Web Analytics

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peugeot Kisbee Black Edition start niet

Collapse

Header ad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eddy22
    replied
    Mooi dat hij al weer loopt
    De sensoren geven info door aan de ECU en de ECU weer aan de injector enz ,als een van de sensoren niet goed werkt dan word het starten al moeilijker.

Zou hij nu slecht trekken of niet meer de volle snelheid halen dan kan het zijn dat de katalysator naar de hemel is door de diesel die erdoor gegaan is..

Hier staan ook de Ohm waarden erbij om door te meten.
    https://www.scooterhulp.com/forum/sc...eset-foutcodes

Leave a comment:

• daandeer
    replied
    De lambda schoongemaakt en weer gemonteerd, toen wou de scooter al iets meer geluid maken. Sindsdien weer nieuwe bougie erin (vorige was al zwart, restjes diesel veronderstel ik) en een nieuwe packing aan de uitlaat.
    Daarna de scooter aan de acculader, de luchtfilter er even af gehaald en hij startte weer. Eerst wat rook (weer restjes diesel veronderstel ik) en daarna op rust draaiende.

Leave a comment:

• Eddy22
    replied
    Lambda sonde vervuilt/verbrand.( is een gok )
    Waarschijnlijk ook de TPS sensor opnieuw inregelen.

Lees hier meer erover
    https://www.scooterhulp.com/forum/sc...-injectie-snor

Leave a comment:

• daandeer
    started a topic Peugeot Kisbee Black Edition start niet

Peugeot Kisbee Black Edition start niet

In de werkplaats is er een Kisbee injectie die niet meer wilt starten,
    de scooter zelf is een Peugeot Kisbee Black Edition, bouwjaar 2018, met de nieuwe 139QMB-J motor.

Het beginprobleem is dat er diesel getankt is, de scooter is daarom inmiddels volledig binnenin gekuist, de verbrandde zuiger en cilinder zijn ook vervangen.
    Toch start deze niet. Dit is wat ik ondertussen weet:

- Er is vonk, duidelijk te zien wanneer het spruitstuk gedemonteerd is
    - De injector sproeit, deze is dus niet binnenin belemmerd en deze krijgt stroom
    - De kleppen zijn geregeld en klepspeling staat op 10 uit en in
    - De benzinepomp werkt naar behoren, er is circulatie v.d. benzine
    - De compressie gemeten vanuit de bougie opening is 11,5 bar
    (- De magnetische nokken van de begrenzing binnenin het carter zijn niet weggeslepen of verwijderd (ivm begrenzing sensor))
    - Er was een begrenzer ge´nstalleerd ( van site begrenzer.nl -> type peugeot kisbee/django euro 4) dus is er geknoeid met de bedrading vanuit de carter

De blauwe draad van de begrenzer was al doorgeknipt. De begrenzer is nu gedemonteerd en de sensor draden (witte en zwarte vanuit de carter) zijn niet opnieuw aangesloten.
    Wanneer deze wÚl aangesloten zijn is er geen verschil merkbaar.

Aangezien er vonk is, benzine gesproeid word en er compressie aanwezig is, lijkt het mij raar dat deze scooter niet wilt aanslaan.

first post ad

Collapse

Footer Ad Widget

Collapse
Working...
X