Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar zijn deze draden voor bij mijn accu? Zonder werkt die ook namelijk

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Waar zijn deze draden voor bij mijn accu? Zonder werkt die ook namelijk

Ik heb een vespa primavera. Toen ik hem 2e hands had gekocht werkte alles goed. Na 8 maanden werkte de electrische start niet meer. Ik dacht dat de accu leeg was. Ik had een nieuwe accu er in gezet en toen werkte de electrische start weer. Na een paar dagen werkte de electrische start niet meer. Ik ben naar de scooter zaak gegaan en die had er een nieuwe spanningswisselaar in gezet en weer een nieuwe accu. Hij had wat draadjes niet aangesloten en wist niet waar die van zijn. Hij gaf aan dat die kabels voor problemen zorgen waardoor de spanningswisselaar stuk gaat.

Wie weet waar die draadjes van zijn? Misschien een alarmsysteem die er vroeger in zat? Of horen ze standaard bij de scooter?

Helaas kan ik geen duidelijk electrisch schema vinden,misschien ken je iemand met dezelfde scooter waarbij je even kan kijken.
    Anders ben ik bang dat je naar een vespa scooterzaak moet om het correct te laten aansluiten.

https://www.scooterhulp.com/forum/ho...on-user-manual

Comment

Originally posted by Eddy22 View Post
      Helaas kan ik geen duidelijk electrisch schema vinden,misschien ken je iemand met dezelfde scooter waarbij je even kan kijken.
      Anders ben ik bang dat je naar een vespa scooterzaak moet om het correct te laten aansluiten.

https://www.scooterhulp.com/forum/ho...on-user-manual
      Dank je. Maar hebben scooters normaliter maar 1 draadje plus en 1 draadje min. Of zijn het soms meer? Ik heb namelijk een duidelijke dikke plus kabel en een duidelijke min kabel. Die heb ik aangesloten en alles werkt. Licht, dashboard, knipperlicht, claxon, electrische start. De vraag is dus nu waar zijn die andere kabeltjes van? Want die heb ik nu niet aangesloten, maar alles werkt nog. Heel gek dus.

Comment

Soms is een een extra aarde kabel naar het frame of op de plus een draad met zekeringhouder maar ik zou je niet kunnen zeggen waar het bij jouw scooter aangesloten moet zijn.

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
        Working...
        X