Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Probleem met gas, elektrische Sym Symmetry

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Probleem met gas, elektrische Sym Symmetry

Hallo,

Enkele weken heb ik problemen met het 'gas geven ' van mijn sym scooter. Het probleem begon met het plotseling vooruitschieten van de scooter zonder dat ik daadwerkelijk gas geef. Daarnaast reageerde hij soms ook niet als ik juist wel gas gaf (voornamelijk bij het net opstarten/gaan gebruiken van de scooter. Soms als die het even niet deed en ik stopte hem voor een paar seconde terug aan de lader, deed hij het erna wel weer. Tot gister, toen deed hij gewoon helemaal niks meer wat betreft gas. Uiteindelijk heb ik hem aan de gang gekregen door hem te laten rollen, starten en gas te geven. Daar reageerde hij wel op.

Verdere info:
    sym symmetry, bouwjaar 2013
    km stand: 1500km
    de rest van de onderdelen doen het wel allemaal als de scooter op contact staat, zoals licht, remlicht en knipperlicht

Verder zit er een beveiliging op dat wanneer ik de rem inhoudt het gas niet reageert. Het zou dus naar mijn inziens kunnen liggen aan:
    - de verbinding tussen rem en accu zodat het gas niet reageert
    - of de verbinding tussen gas en accu

heeft iemand hier ervaring mee of mogelijke oplossingen? alle tips en hulp zijn welkom.

alvast bedankt!

Sorry, met electrische scooters heb ik geen ervaring.

Je zou de stekker van de remschakelaar los kunnen halen om te proberen of het dan over is.
    Eventueel kabels doormeten op breuk met een multimeter.
    Een electrisch schema of iets dergelijks is ook niet te vinden.

Comment

Originally posted by Eddy22 View Post
      Sorry, met electrische scooters heb ik geen ervaring.

Je zou de stekker van de remschakelaar los kunnen halen om te proberen of het dan over is.
      Eventueel kabels doormeten op breuk met een multimeter.
      Een electrisch schema of iets dergelijks is ook niet te vinden.
      Ik had zelf inderdaad ook al gezocht naar een electrisch schema, niet gevonden. Ik vind sowieso heel weinig info over de symmetry van sym. De andere 2 opties wat je aankaart ga ik morgen even naar kijken. Bedankt voor de hulp!

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
      Working...
      X