Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Neos 4t snor

Collapse

Header ad

Collapse

first post ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Neos 4t snor

Ik heb een neos snor uit 2013, hij blijft laag in toeren. Hoe kan ik dit verhogen?

Bedoel je om hem harder te laten lopen dus een hogere snelheid of stationair omdat hij anders steeds uitvalt.
    Een carburateur heeft 2 schroeven ,een is voor de luchtafstelling en de andere schroef waar een veertje omheen zit is om de motor hoger stationair te laten lopen.
    Als je dat schroefje met de veer eromheen indraait gaat de gasschuif omhoog en gaat hij in hogere toeren lopen.

Schroef met veertje:
    carb.jpg

Lucht benzine verhouding afstellen.
    https://www.youtube.com/watch?v=IqjA1qTRxlg

In het duits maar wel correct uitgevoerd.
    https://www.youtube.com/watch?v=nq-urtEzBeI
    Last edited by Eddy22; 15 July 2020, 00:39.

Comment

Originally posted by Eddy22 View Post
      Bedoel je om hem harder te laten lopen dus een hogere snelheid of stationair omdat hij anders steeds uitvalt.
      Een carburateur heeft 2 schroeven ,een is voor de luchtafstelling en de andere schroef waar een veertje omheen zit is om de motor hoger stationair te laten lopen.
      Als je dat schroefje met de veer eromheen indraait gaat de gasschuif omhoog en gaat hij in hogere toeren lopen.

Schroef met veertje:
      carb.jpg

Lucht benzine verhouding afstellen.
      https://www.youtube.com/watch?v=IqjA1qTRxlg

In het duits maar wel correct uitgevoerd.
      https://www.youtube.com/watch?v=nq-urtEzBeI
      Ik bedoel voor een hogere snelheid en optrekken.

Comment

Enige wat je kunt doen voor een goed resultaat, is een ECU van een 45 km/u variant plaatsen.
        En naar een carburateur hoef je niet te zoeken, vanaf bouwjaar 2008 is dit een 3 kleppen motor met een gasklephuis en een echte ECU.
        Misschien dat iets lichtere rollen helpt, maar verwacht er geen wonderen van.

Comment

Originally posted by Boytje View Post
          Ik heb een neos snor uit 2013, hij blijft laag in toeren. Hoe kan ik dit verhogen?
          Je bedoelde dus laag in top snelheid..

Ik zat helemaal fout je hebt een 4 takt scooter met injectie en ECU in plaats van carburateur en cdi.

Een andere vario geeft je wat extra snelheid .

Onderstaande is een richtlijn ,iedere scooter reageert anders op het gewicht van de rolletjes en drukveer maar je zal wel in de buurt zitten.
          malossi multivar
          witte drukveer.
          10gr rolletjes. ( omdat het een snor is wat lagere toeren heeft)

Controleer zelf ook of dit geschikt is voor jouw scooter:
          https://www.cityparts.nl/variokit-ma...SABEgJabfD_BwE

Last edited by Eddy22; 15 July 2020, 16:32.

Comment

Originally posted by Flaming Rox View Post
            Enige wat je kunt doen voor een goed resultaat, is een ECU van een 45 km/u variant plaatsen.
            En naar een carburateur hoef je niet te zoeken, vanaf bouwjaar 2008 is dit een 3 kleppen motor met een gasklephuis en een echte ECU.
            Misschien dat iets lichtere rollen helpt, maar verwacht er geen wonderen van.
            Oké,

Hier heb ik dus al aan zitten denken.
            Weet je zeker dat dat gewoon past, plug en play is eigenlijk?

Comment

Ja, dit is gewoon ''plug and play'', ook rollen behoeven niet aangepast te worden.
              Is sowieso al best wel licht vanaf fabriek..., dacht 4,5 gram pr, maar zeker niet zwaarder dan 5 gram.
              Dit is zowel voor de snor als brom identiek.

Waar je wel rekening mee moet houden is de ECU zelf.
              Deze dient wel van het merk Yamaha/Moric te zijn en is best wel prijzig.
              Weet niet of je dit er wel voorover hebt maar een andere vario zoals Eddy aangaf kan ook best wel iets schelen.

Ter info:

Nieuwe ECU, is tussen de 400/450,00 euro
              Nieuwe vario, is zo'n 70,00 euro

Comment

Ja, dit is gewoon ''plug and play'', ook rollen behoeven niet aangepast te worden.
                Is sowieso al best wel licht vanaf fabriek..., dacht 4,5 gram pr, maar zeker niet zwaarder dan 5 gram.
                Dit is zowel voor de snor als brom identiek.

Waar je wel rekening mee moet houden is de ECU zelf.
                Deze dient wel van het merk Yamaha/Moric te zijn en is best wel prijzig.
                Weet niet of je dit er wel voorover hebt maar een andere vario zoals Eddy aangaf kan ook best wel iets schelen.

Ter info:

Nieuwe ECU, is tussen de 400/450,00 euro
                Nieuwe vario, is zo'n 70,00 euro
                De rollen zijn 10 gram, dus dat klopt niet in je verhaal.

Comment

Mijn excuus voor het ongemak,
                  De rollen zijn inderdaad 9.55 gram , was in de war met ander type Neo's met het YN50FU motorblok.
                  Die van jouw is de YN50FM variant welke zwaardere rollen heeft.
                  Beide types zijn namelijk uitgebracht met het Minarelli 50cc I.E H2O 3 kleppen Euro 3 motorblok ter info.

Comment

Mijn excuus voor het ongemak,
                    De rollen zijn inderdaad 9.55 gram , was in de war met ander type Neo's met het YN50FU motorblok.
                    Die van jouw is de YN50FM variant welke zwaardere rollen heeft.
                    Beide types zijn namelijk uitgebracht met het Minarelli 50cc I.E H2O 3 kleppen Euro 3 motorblok ter info.
                    Oké.
                    Maar de ecu is voor beiden dus geen probleem?

Comment

Op jouw ECU staat een partsnummer, dit moet zijn: 1RD-H591A-0000 voor de 25 km variant.
                      De 45 km ECU heeft als partsnummer: 5C3-H591A-0000, deze is ''plug and play''.
                      Er is echter wel een maar, en dit gaat om het rollengewicht.

De scoots met de 45 km ECU hebben een rollengewicht van 4,8 gram pr.
                      Een flink stuk lichter dan de 25 km en dat moet je dus wel aanpassen als je besluit om de 45 km ECU te plaatsen.

Comment

Op jouw ECU staat een partsnummer, dit moet zijn: 1RD-H591A-0000 voor de 25 km variant.
                        De 45 km ECU heeft als partsnummer: 5C3-H591A-0000, deze is ''plug and play''.
                        Er is echter wel een maar, en dit gaat om het rollengewicht.

De scoots met de 45 km ECU hebben een rollengewicht van 4,8 gram pr.
                        Een flink stuk lichter dan de 25 km en dat moet je dus wel aanpassen als je besluit om de 45 km ECU te plaatsen.
                        Ik heb een anders parts nummer.
                        1RD003M26K021B

Comment

Footer Ad Widget

Collapse

Unconfigured Static HTML Module

Collapse

Static HTML Module Content
                        Working...
                        X