In de werkplaats is er een Kisbee injectie die niet meer wilt starten,
de scooter zelf is een Peugeot Kisbee Black Edition, bouwjaar 2018, met de nieuwe 139QMB-J motor.
Het beginprobleem is dat er diesel getankt is, de scooter is daarom inmiddels volledig binnenin gekuist, de verbrandde zuiger en cilinder zijn ook vervangen.
Toch start deze niet. Dit is wat ik ondertussen weet:
- Er is vonk, duidelijk te zien wanneer het spruitstuk gedemonteerd is
- De injector sproeit, deze is dus niet binnenin belemmerd en deze krijgt stroom
- De kleppen zijn geregeld en klepspeling staat op 10 uit en in
- De benzinepomp werkt naar behoren, er is circulatie v.d. benzine
- De compressie gemeten vanuit de bougie opening is 11,5 bar
(- De magnetische nokken van de begrenzing binnenin het carter zijn niet weggeslepen of verwijderd (ivm begrenzing sensor))
- Er was een begrenzer geïnstalleerd ( van site begrenzer.nl -> type peugeot kisbee/django euro 4) dus is er geknoeid met de bedrading vanuit de carter
De blauwe draad van de begrenzer was al doorgeknipt. De begrenzer is nu gedemonteerd en de sensor draden (witte en zwarte vanuit de carter) zijn niet opnieuw aangesloten.
Wanneer deze wél aangesloten zijn is er geen verschil merkbaar.
Aangezien er vonk is, benzine gesproeid word en er compressie aanwezig is, lijkt het mij raar dat deze scooter niet wilt aanslaan.
de scooter zelf is een Peugeot Kisbee Black Edition, bouwjaar 2018, met de nieuwe 139QMB-J motor.
Het beginprobleem is dat er diesel getankt is, de scooter is daarom inmiddels volledig binnenin gekuist, de verbrandde zuiger en cilinder zijn ook vervangen.
Toch start deze niet. Dit is wat ik ondertussen weet:
- Er is vonk, duidelijk te zien wanneer het spruitstuk gedemonteerd is
- De injector sproeit, deze is dus niet binnenin belemmerd en deze krijgt stroom
- De kleppen zijn geregeld en klepspeling staat op 10 uit en in
- De benzinepomp werkt naar behoren, er is circulatie v.d. benzine
- De compressie gemeten vanuit de bougie opening is 11,5 bar
(- De magnetische nokken van de begrenzing binnenin het carter zijn niet weggeslepen of verwijderd (ivm begrenzing sensor))
- Er was een begrenzer geïnstalleerd ( van site begrenzer.nl -> type peugeot kisbee/django euro 4) dus is er geknoeid met de bedrading vanuit de carter
De blauwe draad van de begrenzer was al doorgeknipt. De begrenzer is nu gedemonteerd en de sensor draden (witte en zwarte vanuit de carter) zijn niet opnieuw aangesloten.
Wanneer deze wél aangesloten zijn is er geen verschil merkbaar.
Aangezien er vonk is, benzine gesproeid word en er compressie aanwezig is, lijkt het mij raar dat deze scooter niet wilt aanslaan.
Comment