Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Verlichtingsprobleem kymco super 8 4takt

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Spanningsregelaar

Light control box ( ik hoop dat je deze nog niet gekocht hebt. deze is nogal prijzig)

image widget

Comment

Ik heb inderdaad een spanningsregelaar gekocht en niet een light control box!
      25,- was de spanningsregelaar!

Ik heb wel een mogelijke work-around gevonden voor de light control box zie deze link: https://evertdekker.com/?p=845

Dus die wil ik iniedergeval proberen, en daarbij is een nieuwe spanningsregelaar denk ik ook niet verkeerd, mocht het bovenstaande topic mij al helpen.

Comment

Zeker doen als je de controlbox zo kan omzeilen.
        In elke andere kymco zit zo`n box niet eens zover ik weet.
        https://evertdekker.com/?p=845

Comment

Toevallig heeft mijn buurman dezelfde scooter en ineens zijn beide dim en grootlicht kapot. Hij had 2 werkende voorlampen en beide tegelijkertijd kapot. Zijn achterlicht werkt nog wel en tevens zijn led dagverlichting en alle andere lampjes ook. Hij is al vaker de dupe geweest van rekeningen van een scooterzaak. Kleine beurt bijna 300eu!! En nu zeggen ze zonder te kijken dat het op zeker de spanningsregelaar is. En €120,- kost. Aangezien hij goedgelovig is en weer die 120,- gaat betalen zonder uurloon mee gerekend denk ik dat ik dezelfde weg af moet gaan om hem te helpen? Of komt dit bekend voor bij iemand? Voor de duidelijkheid; hij heeft beide koplampen kapot, groot-en dimlicht. Verder werkt alles.
          Ik wil hem sowieso het uurloon besparen. Maar ik heb absoluut 0 verstand van deze 4 takt.

Zelf onderhoud ik mijn 2 takt vivacity helemaal zelf. Ik kan met een spanningsmeter omgaan mits ik wat uitleg heb.
          Stift8 ik probeer niet in je topic in te breken, excuses als dat zo over komt, maar dubbel topic leek me onnodig.

Comment

Beste Bram,

Bekijk de link eens die ik zelf gebruikt heb!
            Het komt erop neer dat je de hele light control unit er tussen uit knipt.
            deze levert vaker problemen, je verbind de blauwe met de blauwe draad en de witte met de witte.

De beste man in de link heeft daarvoor de connector heel gelaten, zelf heb ik gewoon de kabels doorgeknipt en met elkaar doorverbonden.

Hierdoor kan je iniedergeval uitsluiten dat je light control unit dan wel of niet je probleem is.

Even voor het idee, de light control box zit er om te zorgen dat als je motor stationair draait je dimlicht dimt i.p.v. dat deze volledig blijft branden. Van wat ik begrepen heb heeft dit te maken met bepaalde euro-normen wegens brandstof verbruik..

nu moet je niet denken dat je brandstof verbruik de lucht in schiet, ik verwacht dat je het niet eens door zult hebben.

Dus check die link en als je buurman het aandurft knip je die light control unit eruit, deze is namelijk ook nog eens een stuk prijziger als een spanningsregelaar!

Zie ook de instructie van eddy op pagina 1 voor het uitsluiten van een kabelbreuk d.m.v. het doormeten van de massa t.o.v. je groene en witte draad.

En nog een vraagje, als deze verlichting het niet doet maar je gebruikt het grootlicht aan je linkerhand, doet het blauwe lampje op het dashboard het dan nog wel?
            mocbt dat zo zijn is er een hele grote kans dat het aan je light control unit ligt.

Comment

Nee het blauwe lampje werkt ook niet. Maar cool dat ik mee kan liften zonder het onnodige gezeik op een bekend ander scooter forum

Comment

Ik heb de scooter bekeken en idd het grootlicht controle lampje gaat WEL aan. Dus zou de box kapot zijn volgens jullie? Ik wil hem niet omzeilen. Ik zou graag willen weten waar het apparaatje zit, kan ik hem dan nog doormeten? Zo ja hoe moet dat? En waar kan ik eventueel de box bestellen? Want de lokale scooter winkel vraagt voor het kastje 104eu. En dan nog het uurloon. Dus ik wil het zelf doen met jullie hulp.

Comment

Ow bij mijn buurman zat er vocht in zijn koplampen. Ik heb de zekering vernieuwd en alles werkt weer

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
                  Working...
                  X