Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Electrisch probleem?

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eddy22
    replied
    Mooi dat het opgelost is en bedankt voor de terugkoppeling.

Leave a comment:

• Charlie!
    replied
    De nieuwe (tweedehands) cdi eindelijk binnen en geprobeerd tesamen met een nwe bougie. Niet starten! Vreemd. Geprobeerd met de oude bougie, goeie vonk dus deze er in gezet: lopen maar en het probleem is verholpen. Lag blijkbaar toch aan de cdi en is de nwe bouguie stuk. Bedankt voor alle hulp en info.

Leave a comment:

• Flaming Rox
    replied
    Voor meer info kan men ook even in de manuals kijken (downloaden) van de V-clic.

Zie link: https://www.scooterhulp.com/forum/ho...d-guide-manual

Vliegwiel zou ik nog even laten zitten, deze kan men altijd nog verwijderen als de rest geen oplossing biedt.
    Nieuwe parts aanschaffen kan immers altijd nog.
    Last edited by Flaming Rox; 20 March 2020, 17:27.

Leave a comment:

• Charlie!
    replied
    Top, ga ik ff zoeken, weer doormeten. Zou het nog zin hebben om het vliegwiel er af te halen en de stator enzo te bekijken of is dat verspilde moeite?

Leave a comment:

• Eddy22
    replied
    Je kan ook de gok nemen met een tweedehands CDI,Even op internet zoeken of bellen naar scooter sloperijen.

https://www.bmsparts.nl/peugeot-v-cl...fb50qt-6a.html

Ik heb nog een schema gevonden waarmee je de aansluitingen op massa en schakelaars kan controleren.

peugeot-v-clic_red_16.jpg

Leave a comment:

• Charlie!
    replied
    Oke dan ga ik maar een originele bestellen (niet goedkoop zeg) en dat eens proberen. Bedankt.

Leave a comment:

• Flaming Rox
    replied
    Nee, dit is niet zo!
    Vaak zijn de (normale) GY6 CDI's niet geschikt voor o.a. Kymco, Peugeot Kisbee- en de V-clic en Sym.
    Tenzij anders aangegeven bij webshop, echter is het vaak zo dat sommige passen maar net niet geschikt zijn voor een bepaald type en merk.
    Last edited by Flaming Rox; 18 March 2020, 17:48.

Leave a comment:

• Charlie!
    replied
    Ik heb gelezen dat de veel scooters van deze makelij hetzelfde zij als de Chinese en dat alles onderling uitwisselbaar is. Dus ook de cdi. Of is dat toch niet zo?

Leave a comment:

• Charlie!
    replied
    Het is iig geen originele van Peug. Maakt dat zoveel uit dan? Zou dat de.problemen kunnen verklaren?

Leave a comment:

• Flaming Rox
    replied
    Originally posted by Charlie! View Post
    Er zit idd een andere Cdi in. Zou dat van invloed kunnen zijn dan? Bij de oude Cdi waren de problemen hetzelfde, een nwe heeft geen verandering gebracht.
    Nee, tenzij het geen originele van Peug is.

Leave a comment:

• Charlie!
    replied
    Er zit idd een andere Cdi in. Zou dat van invloed kunnen zijn dan? Bij de oude Cdi waren de problemen hetzelfde, een nwe heeft geen verandering gebracht.

Leave a comment:

• Flaming Rox
    replied
    Ik dacht meteen aan een elektronische begrenzer welke met coderingen werkt, zoals de rem inknijpen in een bepaalde volgorde.
    Maar aangezien het hier een Peug V-clic betreft acht ik de kans klein dat dit op je voertuig zit gemonteerd.

Desalniettemin is het goed mogelijk dat er een andere CDI is gemonteerd als de originele.
    Dit is echter een aanname van mijn kant, aangezien er wat relevante info ontbreekt.

Leave a comment:

• Charlie!
    replied
    Hallo allemaal,

Weer wat verder, maar zonder resultaat. Alles doorgemeten en de bedrading lijkt goed te zijn, goede aarde wan t de multimeter geeft rond de nul aan. draden gecontroleerd op breuk of slijtage, nix te zien.

Wat raar blijft is dat de scooter goed start, goed rijdt, maar opeens bij het remmen nog maar de helft van de power heeft. Weer rem in knijpen en de toeren schieten omhoog. Weer remmen en toeren weer omlaag. Alles electrische zaken werken goed verder. Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is iets met de ontsteking/stator?

Leave a comment:

• Airbender
    replied
    Lijkt inderdaad op een massaprobleem.
    Nieuwe draadboom kun je altijd nog kopen maar voor je geld uitgeeft zonder dat het je probleem verhelpt, kun je beter even meten, zoals Eddy ook al zei.

Wat je even snel zou kunnen proberen is even snel zou kunnen proberen is een provisorische draad leggen tussen de minpool van je accu en een blank stuk metaal van je motorblok.

Last edited by Flaming Rox; 20 March 2020, 17:25. Reason: Beste Hans, graag via R.P. of in mededelingen sectie plaatsen, bvd, Mies

Leave a comment:

• Charlie!
    replied
    Ik heb idd al een nwe Cdi gekocht, de accu geeft 14,2 volt bij lopende motor dus dat zal ook wel goed zijn. Zit het blijkbaar toch in de bedrading zoals ik al dacht? Heeft het zin een andere kabelboom te kopen, deze die er in zit is best beschadigd.

Last edited by Flaming Rox; 20 March 2020, 17:26.

Leave a comment:

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
Working...
X