Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Scooter start heel moelijk.

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Scooter start heel moelijk.

Oke ik heb een probleem.
    Ik heb een scooter die heel moelijk start. Ik zal alles even op een rijtje zetten.
    Een tijdje geleden had mij scooter compressie verlies, tijden het rijden viel mijn scooter uit en ging met veel gepruttel en kick weer aan. Eenmaal op school deed hij niks meer. Dus op de trailer naar huis gebracht. Thuis nieuwe cilinder en zuiger bestelt, bougie em luchtfilter. En er op gemonteerd en het probleem was verholpen. Dus weer een maand en een beetje kunnen rijden zonder problemen. Maar gisteren start ik in de ochtend mijn scooter in 1x niks aan de hand. Vervolgens wil ik op school de scooter weer starten om naar huis te gaan maar hij doet niks. Na een helen tijd kicken gaat hij aan. Met de elektrische start slaat hij niet aan maar draait wel rond. Met de kick overgens ook heel moelijk aan te krijgen. Dus na een tijd aan gekregen en mee naar huis gereden. Onder weg even uit gedaan om te checken maar nog doet de elektrische start niks wel met de kick. Eenmaal thuis extra massa kabel aangelegd toen dacht ik dat het probleem opgelost was. Maar de volgende ochtend gebeurd en nog steeds niks met de elektrische start maar wel heel lastig met de kick aan te krijgen.

Iemand een iedee wat er aan de hand kan zijn.

Het betreft een Peugeot V-Clic uit 2008
    Last edited by MacaroniTV; 11 January 2017, 01:05.

Staat de scooter binnen of buiten s'nachts?

Comment

Originally posted by smitmh View Post
      Staat de scooter binnen of buiten s'nachts?

Scooter staat s'nachts buiten

Comment

Zijn de kleppen goed gesteld?
        Wat doet de startmotor wel gaat hij wel rond maar langzaam of echt helemaal niks?

Comment

Originally posted by Remco 1979 View Post
          Zijn de kleppen goed gesteld?
          Wat doet de startmotor wel gaat hij wel rond maar langzaam of echt helemaal niks?
          Bij het monteren van de cilinder heb ik de oude cilinderkop behouden, de kleppen stonden nog perfect (inlaat 0.10) (uitlaat 0.15)

De start motor daait gewoon snel rond zoals de start motor altijd draait.

Comment

Probeer eens 0,05 0,10 dat zijn betere afstellingen voor een bamiblok.

Comment

De scooter start weer normaal zonder iets gedaan te hebben, zou het biet iets met de koud zijn? Of misschien compressie verlies in de cilinderkop? En nog een vraag als ik een nieuwe cilindekop neem zal ik dan korte of lange kleppen nemen en wat is het verschil?

Comment

Originally posted by MacaroniTV View Post
                Bij het monteren van de cilinder heb ik de oude cilinderkop behouden, de kleppen stonden nog perfect (inlaat 0.10) (uitlaat 0.15)

De start motor daait gewoon snel rond zoals de start motor altijd draait.
                Ik had persoonlijk een nieuwe kop erop gezet.. Kijk de cilinder kon wel eens verrot zijn.. Maar de kop net zo goed.. Kleppen kunnen wellicht niet goed sluiten in de zittingen, of klep veren versleten.. En als je de oude gebruikt, altijd eerst service geven voordat je hem terug monteerd.

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
                Working...
                X