Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fosti grande retro: kan scooter starten zonder sleutel in contact

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fosti grande retro: kan scooter starten zonder sleutel in contact

Hoi allen,

sinds kort in bezit van een fosti grande retro, deze heeft eerst 2-3 jaar stil gestaan bij iemand in de schuur en is echt nog super netjes!
    Gister opgehaald, meteen accu vervangen en principe start de scooter direct.
    Echter zit ik met een raar probleem, althans zo vind ik het.. er zit bij de scooter een afstand bediening, een knopje met slotje open en een met dicht en een knopje met een bliksem icoontje erop.

Nu heb ik deze avond dat bliksem icoontje ingedrukt, blijkbaar kan je de scooter hiermee op afstand starten, echter vanaf dat moment hoef ik niet eens de sleutel in contact te hebbne om de scooter te starten... Rare is ook dat het feul pijltje niet zakt (tank is vol) dus het feul pijltje staat gewoon op max als aanwijzer zijnde dat de tank vol is.

Ik snap er echt geen hol van, ik hoop dat iemand mij bij kan staan.

scooter rijd overigens prima, heb een cdi erbij voor 25km en een voor 45-50km... in begin liep de scooter stationair slecht, wel wat bijgesteld maar het probleem is ook als ik gereden heb kan ik de scooter ook niet uitzetten wat de sleutel uit contact halen lijkt niet te werken...

Edit: Het kan ook zijn dat ik iets verkeerd doe hoor, heb verder ook geen uitleg gekregen erbij behalve dan die afstand bediening, er is ook nergens een concrete handleiding ofzo.

gr Jeroen
    Last edited by Flaming Rox; 28 July 2021, 16:31.

Kun je hem evengoed nog handmatig starten als je slotje dicht hebt geklikt op de afstand bediening, in principe zou dan het contact eraf moeten zijn.

Ik vermoed dat deze erin zit : link alarm
    Of deze universele set.: Link alarm

Zie diverse schema`s
    https://www.scooterhulp.com/forum/sc...rm-installeren

Tankmeter blijft vrij lang op vol staan ,lees hieronder verder
    https://www.scooterhulp.com/forum/re...ter-werkt-niet

Comment

Originally posted by 2xdope View Post
      Nu heb ik deze avond dat bliksem icoontje ingedrukt, blijkbaar kan je de scooter hiermee op afstand starten, echter vanaf dat moment hoef ik niet eens de sleutel in contact te hebbne om de scooter te starten... Rare is ook dat het feul pijltje niet zakt (tank is vol) dus het feul pijltje staat gewoon op max
      Was er ook een klik, of tik te horen/waarneembaar toen je dit knopje indrukte?
      Zo ja, heb je grote kans dat er één of meerdere zekeringen kapot zijn.

Zeer waarschijnlijk zit de blauwe draad van het alarm unit niet aangesloten en ligt ergens loos.
      (heb dit zelf ook meegemaakt bij een vrij goedkoop alarmsysteem))

Dit verklaart echter niet waarom het contaktslot ineens niet meer functioneert.
      Kan ook zomaar zijn dat het gehele spul verkeerd zit aangesloten?!

Dit is uiteraard een aanname, maar zonder enige info is het voor ons ook een zoekplaatje momenteel!

Last edited by Flaming Rox; 28 July 2021, 21:01.

Comment

Originally posted by Eddy22 View Post
        Kun je hem evengoed nog handmatig starten als je slotje dicht hebt geklikt op de afstand bediening, in principe zou dan het contact eraf moeten zijn.

Ik vermoed dat deze erin zit : link alarm
        Of deze universele set.: Link alarm

Zie diverse schema`s
        https://www.scooterhulp.com/forum/sc...rm-installeren

Tankmeter blijft vrij lang op vol staan ,lees hieronder verder
        https://www.scooterhulp.com/forum/re...ter-werkt-niet
        Het lijkt inderdaad zo een setje te zijn, het is sowieso een aftermarket systeem.
        Ik vind het maar een vaag systeem, ook het alarm systeem lijkt niet echt heel stabiel te zijn, dan wel dan niet.

Comment

Originally posted by Flaming Rox View Post

Was er ook een klik, of tik te horen/waarneembaar toen je dit knopje indrukte?
          Zo ja, heb je grote kans dat er één of meerdere zekeringen kapot zijn.

Zeer waarschijnlijk zit de blauwe draad van het alarm unit niet aangesloten en ligt ergens loos.
          (heb dit zelf ook meegemaakt bij een vrij goedkoop alarmsysteem))

Dit verklaart echter niet waarom het contaktslot ineens niet meer functioneert.
          Kan ook zomaar zijn dat het gehele spul verkeerd zit aangesloten?!

Dit is uiteraard een aanname, maar zonder enige info is het voor ons ook een zoekplaatje momenteel!

Gister nog mee lopen klote, alarm is uitgeschakeld en ook het elektrisch starten, ik heb de afstand bedieningen apart gelegd en ga ik niet meer gebruiken.
          Ga nog wel een keertje mee aan de slag maar dat doe ik op mijn gemakkie.
          Nu als ik de sleutel in het contact steek reageert de scooter netjes en ook bij het uithalen van de sleutel kapt de scooter er mee zoals ik het wil.

Comment

Dat is in feite goed nieuws omdat dat wil zeggen dat het alarm niet juist was aangesloten.
            Mocht je het weer willen aansluiten dan zijn hier op het forum diverse schema`s te vinden.

Is het probleem met de tankmeter opgelost?
            Met het contact op off zou de meter moeten zakken omdat hij dan geen stroom krijgt.
            Het is bekend dat de aanwijzer vaak pas zakt als de tank al half leeg is ,dit is te corrigeren door de vlotter in de tank uit te bouwen en iets bij te buigen.

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
            Working...
            X