Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peugeot Jetforce ctech probleem.

Collapse

Header ad

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Peugeot Jetforce ctech probleem.

Goedenmiddag mensen,

Ik heb gister een Peugeot Jetforce ctech overgenomen van iemand, alleen deed deze het niet meer.

Nu ben ik aan het bekijken wat het probleem dus is, en de bougie vonkt 1x, en daarna vonkt die helemaal niet meer.

Ik heb al een andere bougie, bougiedop, en bobine geprobeerd. Maar nog helemaal niks.
    Wanneer je kickt, zie je op het dashboard wel een "stop" lampje aangaan.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen!

Ik heb geen ervaring met deze scooter maar waarschijnlijk ga je met de handleidingen in dit topic er wel uit komen.
    Misschien moet je de ECU uitlezen waar de fout zit. Flaming Rox weet hier meer over dan mij.

https://www.scooterhulp.com/instructi...op-manual.html
    Last edited by extreme source; 6 November 2017, 18:39.

Comment

Originally posted by extreme source View Post
      Ik heb geen ervaring met deze scooter maar waarschijnlijk ga je met de handleidingen in dit topic er wel uit komen.
      Misschien moet je de ECU uitlezen waar de fout zit. Flaming Rox weet hier meer over dan mij.

https://www.scooterhulp.com/instructi...op-manual.html
      De snelkoppelingen naar het elektrisch schema in de bijdrage van Flaming Rox verwijst naar een schema, van de Jetforce, met een gewone CDI, deze is niet uitleesbaar.

Wel zie ik dat er een elektrische oliepomp op zit met een aparte unit die de aansturing van de elektrische oliepomp verzorgt.
      In principe heeft deze unit niks te maken met de ontsteking maar maakt alleen gebruik van het signaal van de pickup-spoel.
      Zo bepaald deze unit het toerental van het motorblok en hiermee het toerental van de oliepomp.

Echter wanneer er iets scheelt met deze unit zou deze het signaal van de pickup-spoel kunnen verstoren.

Koppel deze unit eens af en probeer de scooter eens te starten.
      Start de scooter nu wel dan scheelt er iets aan deze unit maar zet de scooter dan ook gelijk weer uit want de scooter loopt nu zonder olie omdat de oliepomp niet wordt aangestuurd.

Start de scooter niet zit er niets anders op dan met een multimeter aan de slag te gaan.
      Omdat je een CDI niet met een multimeter kunt testen is het zaak alles rondom deze cdi uit te sluiten.

Dit zijn:

- Is de laadspanning van de cdi komende vanaf de stator in orde.
      - Geeft de pickup-spoel signaal af.
      - Maakt je cdi, je frame, je blok, je accu goed massa.
      - Is het contactslot in orde.
      - Is de bobine in orde.
      - Is de bougiekabel in orde.
      - Is de bougiekap in orde.
      - Is de bougie zelf in orde.
      - Zitten er geen slechte contacten of breuken in de bekabeling tussen de bovengenoemde componenten.
      - Maak alle contacten en connectoren schoon.

Zijn alle componenten rond deze cdi in orde, kun je er bijna wel van uit gaan dat het aan de cdi zelf ligt.

Kijk eens op Youtube, hier vindt je massa's tutorials hoe je bovenstaande metingen/controles uitvoert.

Comment

Het probleem is inmiddels opgelost.

Ik heb alle elektronica componenten los gehaald en schoongemaakt.
        Toen ik het kastje van de elektrische oliepomp eraf gehaald had, kwam ik tot de conclusie dat daar vocht in zat. Schoongemaakt, en droog geblazen. En het probleem was opgelost.

Nu heb ik wel te horen gekregen, dat de regelmodule van de elektrische oliepomp nauw samenwerkt met de cdi. Dus wanneer deze een storing geeft, het elektrische circuit ook ''afgesloten'' word.

Klopt dit verhaal, of is dit een broodje aap verhaal?

Comment

Ja dit klopt....

Zie ook How-to: https://www.scooterhulp.com/forum/ho...ingebouwde-cdi

Ter info:

Dit is idem aan de 6 polige regelaar met een externe CDI welke in eerdere bouwjaren gemonteerd zit.
          Last edited by Eddy22; 29 March 2022, 14:45. Reason: link naar download aangepast.

Comment

Hee flaming rox
            Weet niet of je nog active bent
            Maar als ik op de link klik krijg ik het gedownload en zit met het zelfde probleem
            Heb alles vervangen compleet blok en nog problemen
            Nu kwam ik hier uit
            En zou graag weten welke cdi ik kan gebruiken om de oliepomp te omzeilen
            Alvast bedankt

Comment

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
            Working...
            X