Web Analytics

Announcement

Collapse

Forum regels!

Op het forum gelden een aantal regels.

Deze regels zijn er op het forum om de topic's interessant, actueel, gezellig en werkbaar te houden. Iedere forumgebruiker wordt geacht deze regels goed door te nemen en zich er aan te houden. Het (herhaaldelijk) overtreden van de regels kan ertoe leiden dat je account op slot gezet wordt, zodat je niet kan reageren en geen topics kan openen (de vervelende ban).
Doen we overigens heel zelden!

Een topic openen.

Geef de nodige aandacht aan de inhoud van het geplaatste topic.

Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt opstarten, maak dan ook een duidelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert,en waarom dat zo is!
Loze mededelingen en topicstarts van maar één regel worden niet zo gewaardeerd.

Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.

Bedenk een onderwerp gerelateerde titel!

Voorbeeld: Je hebt een probleem aan een instrument(onderdeel),formuleer de titel dan niet: ''probleem met lamp'' maar bv, ''verlichting voor functioneerd niet'' of ''dashboardverlichting werkt niet''.

Vermeld ook zoveel mogelijk de huidige staat van de scooter/set-up,evt veranderingen (bv motorisch) en de gereden km's.

Voordat je een topic opent:

1 Probeer de search/zoekfunctie eens.
2 Neem de forum-FAQ's eens door.
3 Neem de forum how-to's eens door.
4 Stel je vraag in het juiste sub-forum.
5 Lees de policy / FAQ van het betreffende sub-forum over de daar geldende huisregels.

Het forum is, in de enkele jaren online een vergaarbak geworden van veel problemen. De kans is dus groot dat iemand anders jou al voor is geweest met hetzelfde probleem/vraag of dat het opgenomen is in een FAQ, maak daar gebruik van. Problemen die via de search of een FAQ opgelost kunnen worden of anderszins niet voldoen aan de policy zullen gesloten of verwijderd worden. Ook zijn inmiddels vele manuals en schema's opgenomen in database van S-H...Gebruik dus éérst de Search!!

Plaats het topic in het juiste forum of in de sub-fora's.

Algemene vragen,
Opvoeren (voorzien van enkele howto's),
Electronica (voorzien van enkele howto's),
Afstellen en starten (voorzien van enkele howto's),
Injectie scooters,
Technische vragen,
Technische vragen 4 takt (voorzien van FAQ)


Een reactie plaatsen.

Wees ten allen tijde behulpzaam.,

Toon respect voor anderen op/en het forum.

Maak van de mede forumgebruikers geen spoorzoekers.

Houd de reacties ontopic.

Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

Plaats geen onzinnige replies.

Quote alleen relevante delen van een bericht en voeg altijd je (passende) reactie toe.

Op dit forum is de voertaal ABN (algemeen beschaafd Nederlands)

Plaats een topic maar één keer in één forum of sub-fora (niet dubbel of crossposten)

Stel ook geen vragen in andermans topic, maar open er zelf één!
Op die manier blijft het overzichtelijk voor iedereen.

Dit soort vragen/topic's laat men het best ook maar achterwege op het forum. Aangezien wij op geen enkele wijze met dit soort vragen geconfronteerd of geassocieerd willen worden!!

Ben je op zoek naar scooter/brommer onderdelen/accessoires of wil je wat te koop aanbieden, plaats dit dan hier: http://www.scooterplein.com/ Advertenties (in welke hoedanigheid dan ook) op het forum zijn niet gewenst en zullen dan ook verwijderd worden! Voor zakelijk adverteren s.v.p contact opnemen met Admin @:info@scooterhulp.com

Kom je iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de zogenaamde wiseguy/girl gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt. Dit kan door de beheerder (Admin) te mailen (pm) of door één van de Moderators op de hoogte te brengen.
Zo blijven we allen happy scooteraars!



Als je het niet eens bent met een Beheerder/moderator-actie, mail je daarover met de Beheerder (Admin). Daarbij gaan we niet in conclaaf op het forum.

Veel plezier toegewenst op het forum.

Bvd ScooterHulp Team.
See more
See less

Electrisch probleem?

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Electrisch probleem?

    Hallo allemaal,

    Vreemd probleem: als ik rem (zowel voor een als achterrem) gaat het toerental opeens veel omhoog.

    Na een paar keer inknijpen van de rem gaat het weer omlaag. Wat kan dit veroorzaken?

    Ik heb al een vervangen ( bobine, spr) maar het verbeterd niet. Het gaat om een Peugeot V Clic 2008.


  • #2
    Na een paar keer inknijpen van de rem gaat het weer omlaag. Wat kan dit veroorzaken?
    Ik neem aan remmen tijdens het rijden?


    Maak de vario open en kijk of de rolletjes versleten zijn of dat de vario zelf niet meer goed is.

    Mogelijkheden:
    -Vario wat niet goed schuift of klemt door vuiligheid.
    -Platte kantjes aan de rolletjes.
    -Rolletjes die blijven hangen.

    Het kan ook zijn dat de remschoenen in de koppeling slippen.
    Mogelijk dat de koppeling zelf soms klemt ( drukveer)

    Comment


    • #3
      Ga ik dat eerst eens proberen. Het b lijft wel vreemd dat als je de rem inknijpt terwijl de scoot op de bok staat dat dan het toerental opeens heel erg veranderd. Maar bedankt voor de tip. Ik kom er op terug.

      Comment


      • #4
        Ik ging ervanuit zoals ik schreef dat het remmen tijdens het rijden gebeurde.

        Nu is het een ander verhaal..
        Als de CDI kapot is dan merk je dat meestal in hogere toeren,die zal denk ik nog goed zijn.
        https://www.scooterhulp.com/forum/sc...harge-ignition

        Is de accu nog goed,minimaal 9 Volt te meten tijdens het electrisch starten. (test om te zien of de accu nog genoeg vermogen heeft)
        Als de scooter loopt meet je dan 13,5 volt of meer en met de motor uit rond de 12 volt? ( test om te zien of de gelijkrichter werkt en de accu geladen word)

        Ik denk nu meer aan de massa aansluitingen van de accu naar het frame en blok en startmotor.
        Kijk ook naar de massa aansluitingen / stroomstekkers van je achterlicht omdat die in verbinding staan met je remhandels.
        Controleer met een multimeter je kabels op kabelbreuk door middel van de Ohm stand of piep signaal.
        Trek ook de stekkers overal af en let op oxidatie en maak ze eventueel zuiver met contaktspray.

        Last edited by Flaming Rox; 20 March 2020, 18:26.

        Comment


        • #5
          Ik heb idd al een nwe Cdi gekocht, de accu geeft 14,2 volt bij lopende motor dus dat zal ook wel goed zijn. Zit het blijkbaar toch in de bedrading zoals ik al dacht? Heeft het zin een andere kabelboom te kopen, deze die er in zit is best beschadigd.

          Last edited by Flaming Rox; 20 March 2020, 18:26.

          Comment


          • #6
            Lijkt inderdaad op een massaprobleem.
            Nieuwe draadboom kun je altijd nog kopen maar voor je geld uitgeeft zonder dat het je probleem verhelpt, kun je beter even meten, zoals Eddy ook al zei.

            Wat je even snel zou kunnen proberen is even snel zou kunnen proberen is een provisorische draad leggen tussen de minpool van je accu en een blank stuk metaal van je motorblok.

            Last edited by Flaming Rox; 20 March 2020, 18:25. Reason: Beste Hans, graag via R.P. of in mededelingen sectie plaatsen, bvd, Mies
            Mvg,

            Hans.

            Comment


            • #7
              Hallo allemaal,

              Weer wat verder, maar zonder resultaat. Alles doorgemeten en de bedrading lijkt goed te zijn, goede aarde wan t de multimeter geeft rond de nul aan. draden gecontroleerd op breuk of slijtage, nix te zien.

              Wat raar blijft is dat de scooter goed start, goed rijdt, maar opeens bij het remmen nog maar de helft van de power heeft. Weer rem in knijpen en de toeren schieten omhoog. Weer remmen en toeren weer omlaag. Alles electrische zaken werken goed verder. Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is iets met de ontsteking/stator?

              Comment


              • #8
                Ik dacht meteen aan een elektronische begrenzer welke met coderingen werkt, zoals de rem inknijpen in een bepaalde volgorde.
                Maar aangezien het hier een Peug V-clic betreft acht ik de kans klein dat dit op je voertuig zit gemonteerd.

                Desalniettemin is het goed mogelijk dat er een andere CDI is gemonteerd als de originele.
                Dit is echter een aanname van mijn kant, aangezien er wat relevante info ontbreekt.

                Comment


                • #9
                  Er zit idd een andere Cdi in. Zou dat van invloed kunnen zijn dan? Bij de oude Cdi waren de problemen hetzelfde, een nwe heeft geen verandering gebracht.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Charlie! View Post
                    Er zit idd een andere Cdi in. Zou dat van invloed kunnen zijn dan? Bij de oude Cdi waren de problemen hetzelfde, een nwe heeft geen verandering gebracht.
                    Nee, tenzij het geen originele van Peug is.

                    Comment


                    • #11
                      Het is iig geen originele van Peug. Maakt dat zoveel uit dan? Zou dat de.problemen kunnen verklaren?

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb gelezen dat de veel scooters van deze makelij hetzelfde zij als de Chinese en dat alles onderling uitwisselbaar is. Dus ook de cdi. Of is dat toch niet zo?

                        Comment


                        • #13
                          Nee, dit is niet zo!
                          Vaak zijn de (normale) GY6 CDI's niet geschikt voor o.a. Kymco, Peugeot Kisbee- en de V-clic en Sym.
                          Tenzij anders aangegeven bij webshop, echter is het vaak zo dat sommige passen maar net niet geschikt zijn voor een bepaald type en merk.
                          Last edited by Flaming Rox; 18 March 2020, 18:48.

                          Comment


                          • #14
                            Oke dan ga ik maar een originele bestellen (niet goedkoop zeg) en dat eens proberen. Bedankt.

                            Comment


                            • #15
                              Je kan ook de gok nemen met een tweedehands CDI,Even op internet zoeken of bellen naar scooter sloperijen.

                              https://www.bmsparts.nl/peugeot-v-cl...fb50qt-6a.html


                              Ik heb nog een schema gevonden waarmee je de aansluitingen op massa en schakelaars kan controleren.

                              peugeot-v-clic_red_16.jpg

                              Comment

                              Footer Ad Widget

                              Collapse

                              Unconfigured Static HTML Module

                              Collapse

                              Static HTML Module Content
                              Working...
                              X