Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aerox valt uit bij gas

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aerox valt uit bij gas

Het betreft een yamaha aerox 2006 met een 70cc cilinder 17,5mm carburateur en een yasuni uitlaat. Heb de brommer gekocht toen die alleen op remreiniger liep. Toen heb ik de carburateur en sproeiers gereinigd en de naald die de vlotter vast houdt recht gebogen (deze was scheef waardoor die overliep en lekte) nu loopt ie wel stationair (voor een tijdje) en lekt die niet meer (voor wat ik nu kan zien) maar zodra ik gas geef of hem te lang stationair laat lopen Bwaaaaap valt ie uit. Behalve wanneer ik hem +- 30 seconden stationair laat draaien. Dan kan ik heel even gas geven dat ie net rijdt maar dan valt ie weer uit. en er zit geen accu in, kan dit het probleem zijn? (Ben verder geen expert in brommers) Soms start die ook moeiliik. ik doe er een filmpje bij

https://vimeo.com/500175117

Ook zit er in het kapje voor waar volgens mij de accu hoor te zitten dit. Kan dit een probleem zijn? Zie foto https://ibb.co/FKpdYXh

Het toerental van de scooter in het filmpje loopt op terwijl hij stationair loopt wat wil zeggen dat er niet genoeg benzine toevoer is.
    Vlotternaald staat standaard op de middelste stand.

Controleer de vacuumslang naar de benzinekraan op lekkage /scheurtjes.,
    Controleer benzinekraan ,als je aan de vacuumslang zuigt moet de benzine er uitstromen omdat dan het membraan de toevoer opend.
    Controleer ook op vacuum lekkage bij het spruitstuk met b.v deo .( daarvoor moet hij wel stationair blijven lopen)

Accu hoeft niet perse ,de stroom die nodig is om te kick-starten en te rijden komt van de lichtspoel.
    Zonder accu met contact op aan doen de knipperlichten en remlichten het niet omdat die via de accu stroom krijgen.

Comment

Volgensmij heb ik geen vaccuum slang... IMG-20210112-WA0007.jpeg
      dit is een foto van mijn carburateur.

Wel sluit mijn vlotterbak niet helemaal mooi af waar de pakking zit wegens een klein hapje eruit maar dit zou geen probleem moeten zijn toch?

Zou een grotere sproeier niet een idee zijn?

Comment

Pakkingen horen goed af te sluiten of een stukje eruit iets uit maakt kan ik je niet zeggen.
        Op de lucht aansluiting zit bij jou een slangetje met een Tie-wrap zo te zien.
        De carburateur verwarming ( koelvloeistof) is niet aangesloten.

Op de olie aansluiting zit niets die is open, je mengt dus zelf de benzine 1:50 neem ik aan.
        Wel de olie aansluiting afpluggen .

Een grotere hoofdsproeier ? heeft hij dan nooit gelopen met die carburateur?
        Hoofdsproeier heeft niets te doen met stationair blijven lopen.
        Hoofdsproeier ligt ook aan luchtfilter en soort uitlaat.

Gaat over DR70?
        17.5 Dellorto + std luchtfilter: sproeier 82 (begin bij 85 )
        Last edited by Eddy22; 15 January 2021, 19:13.

Comment

Het is een 17,5mm carb. Ik denk dat die zwarte slang die vazt zit met tie rip de olieslang was. Die komt achter de gasschuif uit. En ja ik tank mengsmering

Comment

Ik denk dat het probleem bij de vlotter ligt aangezien hij wel even goed loopt als hij een tijdje stil heeft gestaan

Comment

Het is een 17,5mm carb. Ik denk dat die zwarte slang die vazt zit met tie rip de olieslang was. Die komt achter de gasschuif uit. En ja ik tank mengsmering
              De olie aansluiting is dat kleine nippeltje bij de koelwaternippels.
              Die met de Tie-wrap achter de gasschuif is voor de lucht.

Comment

Lucht komt toch gewoon door de luchtfiler? Sorry als dat een domme vraag is

Comment

Die met de Tie-wrap achter de gasschuif is voor de lucht.
                  Sorry misschien was ik niet helemaal duidelijk , met lucht bedoel ik bij die nippel de vacuum lucht aansluiting wat normaal naar de benzinekraan gaat en bij jouw carburateur afgesloten is.

Hiernog meer informatie over Aerox carburateur
                  https://www.scooterhulp.com/forum/sc...met-verwarming
                  Last edited by Eddy22; 15 January 2021, 18:43.

Comment

Hey dat gaat over de standaard carb maar zal het even doorlezen

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
                    Working...
                    X