Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peugeot kisbee 4t startprobleem

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Peugeot kisbee 4t startprobleem

Hallo beste mensen,

Scooter Start slecht en soms helemaal niet. Als ik in de ochtend bijvoorbeeld weg wil gaan start de scooter vrijwel nooit elektrisch en met kickstart start die soms maar meestal niet.

Als dit gebeurd moet ik elke keer weer de buddy eruit halen en als ik aan de draadjes zit van de cdi (zitten trouwens niet los) dat die dan wel aan wil slaan terwijl die 5 minuten daarvoor met geen mogelijk aan wil zowel elektrisch als met kick.

Kan iemand mij een verklaring geven van dit probleem en of ik eventueel een nieuwe cdi erin zou moeten zetten of bekabeling want ik heb sterk het vermoeden dat het probleem daar zit. De scooter rijd als die aan is wel goed geen mankementen.

Dit is al vervangen aan de scooter:
    -bougie
    -luchtfilter
    -carburateur
    -benzinefilter
    -kleppen gesteld
    -bobine
    -Accu

Ik denk dat op het ander scooterforum het meeste al beantwoord is.

Verder als je aan de bedrading van de ontsteking gerommeld hebt, start hij vaak goed, dus ook hier controleren of de draadjes nog in goede conditie zijn en alle connectoren vrij zijn van oxidevorming en goed contact (blijven) maken.
    https://scooterforum.net/threads/peu...obleem.211840/

Controleer de aansluitingen van het start relais en de massa naar de startmotor.
    Vlak naast de cdi zit ook de gelijkrichter ( geribbeld aluminium blokje) ,controleer de aansluitingen.

Kleppen stellen:
    Inlaat 0.05 mm en uitlaat 0.10 mm.
    Over het algemeen de beste klepspeling voor dit type (139QMA/B/E) motorblokken.

Comment

Hoe controleer ik de bedrading van de cdi op oxidevorming? Want het probleem moet daar ergens liggen namelijk dat die slecht contact maakt. Ik ben dus van plan om de cdi vervangen maar ik weet niet welke bekabeling ik erbij moet bestellen want daar is zeker wat mee aan de hand. Enigste wat zichtbaar is dat een zwarte kabeltje lichte schade heeft opgelopen (ik denk dat die een keer heel heet is geworden)
      Mijn scooter heeft een AC cdi systeem.

Comment

Enigste wat zichtbaar is dat een zwarte kabeltje lichte schade heeft opgelopen (ik denk dat die een keer heel heet is geworden)
        Als het niet door de uitlaat komt dan kan kortsluiting zijn geweest doordat de kabel ergens doorgeschuurt is of de buitenmantel beschadigd is.

Je kan niet even een kabeltje bij de cdi bestellen meestal is dat dan een complete kabelboom en die zijn prijzig. ( € 160,00 ongeveer )
        Op marktplaats vind je b.v. tweedehands kabelbomen.
        https://www.marktplaats.nl/a/fietsen...reviousPage=lr

Kabels die beschadigd zijn kun je repareren door te solderen ,of met kabelschoentjes en met isolatietape weer afplakken.

Je kan visueel controleren ( groene/witte aanslag ) door de stekkers los te halen en inspuiten met contaktspray en b.v. met een(Glasvezel contactreiniger) of klein schroevedraaiertje zuiver krassen.

Kabels doormeten dat kan op meerdere manieren:

Met weerstandsmeter(ohm) kan je meten tussen en begin en het einde van de kabel.
        De weerstand moet dan bijna 0 ohm zijn (wel zorgen dat er geen spanning op de kabel staat).
        Je kan ook spanning zetten op de kabel en dan meten op het einde hier moet dan ook die (of bijna) spanning staan.

Kortsluiting in kabels doe je door de weerstand te meten tussen de kabels waarvan je verwacht dat deze sluiting maken.
        De weerstand moet dan oneindig hoog zijn (zorg dat er niks meer op de kabels is aangesloten)
        Last edited by Eddy22; 13 July 2020, 15:37.

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
        Working...
        X