Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Electrisch probleem?

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Electrisch probleem?

    Hallo allemaal,

    Vreemd probleem: als ik rem (zowel voor een als achterrem) gaat het toerental opeens veel omhoog.

    Na een paar keer inknijpen van de rem gaat het weer omlaag. Wat kan dit veroorzaken?

    Ik heb al een vervangen ( bobine, spr) maar het verbeterd niet. Het gaat om een Peugeot V Clic 2008.


  • #2
    Na een paar keer inknijpen van de rem gaat het weer omlaag. Wat kan dit veroorzaken?
    Ik neem aan remmen tijdens het rijden?


    Maak de vario open en kijk of de rolletjes versleten zijn of dat de vario zelf niet meer goed is.

    Mogelijkheden:
    -Vario wat niet goed schuift of klemt door vuiligheid.
    -Platte kantjes aan de rolletjes.
    -Rolletjes die blijven hangen.

    Het kan ook zijn dat de remschoenen in de koppeling slippen.
    Mogelijk dat de koppeling zelf soms klemt ( drukveer)

    Comment


    • #3
      Ga ik dat eerst eens proberen. Het b lijft wel vreemd dat als je de rem inknijpt terwijl de scoot op de bok staat dat dan het toerental opeens heel erg veranderd. Maar bedankt voor de tip. Ik kom er op terug.

      Comment


      • #4
        Ik ging ervanuit zoals ik schreef dat het remmen tijdens het rijden gebeurde.

        Nu is het een ander verhaal..
        Als de CDI kapot is dan merk je dat meestal in hogere toeren,die zal denk ik nog goed zijn.
        https://www.scooterhulp.com/forum/sc...harge-ignition

        Is de accu nog goed,minimaal 9 Volt te meten tijdens het electrisch starten. (test om te zien of de accu nog genoeg vermogen heeft)
        Als de scooter loopt meet je dan 13,5 volt of meer en met de motor uit rond de 12 volt? ( test om te zien of de gelijkrichter werkt en de accu geladen word)

        Ik denk nu meer aan de massa aansluitingen van de accu naar het frame en blok en startmotor.
        Kijk ook naar de massa aansluitingen / stroomstekkers van je achterlicht omdat die in verbinding staan met je remhandels.
        Controleer met een multimeter je kabels op kabelbreuk door middel van de Ohm stand of piep signaal.
        Trek ook de stekkers overal af en let op oxidatie en maak ze eventueel zuiver met contaktspray.

        Last edited by Flaming Rox; 20 March 2020, 17:26.

        Comment


        • #5
          Ik heb idd al een nwe Cdi gekocht, de accu geeft 14,2 volt bij lopende motor dus dat zal ook wel goed zijn. Zit het blijkbaar toch in de bedrading zoals ik al dacht? Heeft het zin een andere kabelboom te kopen, deze die er in zit is best beschadigd.

          Last edited by Flaming Rox; 20 March 2020, 17:26.

          Comment


          • #6
            Lijkt inderdaad op een massaprobleem.
            Nieuwe draadboom kun je altijd nog kopen maar voor je geld uitgeeft zonder dat het je probleem verhelpt, kun je beter even meten, zoals Eddy ook al zei.

            Wat je even snel zou kunnen proberen is even snel zou kunnen proberen is een provisorische draad leggen tussen de minpool van je accu en een blank stuk metaal van je motorblok.

            Last edited by Flaming Rox; 20 March 2020, 17:25. Reason: Beste Hans, graag via R.P. of in mededelingen sectie plaatsen, bvd, Mies
            Mvg,

            Hans.

            Comment


            • #7
              Hallo allemaal,

              Weer wat verder, maar zonder resultaat. Alles doorgemeten en de bedrading lijkt goed te zijn, goede aarde wan t de multimeter geeft rond de nul aan. draden gecontroleerd op breuk of slijtage, nix te zien.

              Wat raar blijft is dat de scooter goed start, goed rijdt, maar opeens bij het remmen nog maar de helft van de power heeft. Weer rem in knijpen en de toeren schieten omhoog. Weer remmen en toeren weer omlaag. Alles electrische zaken werken goed verder. Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is iets met de ontsteking/stator?

              Comment


              • #8
                Ik dacht meteen aan een elektronische begrenzer welke met coderingen werkt, zoals de rem inknijpen in een bepaalde volgorde.
                Maar aangezien het hier een Peug V-clic betreft acht ik de kans klein dat dit op je voertuig zit gemonteerd.

                Desalniettemin is het goed mogelijk dat er een andere CDI is gemonteerd als de originele.
                Dit is echter een aanname van mijn kant, aangezien er wat relevante info ontbreekt.

                Comment


                • #9
                  Er zit idd een andere Cdi in. Zou dat van invloed kunnen zijn dan? Bij de oude Cdi waren de problemen hetzelfde, een nwe heeft geen verandering gebracht.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Charlie! View Post
                    Er zit idd een andere Cdi in. Zou dat van invloed kunnen zijn dan? Bij de oude Cdi waren de problemen hetzelfde, een nwe heeft geen verandering gebracht.
                    Nee, tenzij het geen originele van Peug is.

                    Comment


                    • #11
                      Het is iig geen originele van Peug. Maakt dat zoveel uit dan? Zou dat de.problemen kunnen verklaren?

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb gelezen dat de veel scooters van deze makelij hetzelfde zij als de Chinese en dat alles onderling uitwisselbaar is. Dus ook de cdi. Of is dat toch niet zo?

                        Comment


                        • #13
                          Nee, dit is niet zo!
                          Vaak zijn de (normale) GY6 CDI's niet geschikt voor o.a. Kymco, Peugeot Kisbee- en de V-clic en Sym.
                          Tenzij anders aangegeven bij webshop, echter is het vaak zo dat sommige passen maar net niet geschikt zijn voor een bepaald type en merk.
                          Last edited by Flaming Rox; 18 March 2020, 17:48.

                          Comment


                          • #14
                            Oke dan ga ik maar een originele bestellen (niet goedkoop zeg) en dat eens proberen. Bedankt.

                            Comment


                            • #15
                              Je kan ook de gok nemen met een tweedehands CDI,Even op internet zoeken of bellen naar scooter sloperijen.

                              https://www.bmsparts.nl/peugeot-v-cl...fb50qt-6a.html


                              Ik heb nog een schema gevonden waarmee je de aansluitingen op massa en schakelaars kan controleren.

                              peugeot-v-clic_red_16.jpg

                              Comment

                              Footer Ad Widget

                              Collapse

                              Unconfigured Static HTML Module

                              Collapse

                              Static HTML Module Content
                              Working...
                              X