Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beslagen vizier verleden tijd.

Collapse

Header ad

Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beslagen vizier verleden tijd.

Beslagen vizier verleden tijd.

Van een motorrijdende vriend kreeg ik een uitgebreide mail met de oplossing van een probleem waar veel motor/scooter/brommerrijders last van hebben: een beslagen vizier. Nee, hij kwam niet aan met flauwe ideen voor ruitenwissers, zeemleren handschoenen of een emmertje sop aan het stuur. Hij wees mij op het bestaan van Pinlock.

De uitvinder – Derek Arnold – ontwikkelde dit systeem reeds in 1979 en heeft het sindsdien verder geperfectioneerd. In Nederland is dit product sinds 1997 op de markt.

Het principe is erg simpel: je bevestigt als het ware een soort ‘dubbele beglazing' aan de binnenkant van je vizier met behulp van pinnetjes. Er zijn systemen speciaal ontwikkeld voor diverse helmmerken, maar er bestaat eveneens een universele versie. Op de site van dit bedrijf vind je onder meer informatie over waar je het systeem bij jou in de buurt kunt kopen. Men garandeert dat je nooit meer slecht zicht hebt door regen, sneeuw en kou. Het is nu wel oppassen met te hard rijden in dat weer, want k onze collega’s van de motorpolitie zijn uitgerust met dit systeem!

De werking van Pinlock.

De Pinlock fog-free lens zorgt er op twee manieren voor dat het vizier niet beslaat. Ten eerste is de Pinlock lens gemaakt van een poreus plasticsoort dat gemakkelijk vocht absorbeert en weer afstaat aan de lucht; een hydrofiel plastic. Het plastic absorbeert op deze manier het vocht dat niet uit de helm weg kan wanneer deze gesloten is.

Bij plaatsing van de lens zorgt een silicone rand voor een luchtdichte kamer tussen het binnen- en buitenvizier. De luchtdichte kamer, dubbelglas, vormt een isolerende laag tussen de warme binnenkant en de koude buitenkant van het vizier wat de tweede manier is waarop condens op het vizier voorkomen wordt.

De lens wordt door middel van twee excentrische pinnen bevestigd aan de binnenkant van een normaal vizier van een helm. Hierdoor is de Pinlock simpel uitneembaar voor onderhoud en ook verwisselbaar voor een andere kleur (bv licht getint, donker getint, geel of oranje).

Last edited by Flaming Rox; 25 November 2008, 13:04. Reason: zie geen hand voor ogen in deze tijd!!

Fogcity Anticondens vizier folie

Gisteren heb ik in de FOGCITY anticondens folie ( bij Detlev Louis gekocht http://www.louis.de/_10723507c32fd7b890c4550d75238ab135/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&gr wgr=150&wgr=817&list_total=31&anzeige=0&artnr_gr=2 0012002 )

in het vizier van de Caberg Downtown S van m'n vrouw geplakt.

Dit vizier beslaat namelijk erg snel.

Gelukkig is dat nu verleden tijd! :)
    Kostte maar 17,95 en kan zeggen:

Highly Recommended!!!
    Last edited by Erjee; 13 March 2009, 09:47.

Comment

Af en toe de tanden poetsen helpt!
      En niet hijgen naar al die blondjes op racende Baotians natuurlijk .
      [SIGPIC]

[/SIGPIC]
      ............當您朝右边看时您什么都不能看到在左边!

Comment

M'n vrouw is hetro, hoor!

;)

En met een goed stel knagertjes!:D

Comment

:D:P
          hij is fijn

Comment

Jaa , maar je hebt natuurlijk ook stoere blonde heren die men onderweg tegenkomt . Dames noemen dat weer blondies ;)
            Ik ben wel eens in mijn been geknepen door een dame naast me bij het op groen gaan van stoplicht ...big smile op mijn verwonderde blik en weg was ze ...een opgevoerde 16 jarige boenderette lol
            (Nee geen hallicunaties na flesje fanta ..echt gebeurt hahaha )
            [SIGPIC]

[/SIGPIC]

Comment

Originally posted by SF2Heino View Post
              Ik ben wel eens in mijn been geknepen door een dame naast me bij het op groen gaan van stoplicht ...big smile op mijn verwonderde blik en weg was ze ...een opgevoerde 16 jarige boenderette lol
              Yeah baby! LIVE YOUR DREAM!!!!

Comment

Ik heb dezelfde en ik moet zeggen, het werkt maarrrrrr....
                Bij mistig weer beslaat het scherm raar genoeg in het midden en groeit dan uit naar buiten. Toen dit gebeurde kreeg ik een flashback en deed ik dat wat ik bij duiken k doe, ik smeerde wat spuug aan de binnenkant en voilla..het bleef helder!:D Eenmaal thuis heb ik de binnenkant met een dun laagje afwasmidel ingesmeerd en het doekje onder mn zadel gelegd.;)

Ohja..ook al werkt dit scherm, als brildrager val je tch weer terug op dat doekje hahaha...

Comment

Volgens my is het percentage blondjes op een Boatian veel kleiner dan het percentage donkerharige dames.
                  Ts maar net waar je op dat ogenblik op deze aardbol rydt met je scooter.
                  Wat Heino is overkomen heb ik nog nooit mee mogen maken.
                  Weet je zeker dat er niets in dat flesje Fanta heeft gezeten: misschien is het een combinatie van eet of drinkwaren die een dergelyke werking bewerkstelligt hebben....LOL.

Comment

oh...Gebeurt me dagelijks ..komt vast door mijn commando-birckenstocks en de juiste keuze after keuze: old spice :p

Heb dat effect soms ook op vrouwelijke dienders ..nee geen kerels , dames in uniform !!.
                    nou is het wel zo dat je eraan went gelukkig
                    Last edited by SF2Heino; 26 May 2009, 01:15. Reason: ' Scheer je weg !!!!! Kssst ! Ik wil niet !! "
                    [SIGPIC]

[/SIGPIC]

Comment

Dit artikel al jaren geleden uitgeprobeerd, vooral als je brildragend bent is dubbel vervelend; je visier beslaat en je bril wordt wazig door alle regen druppels. Maar.......helaas, ik vond dat dit ding geplaatst in het visier van je helm het probleem van beslaan niet voldoende oplost.

Comment

Goed systeem alleen voor mijn merk helm niet geschikt.
                        Tenminste mijn merk helm stond er niet bij op de site.

Comment

Er zijn systemen speciaal ontwikkeld voor diverse helmmerken, maar er bestaat eveneens een universele versie.
                          Dus ook voor jou helm.

Comment

ok bedankt
                            Ik zal eens kijken op de site

Comment

Of je boort (in een oudere helm) de reeds aanwezige gaatje in het visier wat groter zodat er wat meer lucht erbij kan.. En dan beslaat de boel ook niet meer.

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
                              Working...
                              X