Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vreemd probleem Ludix [VIDEO]

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vreemd probleem Ludix [VIDEO]

Hoi!

Mijn Peugeot Ludix One heeft sinds een aantal weken een vreemd probleem.

Wanneer hij koud is loopt hij een aantal minuten goed waarna hij vervolgens met volgas langzamer gaat lopen en vervolgens verzuipt. Als ik het gas loslaat voordat hij drijgt uit te vallen, loopt hij wel nog stationair zonder problemen.

Ik heb hem naar de monteur gebracht en hij heeft de electrische choke (die ook kapot was) vervangen en de carburateur schoongemaakt, helaas zonder resultaat. Vervolgens ben ik teruggegaan en heeft hij mij diezelfde middag nog gebeld met het nieuws dat het dit keer was opgelost. Volgens hem kreeg hij te weinig lucht, dus heeft hij een gaatje geboord in de luchtfilter en de bougie vervangen. Opgelucht ging ik de weg op, om na 5 minuten weer tussen 5 en 10 km/u voort te pruttelen. Teleurgesteld en lichtelijk gefrustreerd ben ik voor de 3e keer teruggegaan en heb ik aangegeven dat het probleem nog steeds niet was opgelost. Hij zei dat het in dat geval nog maar een ding kon zijn; vuil in de tank. Maar daar ging hij niet aan beginnen, dus heb ik het zelf gedaan.

Gisteren heb ik de volledige tank en carburateur gedemonteerd en tot mijn grote verbazing vond ik na wat recidu een benzinefiltertje in mijn tank. Deze bleek afgebroken te zijn van de benzinekraan. Deze heb ik er uit gevist en de tank vervolgens schoongemaakt met wasbenzine. Daarna heb ik hem weer gevuld met schone benzine en een dopje Forté Moto Power I en II. Ook de carburateur heb ik weer volledig schoongemaakt.

Net alles weer in elkaar gezet en gestart, alles werkte naar behoren. Motor draaide goed. Maar toen ik er zelf op ging zitten hoorde ik een lichte geringel uit de uitlaat en na een paar minuten rijden was het probleem er weer.

Ik heb een filmpje gemaakt van het geluid van de uitlaat en wat er gebeurt bij volgas: https://youtu.be/9MdVXFN01Mg

Op dit moment weet ik niet meer wat ik nog kan proberen, dus ik hoop dat jullie nog advies hebben.

Alvast bedankt!

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
Working...
X