Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

koplamp brand constant door

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• koplamp brand constant door

Beste leden
    Ik heb echt een vervelend probleem.
    Het is n.l mijn kymco agility die constand mijn koplamp doet springen.
    Het is een scooter die al een tijd als reserve stond in mijn garage die ik gebruikte voor onderdelen voor mijn andere kymco
    Ik gebruikte de catburateur/spiegels / banden enz.....
    Nu had ik besloten om deze ook in orde te brengen en al de benodigde onderdelen aan geschaft en in elkaar gestoken ,
    met een nieuwe accu 12V/6 ampere.
    Alles werkt volgen schema, maar als ik hem start stationair is alles goed ,
    maar vanaf dat ik een beetje gas geef gaat de koplamp ( H4) feller en feller branden en dan springt de koplamp( al derde koplamp).
    Iemand een suggessie of die kan helpen a.u.b.

ik heb de metingen gedaan van de accu en is als volgd :
    de accu geeft :
    bij contact uit 12.8 volt
    bij contact aan 12.8 volt
    bij stationair draaiede motor 12.7 volt
    bij hoge toerental 12.7 volt

en de meting van de spanning die naar de koplamp komt is als volgd :
    bij contact aan is de spanning 0 volt
    bij stationair draaiende motor is de spanning 8 a 9 volt
    bij hoge toerental schiet de spanning tot 40 volt

ik had nog 2 nieuwe spanningsregelaar liggen in verpakking , die heb ik erop gestoken , maar het resultaat veranderde niet ,
    bij hoge toerental schoot ie weer tot 40 volt .

waaraan kan het liggen ?

mvgr

40 V is een spanning die je meet als de regelaar niet afregelt en gewoon doorlaat.
    Als je een handboek hebt, kun je de weerstandswaarden van de spanningsregelaar meten.

Comment

Wat voor agility is het? Ik heb voor 2 takt technisch schema's en 4 takt waarschijnlijk ook. 50cc city?
      Ik kan technisch schema van 1 pagina wel hier uploaden. Maar ik heb ook de handboeken en zo, wel in Engels.
      . Is een makkelijke app. ManualsLib genaamd.
      Voorlopige status is opgeschort!
      Contact opnemen met forum beheer of de Admin.

Comment

Originally posted by brambiggelaar View Post
        Wat voor agility is het? Ik heb voor 2 takt technisch schema's en 4 takt waarschijnlijk ook. 50cc city?
        Ik kan technisch schema van 1 pagina wel hier uploaden. Maar ik heb ook de handboeken en zo, wel in Engels.
        . Is een makkelijke app. ManualsLib genaamd.
        Beste bram,
        Het is een kymco agility 50, ik heb er 2,
        Als ik bij de andere kymco identiek het zelde scooter meet, heb ik bij stationair een waarde van 11 a 12 volt naar de koplamp en bij volle gas 13 a 14 volt.
        Maar bij deze stationair 8 a 9 volt en bij volle gas 40 volt!
        Last edited by op-en-topie; 8 April 2021, 01:37.

Comment

Ik denk je spanningsregelaar. Heb je een 4 takt? Want dan kan ik een technisch schema uploaden. Ik wist überhaupt niet dat agility ook 2 takt heeft gemaakt.
          . Ik heb een koppeling naar service manual. Van de 2 en 4 takt. 60 pagina's en in t Engels. Ik heb deze app ooit aangekocht voor paar euro per jaar.
          Direct link:
          Direct link:
          https://www.manualslib.com/manual/62...-S-Manual.html
          vd agility 4t service manual 50 en 125cc
          Direct link:
          https://www.manualslib.com/manual/39...ce-Manual.html
          Last edited by brambiggelaar; 8 April 2021, 02:08.

Comment

Originally posted by brambiggelaar View Post
            Ik denk je spanningsregelaar. Heb je een 4 takt? Want dan kan ik een technisch schema uploaden. Ik wist überhaupt niet dat agility ook 2 takt heeft gemaakt.
            . Ik heb een koppeling naar service manual. Van de 2 en 4 takt. 60 pagina's en in t Engels. Ik heb deze app ooit aangekocht voor paar euro per jaar.
            Direct link:
            Direct link:
            https://www.manualslib.com/manual/62...-S-Manual.html
            vd agility 4t service manual 50 en 125cc
            Direct link:
            https://www.manualslib.com/manual/39...ce-Manual.html
            Beste,
            Het is een 4 takt , ik had nog 2 spanningsregelaars liggen in verpakking, ik heb die ook geprobeert maar het resultaat is het zelfde, vanaf dat ik beetje gas geef begint de koplamp feller en feller te branden en uiteindelijk springt ie kapot. En de spanning naar de koplamp is bij deze 2 spanningsregelaar ook bij de 40 volt bij gas geven, dus deze kunnen we uitsluiten.
            Mvgr

Comment

Oke, ik weet de grenzen van mijn kennis. Vooral op elektrisch vlak.
              . Ik denk dat je binnen korte tijd door meer kundige leden wordt geholpen.
              Vooral omdat het een 4 takt is snap ik niks vd piekspanning bij t gas geven.

Comment

Zou het de lichtweerstand kunnen zijn ?

Comment

KYMCO AGILITY 12INCH P43T ( H4 ) 12V 60 55W

De verlichting werkt op wisselspanning .
                  Controleer de massa punten en ook de contacten/stekkers op oxidatie vooral de stekker van de spanningsregelaar.
                  Controleer of de E-choke goed werkt die is ook op wisselstroom .
                  Controleer ook de lichtweerstand die is voor de choke en de verlichting.

bij contact aan 12.8 volt
                  bij stationair draaiede motor 12.7 volt
                  bij hoge toerental 12.7 volt
                  De spanningsregelaar geeft in ieder geval te weinig laadstroom.

Er moet bij 3000-tpm/rpm ongeveer 14,5 volt gelijkspanning gemeten worden. Over het hele toerenbereik mag de spanning niet hoger worden als 15volt of lager dan 13,2 volt (behalve stationair)

https://www.scooterhulp.com/forum/sc...ng-controleren

https://www.scooterhulp.com/forum/sc...-moderne-scoot

Comment

Beste,
                    Ik ga èèn voor èèn van mijn werkende scooter eens onderdelen verplaatsen en kijken waar het probleem ligt.
                    Ik zal beginnen met de spanningsregelaar dan de choke en wat kan ik nog uitproberen ?

Comment

UPDATE

Beste leden
                      Ik heb de spanningsregelaar van de scootet A ( waarvan de spanning te hoog is naar de koplamp) op scooter B ( die werkt goed) gestoken, en daar werkt het goed de spannningsregelaar.
                      Dus die kunnen we al uitsluiten.
                      Wat zal ik als volgd eerst controleren ?
                      De choke of ..... ?

Mvgr

Comment

Maar is het niet raar dat enkel de koplamp doorbrand en niet de achterlicht of de pinkers !

Comment

Rem en knipperlichten gaan via de accu.

De lichtweerstand die is voor de choke en de koplamp verlichting ,die kan inmiddels kapot zijn door het hoge voltage.

Ik denk eerder dat het aan de bekabeling/contacten ligt, vooral slechte massa is een groot probleem bij scooters.

Wat je nog kunt controleren is kun je hier lezen.
                          https://www.scooterhulp.com/forum/scooter-hulp-helpdesk/elektronica/18017-laadspanning-kymco-agility-rs50:

Comment

Originally posted by op-en-topie View Post
                            Maar is het niet raar dat enkel de koplamp doorbrand en niet de achterlicht of de pinkers !
                            Nee, als het achterlicht goed naar massa zit aangesloten en er geen sluiting is brand deze duplolamp niet door.
                            Bovendien heeft deze een veel lagere wattage en krijgt deze niet rechtstreeks spanning vanaf de stator/spoelen.

Het remlicht en de richtingaanwijzers gaan via de 12V gelijkspanning van de accu.
                            Wat ik eruit opmaak en vreemd is, is dat de regelaar de wisselspanning niet meer begrenst als het toerental toeneemt.

En zoals Eddy22 al aangaf, is ook de laadspanning nogal laag te noemen. Dus de 2 belangrijkste dingen die een regelaar normaliter doen moet, werkt dus blijkbaar niet.

Originally posted by jaapnoof View Post
                            40 V is een spanning die je meet als de regelaar niet afregelt en gewoon doorlaat.
                            Als je een handboek hebt, kun je de weerstandswaarden van de spanningsregelaar meten.
                            Ook het bovenstaande is zeer zeker waar.

We hebben hier in de manualtheek div manuals en schema's voor bijna elk type Agility ter info.

En heb je de meting van de uitgaande spanning gemeten op de regelaar of op de lamp zelf?
                            Ingaande wisselspanning vanaf de stator naar de regelaar ook gemeten?
                            En heb je ook het lichtschakelaar gecontroleerd op een goede werking en aansluitingen?

De lichtweerstand (30W -7.5 Ω) gaat namelijk ook via deze schakelaar!
                            De choke weerstand (5W - 12 Ω) staat er geheel los van.

Nog even dit: Kymco is niet zo gek op imitatie onderdelen, en dan bedoel ik specifiek de spanningsregelaar!
                            De huidige regelaars (4 stuks) zijn allen origineel OEM parts of?
                            Last edited by Flaming Rox; 8 April 2021, 20:15.

Comment

Originally posted by Flaming Rox View Post

Nee, als het achterlicht goed naar massa zit aangesloten en er geen sluiting is brand deze duplolamp niet door.
                              Bovendien heeft deze een veel lagere wattage en krijgt deze niet rechtstreeks spanning vanaf de stator/spoelen.

Het remlicht en de richtingaanwijzers gaan via de 12V gelijkspanning van de accu.
                              Wat ik eruit opmaak en vreemd is, is dat de regelaar de wisselspanning niet meer begrenst als het toerental toeneemt.

En zoals Eddy22 al aangaf, is ook de laadspanning nogal laag te noemen. Dus de 2 belangrijkste dingen die een regelaar normaliter doen moet, werkt dus blijkbaar niet.

Ook het bovenstaande is zeer zeker waar.

We hebben hier in de manualtheek div manuals en schema's voor bijna elk type Agility ter info.

En heb je de meting van de uitgaande spanning gemeten op de regelaar of op de lamp zelf?
                              Ingaande wisselspanning vanaf de stator naar de regelaar ook gemeten?
                              En heb je ook het lichtschakelaar gecontroleerd op een goede werking en aansluitingen?

De lichtweerstand (30W -7.5 Ω) gaat namelijk ook via deze schakelaar!
                              De choke weerstand (5W - 12 Ω) staat er geheel los van.

Nog even dit: Kymco is niet zo gek op imitatie onderdelen, en dan bedoel ik specifiek de spanningsregelaar!
                              De huidige regelaars (4 stuks) zijn allen origineel OEM parts of?
                              Beste,
                              Ik heb gemeten bij de lamp, stationair 12 a 13 volt, en bij gas geven 40 volt

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
                              Working...
                              X