoort dat er wél stroom naartoe gaat omdat je de claxon heel licht hoort 'kraken' maar een fatsoendelijk geluid komt er niet uit.
    Ik zal er een bij vermelden dat dit probleem zich voordoet met zowel de scooter gestart als op de accu (niet gestart)
    Nu heb ik ook de accu al vervangen omdat deze ook gewoon slecht was echter blijft het probleem zich voordoen, dat verteld naar mijn mening dat er twee mogelijkheden overblijven:
    -probleem met de massa (niet genoeg stroom door kabel)
    -zekering kapot.

Nu mijn vraag, weet iemand waar ik het moet zoeken voor de massa van mijn claxon? Zijn dit de twee blokjes die in de voorkap aan het frame bevestigt zitten met een soort 'gips' er in? Of moet ik dit ergens anders zoeken?

Ook kan ik de zekeringen niet vinden, dit terwijl ik alle kappen er af heb gehad. Wel vond ik in de buurt van mijn accu een kabel met een blauw kopje, ik vermoed een aansluiting ergens voor. Echter zit er hier niks op aangesloten, ik vraag mij dus ook af waar deze voor dient.
    Weet er iemand of er een aparte zekering zit voor de claxon, of waar ik het überhaupt moet zoeken voor de zekeringen van deze speedfight?

Ps. Mijn knipperlicht, remlicht doen het wel gewoon, zowel met draaiende als niet draaiende motor.
    Normale verlichting doet het ook, alleen met draaiende motor maargoed dit is nornaal.

Het enige waar dus een probleem zit is de claxon en ik vermoed de massa ervan.

Sorry voor de lange lap tekst, hopelijk heeft iemand hier een andwoord op want ik weet momenteel even niet meer waar ik het moet zoeken.

Alvast bedankt voor alle reacties!

Ps. Het gaat om een AC speedfight

De zekering is in een houder naast de accu geplaatst.
    Zover ik weet is een claxon nooit apart gezekerd.

Doet de claxon het wel met 2 draadjes aan de accu?
    De massa is op èèn kabel aangesloten die naar de accu loopt,meet de weerstand b.v. met een ohm meter om kabelbreuk enz uit te sluiten.
    Ik vermoed dat het probleem zit in de schakelaar, kijk de draad erheen en de schakelaar zelf eens na.

De blokjes zijn keramische lichtweerstanden zodat de lampjes niet doorbranden.
    https://www.zandri.nl/elektrisch-ged...-ac-zwart.html

Wel vond ik in de buurt van mijn accu een kabel met een blauw kopje, ik vermoed een aansluiting ergens voor.
    Kan de aansluiting voor een temp sensor zijn, vaak zijn de kabelbomen voor een AC en LC hetzelfde.

Comment

Hey.

Top hartstikke bedankt voor de reactie!
      Inmiddels ben ik er achter waar het probleem zat, misschien wel interessant voor de mogelijke lezers in de toekomst:
      Mijn zekering was gewoon goed, massa was ook goed, het probleem zat hem in de aansluiting van de kabelboom op de kabel die naar het linker handvat gaat waar de claxon knop op aangesloten zit.
      Op een of andere manier waren de connector pinnetje geoxideerd, heel gek want bij alle andere pinnetjes was dit niet het geval. Vermoedelijk vocht tussen gekomen ofzo.

Ik heb dit vrij makkelijk op kunnen lossen door met een kleine platkopschroevendraaier eeret het zwaar geoxideerd gedeelte af te krabben. Schoon te blazen, en erna wat contactspray voor elektronica er op en voila. Zo goed als nieuw

Nogmaals dank voor de reactie, van mij mag er een slotje op.

Comment

Graag gedaan en bedankt voor de terug koppeling.

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
        Working...
        X