Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

NRG benzine luchtfilter

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• NRG benzine luchtfilter

Beste Forumleden,

Setup: alles standaard, uitlaat ontgrensd, vario ontgrensd, loopt 80km/u op scooterteller. De scooter heeft een benzinekraantje en dus geen vacuumslang!

Ik ben een trotse bezitter van een piaggio nrg mc2 extreme. Als de scooter eenmaal gestart is rijdt hij perfect. Maar sinds een tijdje start hij heel moeilijk, je moet volgas geven en dan start ie na vaak kicken en komt ie traag op toeren.

Ik heb de carburateur opengehaald, nachtje in benzine gelegd, goed schoon en droog gespoten met de compressor, en ook de vlotternaald gecontroleerd en schoongemaakt. De bougie was zwart en nat, dus ik heb de sproeier veranderd van 74 naar 68. Hij start nu makkelijker maar er komt nog steeds benzine in de luchtfilter terecht. Hij trekt geen valse lucht en membraan heb ik ook gecontroleerd. Ik heb het internet flink doorgespit en heel veel topics hierover gelezen, maar ik zit nog steeds met dit probleem. Dus ik hoop dat hier iemand een oplossing weet, want de lucht in de tuin is niet te harden ;)

Bij voorbaat dank voor eventuele tips !
    Last edited by Baotian_B; 24 May 2014, 01:39.

Choke defect?

Comment

Dat dacht ik ook in eerste instantie, nieuwe choke besteld, oude eraf gedraaid, getest op een accu, en hij zette wel iets uit, iets van 2mm en die nieuwe 5mm. Maar goed nieuwe is immitatie, en niet de originele, en daarbij ook nog eens een andere stekker. Dus ik dacht eigenlijk, een choke is of kapot of niet, dus hij zal dan nog wel goed zijn.

Maar klopt mijn redenatie wel? Of kan een choke ook half defect zijn?

alvast bedankt voor eventuele reacties :)

Comment

Nee waseen elektrische choke doetvhet wel of niet dus denk dat de oude nog goed was.....
        na het rijden altijd je venzinekraan dichtzetten anders heb je kans dat je motortje verzuipt!
        sproeier die je gewisseld hebt heeft geen nut want voorheen liep en startte die daar toch goed mee!
        Last edited by f1000; 26 May 2014, 21:05.

Comment

hoi F1000 ;)

bedankt voor je reacties. Nou de bougie was zwart en nat, en na het installeren van de nieuwe sproeier, drie maten kleiner van 74 naar 68 startte ie wel gelijk. Maar inderdaad,het benzinekraantje draai ik sowieso dicht. Maar aangezien ik zeer gesteld ben op mijn nrg en hem graag gewoon goed functionerend wil hebben, blijf ik me erover buigen hoe het kan dat ie bij stilstand benzine kan lekken, als je de carburateur dan van buitenkant bekijkt, zie je gewoon dat het luchtstelschroef onder zit..en als je luchtfilter eraf haalt zie je gewoon een plasje liggen rechtsvoor waar de carburateur de luchtfilter ingaat. Het kraantje dichtdraaien heeft dus ook eigenlijk weinig zin, want de hoeveelheid benzine in de slang nadat je de scooter uit hebt gezet, is al voldoende om over te stromen.

En ik weet dit niet zeker, maar kan het niet zo zijn dat sproeiergaatjes op den duur groter worden? Want laatst had ik een zenith die niet meer vooruit wilde, en toen bleek de sproeier die erin zat, maat 58 net zo groot te zijn ongeveer als een 74, toen heb ik er een nieuwe 58 ingedaan en hij liep direct perfect, maar goed dit is uiteraard los van mijn nrg probleem. Ik las wel overal dat het de vlotternaald zou zijn, nou lijkt mij dat deze er nog gewoon goed uitziet, of kan het zo zijn dat het puntje van het raketvormige vlotternaald aan slijtage onderhevig is en op den duur niet meer goed werkt? Want er zit een mechanisme op, dat als je het topje naar beneden drukt, er een gat ontstaat in de naald waardoor de benzine de vlotter in kan stromen. En dat ziet er wel gewoon goed uit.

Dus andere tips en adviezen zijn hartstikke welkom :)
          Last edited by Baotian_B; 26 May 2014, 22:19.

Comment

Tja een vlotternaald kan slijten en dan dicht ie niet goed meer af. Ik zou dat is ff testen. Want ik denk dat je vlotterkamer overstroomt doordat je vlotternaald niet goed meer afsluit. Een sproeier wordt niet vanzelf ruimer.dan moeten ervecht wel duizend3n liters doorheen zijn gestroomd.

Comment

En hoe kan ik de werking van de vlotternaald testen dan? carburateur verwijderen, benzineslang aansluiten, vlotter naar boven houden en kijken of er benzine uit de vlotternaald komt ?

Comment

Ja zeker, jekan ook je benzine slang van de carburateur afhalen en dan na een paar uur of een nachtje kijken af de zaak dan nog nat is.....wedden dat je vlotternaald niet goed afsluit

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
                Working...
                X