Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vivacity '06 met digitaal dashboard. Snelheidsmeter functioneert niet

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vivacity '06 met digitaal dashboard. Snelheidsmeter functioneert niet

Beste,

De snor van de vrouw een Vivacity Silverline uit 2006, dacht ik, heeft een snelheidsmeter welke niet functioneert.
    Het dashboard doet het voor de rest wel.
    De streepjes voor de benzine meter werken en het klokje ook, niet dat je wat aan de klok hebt want hij loopt vrij snel weer verkeerd.
    Maar die werkt.... Alle andere toeters en bellen werken ook.
    Het gaat specifiek om de snelheidsmeter.

Ik heb de signaalgever al eens los gehaald en in gespoten bij het wiel.
    No joy!
    Het is al even geleden dat ik er aan gewerkt heb dus heb zo 1,2,3, niet alles voor de geest wat ik geprobeerd heb.
    Maar wat ik wel zie bij het loskoppelen van de accu dat de wijzer wel een tikje geeft maar niet zoals het hoort helemaal naar rechts en dan weer terug naar de start positie.
    Heb ook het dashboard er een keer uit gehaald en de stekkers ingespoten met contact spray. No joy!
    De digitale verzamelteller werkt ook niet. Die blijft ook steken. Wellicht heeft dit met elkaar te maken.

Ik weet niet zo goed wat ik verder kan controleren om dit weer te maken.
    Is dit veel voorkomend probleem ?
    Betekent dit een nieuwe teller of is het op te lossen ?

Ik hoor het graag en alvast bedankt voor het meedenken.

Last edited by 5erved; 29 March 2021, 15:43.

Misschien kun je onderstaande eens testen, ik las dat kabelbreuk/kortsluiting in de tellerkabel wel voorkomt.
    https://www.scooterhulp.com/forum/sc...ilometerteller
    ScooterHulp moderator

Comment

Thanks voor de link naar dat stukje leesvoer
      Ik zal de kabel eens nalopen en desnoods een nieuwe proberen.

Comment

Maar wat ik wel zie bij het loskoppelen van de accu dat de wijzer wel een tikje geeft maar niet zoals het hoort helemaal naar rechts en dan weer terug naar de start positie.

Dat is normaal, dat is gewoon de kalibratie van de snelheids meter. En de accu heb je wel nodig om de teller normaal te laten werken. Los halen betekend resetten.

Het is overigens een bekend probleem dat die digitale teller een ramp ding is. Mijn oude was bij 30.000k ook gesneuvelt. Deed niet meer wat die moest doen.

Controleer zeker even of dat de kabel van de signaal gever wel is aangesloten op de teller (niet dat de aansluiting bijv los ligt.)

Het kan ook zijn dat de signaal gever zelf kapot is. Een nieuwe kabel zou het problemen kunnen oplossen.
        Maar ook de teller zelf kan er mee ophouden.

De new vivacity heeft een betere teller, maar ook dat ding *digitale gedeelte wilt wel eens opraken. / kapot gaan.

Comment

Even een terugkoppeling hierop.
          Had de draden gevolgd en zag deze bij het punt vlak boven het spatbord doorgesleten waren op 1 na.
          Precies het punt waar ze "vast" zitten.
          Gewoon op de beun manier doorverbonden en afgetaped met elektra tape en hij doet het weer.
          Als ze nu weer stuk gaan bestel ik er een nieuwe voor.

Comment

Bedankt voor de terugkoppeling ,altijd handig voor andere scooter rijders wat de oorzaak was.
            ScooterHulp moderator

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
            Working...
            X