Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Verlichting werkt niet meer + afstellen carburateur

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verlichting werkt niet meer + afstellen carburateur

Hallo iedereen,

Ik heb gisteren een Peugeot Vivacity Sportline uit 2005 gekocht. Echter is hier wel van alles mis mee. Nu wil ik zelf er gaan sleutelen voor heb de volgende problemen:

Verlichting
    De vorige eigenaar heeft een licht knopje in de buddy gemaakt om zijn verlichting aan te doen? Dit omdat het niet meer werkte... (erg vaag) Toen ik hem kocht werkte de lampen, knipperlichten, elektrische start niet. Ik heb een nieuwe accu gekocht en een nieuwe zekering 5W en deze erin gezet en het werkte! Mits ik het licht knopje in de buddy op aan had gezet, het grote licht aan gezet had. Vervolgens startte hij elektrische en al.

Maar net ineens stopt het ermee? Na een tijdje rijden werkt alleen de knipperlichten en verder geen koplamp geen achterlicht en geen dashboard licht. Als ik bijvoorbeeld mijn knipperlicht aan deed dan werkt het maar geen dashboard licht. Doe ik mijn knipperlicht uit dan gaat mijn dashboard verlichting weer aan voor een deel? Maar meer dan dat word het niet.

Nu wil ik het licht knopje in mijn buddy loskoppelen want de ene kabel gaat naar de accu en dan ander loopt volgens mij ergens naar de voorkant van de scooter. Dus het liefst wil ik dit er tussen uit halen, maar is de vraag hoe sluit ik dan alles aan zodat het werkt zoals het zou moeten werken? En hoe krijg ik mijn verlichting weer aan de praat?

Carburateur - Probleem 2
    Tijdens het stil staan loopt de scooter niet stationair en moest ik zachtjes gas bijgeven om hem aan te houden. Als ik optrek bij een stoplicht dan stottert hij een beetje (inhouden) maar vervolgens loopt de scooter goed als ik eenmaal vaart maak. Nu heb ik zelf de lucht schroef op 360 + 180 graden gedraaid dus eerst helemaal dicht en dan anderhalf keer rond. En de stationair schroef helemaal open. Hij heeft nog een klein beetje moeite met stationair lopen maar houd het aardig lang vol. Als ik optrek dan gaat dat heel hard! En als ik harder als 30 km/uur rij dan daalt hij niet goed in zijn toeren waardoor hij door blijft gaan zonder gas te geven. Welke schroef moet ik nu zo draaien zodat dat niet meer gebeurd? Ik ging even test rijden en schok er van omdat ik dus niet meer goed kon remmen en bijna het kruispunt overging door dat de scooter probeert te pushen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en probeer een manier te vinden om dit op te lossen zodat ik zonder problemen gewoon kan gaan rijden.

PS: beginner m.b.t. klussen aan de scooter weet wel het een en anders.

Alvast bedankt!

The Hoff,

een schema van jouw scooter vind je hier https://www.scooterhulp.com/attachmen...6&d=1355265917

Op dit schema kun ze zien hoe het origineel moet aangesloten zitten.
    Maar zo te lezen wordt dit een hele klus want ik lees dat er allerlei vreemde dingen gebeuren die niet horen.

Ik zou al eens beginnen met het vervangen van de lamp in je koplamp want ik denk dat deze al de gloeidraad van het dimlicht kapot heeft.

Edit: ik heb even een screenshot gemaakt van bovenstaand schema en alles rood gemaakt wat te maken heeft met je verlichting zijnde koplamp, achterlicht, daschboardverlichting en controle lamp grootlicht in je dashboard.

peugeot viva sportline verlichting.png
    Last edited by Airbender; 22 April 2016, 17:33.
    Mvg,

Hans.

Comment

UPDATE

Ik heb nu dus gezien dat er een geschakelde plus zit? Dus van het licht knopje gaat er 1 naar de accu in pool en de ander naar een zekering van 7,5 en vervolgens naar de koplamp. heb deze kabel los gehaald en nu werkt het grootlicht alleen als ik rij. en het achterlicht werkt alleen als ik rem (remlicht dus).

Maar het grootste probleem is dat de scooter zelf wilt rijden? Ben als ik hem start dan is hij rustig voor 3 seconden en vervolgens geeft hij zelf vol gas. Heb zitten draaien aan de stationair en luchtschroef dus weet nu niet meer hoe deze moet staan.

Om te beginnen moet de stationair schroef helemaal open staan? En de lucht schroef 1,5 draai open toch? Maar het leek alsof hij nergens op reageerd als ik daar aan draai. Hij blijft gewoon vol gas geven.

Nu blijkt dat ik de stationair schroef kwijt ben geraakt tijdens het rijden en nu startte hij helemaal niet en heb er dus even een klein schroefje ingedaan en nu start hij moeilijk en geeft hij nog veel meer gas vanzelf? Heb direct een nieuwe schroef besteld. Heeft er iemand een idee wat ik hier mee aan moet? Alvast bedankt!

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
      Working...
      X