Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

hoe demonteer ik mijn achterwiel van miijnBTC RIVA

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoe demonteer ik mijn achterwiel van miijnBTC RIVA

Beste forum leden hoe kan in mijn achterwiel er uit halen voor een band te vervangen
    Uitlaat er af En dan de moer demonteren of moet er nog meer gebeuren

Het is idd uitlaat eraf en moer losdraaien enz.

De wielmoer kan erg vast zitten een luchtratel of dop met een flink verlengstuk is handig. ( achterrem inknijpen en dan losdraaien)
    Vergeet niet de achterrem los te spannen voordat je het wiel eraf haalt anders blijf je op de remschoenen hangen.
    Uitlaatpakking kun je het beste gelijk vernieuwen.

Steun demonteren.
    riva.jpg
    Voor de lager/schokbreker steun op het wiel heb je waarschijnlijk ook nog een poelietrekker nodig om het lager eraf te krijgen?

Als je de band zelf gaat vervangen dan heb je grote bandafnemers nodig en bandenvet.
    Het lastigste is om de band los te drukken van de velg...
    Last edited by Eddy22; 3 January 2022, 23:02.
    ScooterHulp supermoderator

Comment

Eddy 22 Bedankt voor uw reactie het is gelukt maar ik wil nog wel een paar tips toevoegen Als de moer er af en de hulpsteun ging er bij mij gelukkig goed af die zit op de achteras
      dan zou het wiel er af moeten kunnen maar dat is niet helemaal waar Ik heb ook de 2 schokdempers met veer aan beide kanten los gemaakt aan de onderkant zodat de achteras wat meer kan zakken
      Ik heb de band leeg laten lopen omdat hij anders niet niet langs een steun kan passeren toen was hij er af Heb de nieuwe band weer gemonteerd het wiel er met lege band op de as geschoven
      De hulpsteun terug gemonteerd en vast gezet en de uitlaat weer gemonteerd Zo zie jemaar dat er best wel veel bijkomt kijken
      misschien dat een ander daar weer iets aan heeft
      mvrg e de waele

Comment

Bedankt voor de tips hier hebben andere lezers ook voordeel van.
        ScooterHulp supermoderator

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
        Working...
        X